Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zo'n last van haaruitval

Hallo meiden,

wie weet dit? sinds 2 weken heb ik veel last van haaruitval. Ik heb lang haar, een flinke bos.
Normaal na het douchen en borstelen komt er wel wat los, de dag daarna ook her en der een haartje maar momenteel is het echt non stop.
Ik ga door mijn haar heen en ik heb weer een pluk, overal zie je ze liggen.

Waar kan dat aan liggen?
groetjes,annemieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

01-05-2009 om 22:33

Verschillende redenen

Het gebeurt vaak na de bevalling of na het stoppen met borstvoeding. Maar ik heb het ook een keer gehad op mijn 19e. Zomaar ineens. Hele handen vol haalde ik uit de borstel. Mijn haar werd echt dunner en mijn pony was ik deels kwijt. Grote paniek alom.

Stuk van mijn haar afgeknipt, maar dat hielp natuurlijk niks. Uiteindelijk naar een natuurarts. Daar kreeg ik druppels van en ik moest 1 keer per week een smerig mengsel op mijn haar/hoofdhuid smeren en daarmee slapen. Jakkes...het ging toen wel over. Of dat aan de behandeling lag, of dat het gewoon klaar was, tja...dat weet je natuurlijk nooit.

Maar ik geloof ook dat vitamine D+K goed is voor haar en huid. Je zou van die kauwtabs van Davitamon ofzo kunnen kopen. Verder zijn er vast wel meer mensen met meer ideeen.

Sterkte in ieder geval,

M@

Tirza G.

Tirza G.

01-05-2009 om 22:51

Idee 1

Het ligt in elk geval niet aan het stoppen met bv geven. Dat heeft niets met haaruitval te maken. In je zwangerschap verlies je minder haren dan normaal en nĂ¡ je zw.schap komen die versnel "los", of je nou bv geeft of niet.

Tirza

annemir

annemir

02-05-2009 om 09:20 Topicstarter

Mmmm

Hoi,
bedankt alvast voor het meedenken!
ik ben 2,8 jaar geleden bevallen dus daar ligt het niet aan
schildklier? mmmm, ik ben af en aan bezig met afvallen, heeft dat ermee te maken?
ijzergehalte is altijd heel laag maar nog nooit last gehad van haarafval.

is het al raadzaam om een onderzoek te vragen of even afwachten of dit zo blijft?

groetjes,annemieke

Hier ook,

af en toe een periode. Ik heb gemerkt dat ik niet goed tegen een bepaalde haarlak kan, daar kreeg ik erge haaruitval van. Ben je andere verzorgingsproducten gaan gebruiken, of is de samenstelling veranderd? Daar kan eht aan liggen.

Tirza G.

Tirza G.

02-05-2009 om 13:35

Stress

Is een absolute factor.

Tirza

annemir

annemir

02-05-2009 om 20:31 Topicstarter

Stress en haarlak

Hoi,
ik heb geen andere haarlak nee.
stress? heb ik niet meer dan normaal wel een heftige periode gehad,maar dat was al in januari,dus dat zal het niet zijn.

ik kijk het nog even aan, als het zo blijft ga ik naar de ha.
thanx

Annemir

je zegt:wel een heftige periode gehad,maar dat was al in januari,dus dat zal het niet zijn.

de reacties van een stressvolle periode kunnen maanden erna nog tot uiting komen,dus wie weet speelt het wel mee?

Afvallen

Ik heb na een periode van afvallen ook extreem veel haaruitval gehad.
Vitamine B5 kan mogelijk helpen.

annemir

annemir

04-05-2009 om 11:51 Topicstarter

Toch?

hoi,
mmm het kan dus late stress zijn.
sonja, afvallen? dat zou heel logisch zijn dan, ik ben 10 kilo kwijt.

is het tijdelijk?

Goede voeding

Ik was toen 20kg afgevallen met te weinig te eten. Met als gevolg extreem haaruitval.
Na vitamine B5 en gezonde voeding heb ik nu "normaal" haaruitval. Het was gelukkig dus tijdelijk.

Guinevere

Guinevere

04-05-2009 om 21:51

Natuurlijk stress

Hoezo heb je in januari je laatste stressvolle periode gehad, Annemir? Volgens mij heb je er zeer recent nog eentje gehad. Die recente slaapproblemen van je dochtertje (zie andere rubriek) kun je beslist niet uitvlakken, lijken me genoeg basis voor een flinke lading haaruitval. Dat was in elk geval het eerste waar ik aan dacht toen ik je draadje zag.
Ik ken het van mezelf ook, toen ik een tijdje een slechte relatie had kon ik mijn haar ook met bossen tegelijk in de pedaalemmer gooien. Gelukkig heb ik nogal een bos dus het viel niet op.

annemir

annemir

04-05-2009 om 21:59 Topicstarter

Zie je hoe snel..

je kan vergeten?
ja, idd slaapproblemen met kleintje. die overigens nog niet helemaal over zijn.
ze wordt nu tussen 5 en 6 wakker om niet meer te willen slapen,zucht.

maar weet je, die stress was ik alweer vergeten

ik heb ook een flinke bos,dus je ziet er nog niets van. behalve dan dat het steeds in mijn eten zit, de kinderen hangen vol met mijn haren en verder alles in huis,hahahaha.

groetjes,annemieke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.