Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

22-10-2011 om 20:46

Zooltjes en een ontstoken pees

Hallo.
begin sept kreeg ik pijn aan mijn voet,ik ging naar de podotherapeut en ik bleek zooltjes nodig te hebben, mijn bot van mijn tweede teen zakt door, waardoor de pees eronder was gaan irriteren en ontsteken. Met zooltjes zou het beter gaan, ik moest er 3 weken op wachten.
Ondertussen ging ik naar de fysio, die behandelde de ontstokken pees met geluidsgolven therapie. in het begin ging het wat beter ( met keukenpapier onder mijn gewone zooltjes ging het best goed) Toen kwamen de zooltjes. ik heb spierpijn omdat mijn voeten natuurlijk in een andere positie staan en daarmee mijn hele lichaam anders is!
maar.. de pijn in mijn voet, blijft... tja komen en gaan.. sommige dagen gaat het prima, andere dagen kan ik gewoon niet lopen van de pijn. niet met en niet zonder zooltjes.
Heeft het zin om ontstekingsremmers te nemen voor die ontstoken pees?
Hoe lang duurde het voordat jij gewend was aan je zooltjes? had je ook een ontstoken pees.
Kortom.. vertel vertel.. ik baal vreselijk! en ik wil zo snel mogelijk weer normaal kunnen lopen en rennen.
Ik ben trouwens altijd alles blijven doen, gewoon werken, enz. door de pijn heen lopen... want de spierpijn daar moet je blijkbaar doorheen...
wie heeft tips of wijze raad?

groet, polly
ps maandag ga ik op vakantie..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

22-10-2011 om 20:53

Hoe lang heb je ze nu?

Want het kan best een tijdje duren voor het beter gaat inderdaad. Ik heb ze al jaren inmiddels

Polly Shearman

Polly Shearman

22-10-2011 om 21:06

2 weken

Ik heb ze nu twee weken

Guinevere

Guinevere

22-10-2011 om 21:51

Ik heb ook ooit een zool gehad voor een doorgezakte "wijsteen". Een soort geval voor onder de voorvoet en tenen. Nog nooit heb ik zoveel pijn aan mijn voeten gehad als met die krengen. Dus die heb ik met een flinke zwaai onderin de kast gemikt.
Tegenwoordig heb ik halve zolen (OK, 2/3) voor aan de achterkant van de voet. En raad eens??? Geen problemen meer met die hangteen. Ben dolblij dat ik die andere zolen heb weggemikt. Misschien ook een idee voor jou, wekenlang afzien geeft niet de indruk dat het gaat werken met die zolen.
Dus ik zou zeggen: na je vakantie terug naar die podotherapeut. En ja, ontstekingremmers werken ook op ontstoken pezen, maar het kan láng duren voor het over is. Als je het langer gaat gebruiken dan een weekje oid zou ik even overleggen met de huisarts voor maagbeschermers.

Polly Shearman

Polly Shearman

23-10-2011 om 09:31

Maagbeschermers

heb ik gelukkig ook in huis, het lijkt hier wel een apotheek

Polly Shearman

Polly Shearman

23-10-2011 om 17:48

Niemand verder?

Heeft er niemand verder nuttige dingen te melden hierover???

Guinevere

Guinevere

23-10-2011 om 20:46

Rust

Nog 1 nuttige opmerking dan, maar dit had je vast zelf al bedacht: Ik zou in elk geval die voet goed rust geven de komende vakantieweek. Wel zwemmen maar niet wandelen, liever in een bubbelbad dan naar de fitness.
Ik heb mezelf voorgenomen me nooit meer een zool voor ónder de tenen te laten aanmeten, maar goed, dat is geheel gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring. Misschien toch maar weer even aan het keukenpapier?

Nsaids

ik zou, net als bij hielspoor, gewoon een poos 3 dd Naproxen gaan slikken. Als het om een ontsteking gaat, dan ga je die met ontstekingsremmers te lijf, verder lijkt me rust ook goed voor het voetje..

Enneh, je moet gewoon geen vakanties meer plannen, er is altijd iets met vakanties in huize pollemans... ☺☺☺

Polly Shearman

Polly Shearman

31-10-2011 om 00:48

Grom

Genoten van vakantie. Op één boswandeling na het rustig aan gedaan. Zaterdag gewerkt. Geen centje pijn. Zondag ochtend even een boodschap gedaan. Kan vervolgens niet meer lopen. Met veel pijnstillers. Toch gaan werken, late dienst. Ik zag gewoon sterretjes van de pijn. Morgen krukken halen en huisarts bellen. Ik word gek! Dit kan toch nooit goed zijn! Kak! Sorry groet polly

Guinevere

Guinevere

31-10-2011 om 20:32

Wat zei de ha?

Ben je al bij de HA geweest? En gebruik je die zolen nog of niet?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.