Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zonneallergie?

Heel vreemd, mijn zoontje van ruim 6 jaar heeft sinds afgelopen maandag ineens na een warme dag bultjes en jeuk. Het lijkt op zonneallergie, maar het vreemde is dat het juist op plekken zit waar zijn shirt overheen heeft gezeten. Zijn borst en rug beginnen te jeuken en vervolgens zit hij daar helemaal onder de kleine rode, brandende, jeukende bultjes. Gek wordt hij ervan, met name als hij naar bed gaat en hij kan dus ook niet slapen. Morgen ga ik de huisarts bellen, maar is hier iemand met ervaring hierin? Nog tips? Ik koel nu met koud water en smeer het vervolgens in met Calendulan emulsie. Helpen doet het volgens mij niet....
Groetjes, Sanneke*

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

03-07-2011 om 21:33

Geen zonne-allergie

Ik denk dat dit geen zonne-allergie is omdat het zoals je zelf zegt vooral zit op bedekte plaatsen. Ik denk dan eerder aan een warmte-uitslag, een ander wasmiddel, o.i.d. Ik zou de huid zo veel mogelijk met rust laten, toen ik ooit eens uitgebreide huiduitslag had werd mij geadviseerd om zo min mogelijk te douchen en nat te maken.

Wasmiddel

mijn nichtjes hadden bultjes en jeuk, juist waar kleding zat, bleek van het wasmiddel te komen..Nu met neutral geen klachten meer!

Sanneke*

Sanneke*

04-07-2011 om 09:20 Topicstarter

Geen wasmiddel

denk ik, ben niet veranderd van wasmiddel en gebruik geen wasverzachter. Dit omdat hij eczeem heeft en vrij heftig reageert op wisselingen in wasmiddel.
Ik denk ook aan warmteuitslag, maar ga vanmiddag even naar de dokter. Je ziet er nu niet veel meer van, maar ik heb gisteravond even een foto met mijn mobiel gemaakt. Die neem ik mee om even aan de arts te laten zien. Ik hoop op een prettige creme die jeuk- en brandstillend werkt. Iedere avond pas om half 9 slapen door de jeuk en pijn zodra het boven de 20 graden komt is niet fijn.
Bedankt voor de tips en reacties, vanmiddag geef ik nog even een reactie na het doktersbezoek.
Groetjes, Sanneke*

Sascha2

Sascha2

04-07-2011 om 10:20

Mosterd

na de maaltijd (niet om op zijn lijfje te smeren , maar ik denk ook een combinatie van veel zweten en warmte. Heeft je zoon vaker huidproblemen? Hier heeft de jongste vaak uit het niets ineens op haar romp veel kleine rode vlekjes/bultjes. Een dag later is het weg. Bij haar schijnt het met de warmte te maken te hebben. Hoe was het bij de huisarts?

Sanneke*

Sanneke*

04-07-2011 om 22:16 Topicstarter

Volgens de huisarts

was het inderdaad warmteuitslag. Ik heb koelzalf mee gekregen, dit zal verlichting moeten geven. Gelukkig had hij vanavond nauwelijks last, maar de creme hebben we achter de hand. Bedankt voor de reacties.
Groetejs, Sanneke*

Sascha2

Sascha2

05-07-2011 om 09:57

Gelukkig maar

Alhoewel het voor je zoon vervelend is, is het wel fijn dat het niets ernstigs is. Ik hoop dat hij baat heeft bij de creme!

Marjoleine64

Marjoleine64

11-07-2011 om 21:30

Onze jongste had het ook

en dan vrijwel over zijn hele lichaam, maar het meeste op borst, armen en benen. Dat was na een dag zwembad (chloorwater) gevolgd door een dag zwaardbootzeilen in een full-body wetsuit op zout water (Grevelingen). Dus ik houd het op een combinatie van warmte/zweet en een reactie op het wetsuit, wat meegehuurd was met de bootjes dus niet echt schoon... Jammer, meestal is zout water juist goed voor je huid. Helaas was het na 5 dagen nog niet helemaal over, maar een gewone aftersun of vette creme hielp het beste tegen de jeuk, juist met calandulan emulsie werd het nog veel erger. Hij heeft overigens een erg gevoelige huid en vaker allerlei soorten uitslag, maar dit in deze mate was nieuw voor ons.
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.