Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nasha 1st

Nasha 1st

27-12-2009 om 21:42

Zo, wel stevig, maar mooi geen rimpels!

http://www.nu.nl/lifestyle/2151709/overgewicht-voorkomt-rimpels-.html

Overgewicht voorkomt rimpels’
Uitgegeven: 27 december 2009 17:02
Laatst gewijzigd: 27 december 2009 17:04

AMSTERDAM – Hoewel overgewicht zeker de nodige nadelen met zich meebrengt, heeft het in ieder geval één voordeel: oudere vrouwen die bovengemiddeld veel wegen zouden aanzienlijk minder last hebben van rimpels.
© NU.nl/Styletoday Hoewel vollere vrouwen gedurende hun jonge jaren vaak ouder ogen dan hun slankere equivalenten, verandert dit door de bank genomen wanneer vrouwen de leeftijd van 54 bereiken. Zwaardere dames zouden er vanaf dan gemiddeld genomen jeugdiger uitzien dan vrouwen die minder extra kilo’s meetorsen.

Dat is gebleken uit onderzoek van de Case Western Reserve School of Medicine, Cleveland, waarover verschillende media zondag berichten.

Tweelingen

Om tot de conclusie te komen volgden de onderzoekers 65 tweelingparen gedurende een groot deel van hun leven. Hieruit bleek dat alle deelnemers tijdens het ouder worden te maken kregen met een verlaagde aanmaak van collageen: het stofje dat de huis soepel en vitaal houdt.

De afbraak van collageen leidt in principe tot een oudere, meer gerimpelde huid, maar oudere dames bleken dit gebrek op te vullen met vet. “Hoewel overgewicht de huid kwetsbaarder maakt voor beschadigingen, helpt het wel de vorming van rimpels maskeren”, aldus een van de onderzoekers tegen The Frisky.

De resultaten van de studie zijn deze maand opgenomen in de Archives of Dermatology Journal.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oud nieuws

Dat wist ik al jaren geleden...

Minet

Minet

28-12-2009 om 09:21

Geen discussie

over mogelijk, het is gewoon iets dat iedereen op zijn vingers kan natellen toch?

Fatima

Fatima

28-12-2009 om 09:32

Roken

Rook in ieder geval niet, dan gaat je gezicht er pas echt verschrikkelijk uit zien.

Rembrand

Rembrand

29-12-2009 om 11:24

Fatima.

Ik rook en ik ben een ronde vrouw.
Ik zie er niet verschrikkelijk uit, en heb voor mijn leeftijd ( 40 + ) een mooie gladde huid met weinig rimpels !
M.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2009 om 13:02

Pelle

Je bedoelt vast conserveert

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2009 om 13:09

Oudste zus

Mijn oudste zus is een tijd geleden tot het inzicht gekomen dat naar de sportschool gaan en op het gewicht letten gezonder is. Ik zal haar daar ook absoluut niet op tegenspreken, maar ik vind dat ze er helemaal niet gezonder uitziet. Ze is smalletjes in haar gezicht en er is gewoon geen houden meer aan met het zichtbare verouderingsproces. Met iets meer vet zo hier en daar zou ze er gladder uitzien denk ik.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-12-2009 om 15:39

Mijn schoonzus

heeft 2 jaar geleden een maagoperatie laten doen vanwege haar overgewicht....feit is, ze ziet er echt superslank uit....maar is wel 10 jaar ouder geworden door alle rimpels.....

Harmy

Harmy

30-12-2009 om 09:59

Uitzondering?

Ik ben ook zo'n kleine 20 kilo afgevallen en gek genoeg is mijn gezicht er wel optisch jonger door geworden. Op de een of andere manier lijkt de boel daar strakgetrokken. Natuurlijk heb ik rimpels (en grijze haren), maar dat mag ook wel met 43,5 jaar. Ik spreek niet over mijn buik en borsten, daar is de huid wel behoorlijk gerimpeld, maar ik ben gezond en heb twee prachtige kinderen. En als niet noodzakelijk komt er geen injectienaald of mes meer in mijn buurt.

Harmy

Guinevere

Guinevere

30-12-2009 om 10:41

Meuh

Meuh, ik kan het niet laten om toch even een tegengeluid te laten horen, hoezeer ik iedereen hun vetlaagje ook gun.
Ik vind een jeugdige uitstraling meer met een jeugdig figuur samenhangen dan met de hoeveelheid rimpels. Ik ken genoeg rimpelige mensen die ik toch zeer jeugdig vind overkomen. Om jonger over te komen lijkt het me van belang om fit te zijn, dat zie je aan iemand en dat straal je dan ook uit door je manier van lopen en je lichaamshouding. Dus ik adviseer mensen die jeugdig willen overkomen eerder de sportclub dan een eethuisje.
(en dat eethuisje gaan we dan met zijn allen ná het sporten bezoeken natuurlijk)

Ja pelle

pelle:
"Kijk roken en rond zijn compenseert dus blijkbaar lekker "

Waarom dacht je dat rookworsten rond zijn

Vic

Vic

30-12-2009 om 16:05

Dus?

Het lijkt me absoluut een feit dat dikke mensen minder snel rimpelen dan dunne mensen. Voorbeelden van mensen die veel zijn afgevallen (bijv. Erica Terpstra) zijn eigenlijk niet eens relevant, want die mensen hebben gewoon veel vel over en logisch dat je dan plooien krijgt. Maar ook mensen die van nature dun zijn krijgen eerder rimpels, er zit nu eenmaal minder vulling onder je huid dan. Ik baal er wel eens van dat ik op mijn nog-lang-geen-40e al rimpels heb, en ook van het feit dat het me niet lukt om blijvend wat kilo's aan te komen. Maar als ik dan toch zou moeten kiezen tussen overgewicht of rimpels, vind ik het ook geen lastige keuze

Rembrand

Rembrand

30-12-2009 om 19:21

Dirksmama.

Je wilt mij toch niet vergelijken met een rookworst hè ?! ( wink,wink).
Hoewel de kleur van de rookworst weer aardig lijkt op mijn haarkleur haha.
M.

Slankie

Slankie

30-12-2009 om 23:53

Klopt

Volgens mijn dochter heb ik een mooi jong lichaam en een oud hoofd.

marcella

marcella

31-12-2009 om 12:37

Kan ook anders

ik ben harstikke slank (zou er wel een kilootje of wat bij willen) maar heb nog een super gladde huid en geen rimpeltje te bekennen. Mijn moeder trouwens ook geen tot weinig rimpels, zij is ook slank en is 63.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.