Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anne K.

Anne K.

18-12-2010 om 21:06

'zomaar' zere tenen en blaren op rare plaatsen...

Hallo,
Gisteren had ik opeens wat last van een paar tenen (aan beide voeten): net of ik een blaar had, zo'n gevoel was het. Nu doen er inmiddels heel wat tenen erg zeer, aan de onderkant en aan de uiteindes. Zelfs mijn sokken aan is al erg gevoelig. Ze zien rood en 'branden'. Ook hebben een paar tenen een kleine blaar gekregen, net naast de nagelriem. Ik heb geen nieuwe schoenen of sokken, niet een heel eind gelopen, niet met dunne sokken en schoenen in de sneeuw gelopen: ik snap er helemaal niets van... Iemand enig idee? En zal ik gewoon tot maandag wachten, morgen nog maar ff doorbijten of kan ik beter de huisartsenpost bellen?

Anne K.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

18-12-2010 om 22:10

Klinkt ala

wintertenen?

Tirza

Anne

ik denk direct aan hetzelfde als Tirza.
Helaas is er aan wintertenen niet zo heel veel te doen.
Hopelijk wordt het snel minder, en heb je er niet de hele winter last van.

Anne K.

Anne K.

18-12-2010 om 22:57

Niet blootgesteld aan koude...

dat is juist het rare. Ik ben ivm de gladheid bijna niet buiten geweest (loop met m'n arm in een mitella na een flinke armoperatie). Alleen van de voordeur naar de auto .
Ben thuis, ga ook niet naar m'n werk. Heb wel 'ontregelde ontstekingsverschijnselen' in m'n arm gehad een paar weken terug, maar dat is rond de littekens en lijkt nu onder controle).

Kunnen het dan evengoed 'gewone' wintertenen zijn?

Anne K.

Schimmel?

Ooit had ik ook enorm jeukende rode voeten en liet het vel los (grote blaren zonder vocht). Bleek een voetschimmel te zijn. Zalfje van de dokter en klaar. Ik zou de dokter er naar laten kijken.

Dorry

Dokter

ik zou geloof ik ook de dokter er even naar laten kijken. Als het stiekem toch wintertenen zijn helpt het om je voeten goed warm te houden en ze dagelijks goed in te wrijven met kamferspiritusglycerine (al vermoed ik dat wrijven met een ander spulletje ook wel effect zal hebben).

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.