Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jessica5

jessica5

27-11-2009 om 00:57

Zoon 12 heeft last van zijn oren

Zoon 12 heeft al weken last van zijn oren die dicht zitten en/of pijn doen. Had steeds een bijholte ontsteking en heeft daar speciale neusspray voor. Heeft ook een huisstofmijt allergie(wie niet)Ook stoomt hij iedere dag.Heeft al een kuur gehad. Klaagt nog steeds over dicht zittende oren en pijn.
Vandaag weer bij huisarts geweest en heeft nog steeds vocht achter zijn trommelvlies en geïrriteerde oren.
We kunnen binnen kort terecht bij de K.N.O arts.Is er ook iemand die dit heeft met een ouder kind?. En wat hebben ze daar aan gedaan?. Met een jonger kind heb ik wel ervaring.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lady Grey

Lady Grey

27-11-2009 om 08:55

ik ben op mijn twaalfde ook nog wel bij de KNO arts geweest voor dichtzittende oren, zelfde verhaal maar dan zonder vocht. Pas toen ik twaalf was (maar ja, zo ging het vroeger) werd er een allergietest gedaan. Omdat ik toen ook naar de brugklas zou gaan en ik wel heel veel miste qua geluid heb ik buisjes gekregen, op mijn 15e nog een keer. Daarna heb ik meestal anti-allergiespullen gebruikt, de tabletten zijn in de loop der jaren beter geworden qua bijwerkingen als slaperigheid, en een anti-allergische neusspray doet hier ook veel goeds. Nu ik het schrijf, ik moet ´m maar weer eens gaan gebruiken.

Dus ja, ik heb ervaring, nog steeds op mijn veertigste, de beste oplossing hier is een anti-allergische neusspray voor de periodes dat het erg is, zoals de herfst (meer binnen + meer vocht = meer huisstofmijt)
en het bloeiende gras.

marie

marie

27-11-2009 om 10:03

Stomen helpt niet

Hallo
Hier een "ervaringsdeskundige" met chronische bijholtenontstekingen. Vooral toen ik kind was had ik er heel veel last van. En stomen hielp toen (en nu) echt niet.
Als kind/puber zijn mijn bijholten vaak doorgespoeld door de KNO-arts (zonder narcose). Gelukkig doen ze dat tegenwoordig niet meer. Dat lucht namelijk alleen op als je erg ziek bent en dat was ik nooit.
Heeft je zoon zijn amandelen trouwens nog? Misschien dat die ook een rol spelen. Buisjes kunnen ook helpen bij het vocht achter de oren (heeft onze dochter last van).
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.