Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koortslip

koortslip

24-10-2010 om 20:05

Zoenen met een koortslip

Woensdag heb ik een date waarbij vast lekker gezoend gaat worden. Nu heeft mijn date sinds gisteren een koortslip. Ik heb al jaren last van koortslippen. Kan het kwaad dan dat ik toch ga zoenen?? Hoe zit dit?

Verheug me vreselijk op die dag, op het zoenen....................

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

24-10-2010 om 20:32

Nou

Ik zou niet gaan zoenen. Een koortslip is hartstikke besmettelijk, en je wilt toch niet zelf vervolgens een week met een dikke lip lopen? Dat zou ik er niet voor over hebben.

Yta Chalne

Yta Chalne

24-10-2010 om 21:25

He nee

Vind ik ook heel erg onsexy, een koortslip. Niks om je op te verheugen. Bij hem niet en daarna bij jezelf niet.

Uhm

Een koortslip wordt toch door een herpesvirus veroorzaakt, en dat blijft gezellig bij je, je hele verdere leven?
Nou dan heb je het toch al, als je zelf ook regelmatig last hebt? Zoenen kan dus geen kwaad lijkt me.

Vic

Vic

24-10-2010 om 21:53

Karin

Als je het in je kindertijd nooit gehad hebt, is de kans klein dat je later nog met het virus wordt besmet. Dan zou je dus in theorie wel kunnen gaan zoenen. Als je echter bevattelijk bent voor koortslippen, heb je grote kans dat je er eentje krijgt door het zoenen van een geïnfecteerde. Afgezien van het feit dat het er niet uitziet, kan het ook nog eens behoorlijk pijnlijk zijn.

Vic

Ja maar, koortslip en haar nieuwe liefde zijn allebei al besmet met het virsu want ze hebben allebei al last gehad ervan, dus dan maakt het qua besmettelijkheid niet meer uit toch? Ze hebben het virus toch allebei al bij zich. Of het prettig zoent met een koortslip? dat zal inderdaad wel niet.

Vic

Vic

24-10-2010 om 22:14

Tuurlijk wel karin

Ik hoef maar naar iemand te kijken die een koortslip heeft, en ik voel hem al opkomen. No way dus dat ik zou gaan zoenen met iemand die er een heeft.

koortslip

koortslip

24-10-2010 om 22:49

Ik weet het even niet

mijn date en ik gaan elkaar maar eens in de paar maanden ontmoeten. Dus dan wil je wel zoenen. En inderdaad, ik ben al besmet met het virus. Hij heeft het vanaf zaterdag dus ik hoop dat het woe. al iets beter is. Met korstvorming. Of anders compeedpleistertje. Ik wil zo graag zoenen, maar liever geen koortslip, die heb ik zelf al vaak genoeg. Dus jullie wetgen het eigenlijk ook niet precies.

Romantisch zeg

We delen alles met elkaar, zelfs onze herpesvirusjes.

Ik zou 'm op z'n minst vragen zo'n koortslippleistertje op te doen.

Ano

Ano

25-10-2010 om 08:32

Pas op

Ik heb mijn vriendin een tijdje terug via orale seks besmet toen ik een koortslip had. Je kunt HSV-1 (bevestigd in het lab) ook van onderen krijgen en dat is helemaal niet prettig. Ik heb ook wel eens een koortslip van een andere vriendin gekregen met een simpele zoen op de wang (tenminste dat denk ik). Afstand houden is mijn motto...

Vic

Vic

25-10-2010 om 13:05

Koortslip

'Dus jullie wetgen het eigenlijk ook niet precies.'
Hmmm ik vroeg me nog af of ik niet al te drammerig overkwam, maar blijkbaar niet Het lijkt me dat mijn antwoord wel duidelijk was. Gelukkig is het ook nog door anderen bevestigd. Tenzij je het niet erg vindt om straks zelf met een dikke lip te lopen, zou ik het niet doen.

Minet

Minet

27-10-2010 om 15:08

En?

ben benieuwd wat je gaat doen vandaag, of nog beter, wat je vanavond gaat vertellen: heb je wel of niet gezoend?

koortslip

koortslip

27-10-2010 om 19:19

Door omstandigheden gaat het niet door

wegens een sterfgeval vanmorgen vroeg wordt de date opgeschoven. Ben zwaar in de mineur nu.

Tijd

Mooi toch, dan heeft het tijd om te helen.

koortslip

koortslip

28-10-2010 om 18:25

Volgende week de date

Inderdaad, tijd.
Date is verplaatst naar volgende week donderdag. Inclusief hotelletje. Wordt dus wel iets meer dan zoenen. Zul je net zien dat ik ongesteld ben geworden, van alle stress. Maar dat geeft niet. Datemaatje heeft daar geen moeite mee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.