Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Joost Arends

Joost Arends

21-11-2018 om 23:31

Zoon (5) cola

Hoeveel cola mag mijn zoontje van 5 nog na 21:30? Ik zeg normaal altijd 2 glazen maar hij wilt graag meer. Heeft iemand advies?

Marie

Marie

21-11-2018 om 23:33

Trol - alweer?

Zie titel

Wilgenkatje

Wilgenkatje

21-11-2018 om 23:33

Zonen van vijf jaar

Liggen om half tien doorgaans in bed. Als het oudejaarsavond is en hij mag opblijven, kan een glaasje cola handig zijn om hem wakker te houden, succes ermee !

Maike

Maike

22-11-2018 om 00:43

Tjonge

Cola? Wat ouderwets. Gewoon Red Bull doen. Dat je zoontje dat pikt zeg... cola.

(trouwens je bent al trol nummer zoveel. Wordt langzamerhand wat saai zo).

Mamma

Mamma

22-11-2018 om 01:00

Waar las ik laatst iemand die zei als hij zich verveelde dan vroeg hij op een forum: ZIE BOVEN.

Nu slapen.

Dees

Dees

22-11-2018 om 07:19

Ik denk dat een glas per levensjaar goed is.....dus 5 glazen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

22-11-2018 om 08:04

hm...

We krijgen vast regen, de trollen vliegen laag vandaag...

Ad Hombre

Ad Hombre

22-11-2018 om 08:10

WIlt

"hij wilt graag meer"

Hij wilt....
Altijd een probaat midddel om zwakbegaafde posters aan te herkennen.

@Emma

@Emma

22-11-2018 om 08:47

Helaas Ad

Ook hoogopgeleide academici schrijven "Hij wilt...."

vlinder72

vlinder72

22-11-2018 om 08:57

Belachelijk

Echt. Hoe kom je erbij om een 5 jarige cola te geven. Weet je wel niet hoe slecht dat is.

Een 5 jarige mag alleen maar water drinken. En thee zonder een smaakje en absoluut geen suiker natuurlijk.

Zo. Nu kan je terug naar je insta, snapchat, facebook of weet ik veel wat en zeggen hoe leuk deze vraag was en hoe boos al die mama's werden.

Lou

Lou

22-11-2018 om 09:35

Wilt

Mensen die 'hij wilt' schrijven zijn meestal niet zwakbegaafd maar gewoon jong.

rutiel

rutiel

22-11-2018 om 13:51

@Emma

"Ook hoogopgeleide academici schrijven..."
Zijn er andere soorten academici dan??

Flauw misschien, maar als we toch gaan muggenziften over taalgebruik, dan kan dit er vast nog wel bij

rutiel

rutiel

22-11-2018 om 13:53

En on topic

Cola na 21.30 zou ik nooit doen. Kom op zeg, dan wil ik echt relaxen met mijn vierde wijntje zonder gestuiter van een kleuter.
Ik zou dus opteren voor wietcake. Wordt hij lekker rustig van.

@Emma

@Emma

22-11-2018 om 13:56

Haha Rutiel

Je hebt een punt

Half a twin

Half a twin

22-11-2018 om 14:36

Spacecake is zoveel werk

Ik bestelde altijd een paar lijntjes. Zei tegen de kinderen dat het snoep was voor in de neus. Snuifsuiker, ging prima waren ze super rustig.

Maike

Maike

22-11-2018 om 18:59

Half a twin

"Snuifsuiker".

Ik zit hier bijna te stikken in mijn cola.... hahahaha

Whahhaha daar gaat Mn thee weer.... proest.....

Half a twin...die houden we dr in.... geweldig toch hoe zo’n trollentopic ons steeds weer zo veel lol bezorgd. Ik geloof niet dat t de bedoeling is van hem😂

Inanna

Inanna

22-11-2018 om 21:17

Caesar

Caesar

22-11-2018 om 23:02

Vlinder

“hoe boos al die mama's werden.”

Is het hier tegenwoordig een exclusief vrouwen forum tegenwoordig?

Mamma

Mamma

22-11-2018 om 23:04

Wilt

"Mensen die 'hij wilt' schrijven zijn meestal niet zwakbegaafd maar gewoon jong"

Was dat maar waar, het is te droevig voor woorden. Het is zelfs volwassenen moeilijk af te leren zo blijkt hier op het forum.

Allemaal hoogbegaafd

Hoogbegaafden hebben vaak moeite met automatiseren, spelling, woordjes en de tafels.
Vandaar dat accademisi heel feel taalvouten maken. Ook schijnt het zo te zijn dat mensen die je daar op wijzen heel onaangename mensen zijn. Stond op social media en dan is het zo

https://www.libelle.nl/mensen/actueel/nieuws/taalfouten-onaangenaam/

vlinder72

vlinder72

23-11-2018 om 07:05

Caesar

Dat is de letterlijke tekst in een bericht op Facebook en twitter.

Als je je verveelt vraag dan op een forum voor Mama's hoeveel cola een klein kind mag 's avonds.

Vandaar mijn reactie. En dat is ook de reden van al die cola en energydrank vragen. Mensen denken dat ze lollig en origineel zijn.

Lou

Lou

23-11-2018 om 09:52

Mamma

Over hij wilt:

"Het is zelfs volwassenen moeilijk af te leren zo blijkt hier op het forum."

Ik denk niet dat Joost Arends een volwassene is. In mijn omgeving zie ik het alleen bij jonge mensen, die kunnen overigens wel 18+ zijn maar wel jong.

Alleen jonge mensen?

Welnee, ook rapporten geschreven door leerkrachten zijn soms dramatisch.
Hier zie ik ook reactie's van leerkrachten mét spellingsfouten, ik reageer er niet op, heb genoeg aan mezelf of...mijn eigen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-11-2018 om 13:44

Breek me de bek niet open

Mijn dochter moet voor een bepaald vak elke zes weken een samenvatting en twee opdrachten maken. Minstens vier uur werk en dat is dan de helft van een proefwerkcijfer (wordt gemiddeld), maar dat terzijde Ze krijgt voor die opdrachten een uitgebreide beschrijving die bol staat van de spel- en stijlfouten. Een van de punten uit die beschrijving: ‘Let op je spelling en taalverzorging!’
Je vraagt je af hoe het kan, dat iemand kennelijk door vwo en wo komt zonder fatsoenlijk te kunnen schrijven.

Mamma

Mamma

23-11-2018 om 15:51

Lou

Mamma Lou😁

Dat weet ik, ik haal niet voor niets aan dat ik het ergens las, Vlinder vertelt erna waar.

Mijn punt daarna is dat het niet vooral jongeren zijn.
Hier op het forum is het soms best raak. "Hij wilt" vooral bij een aantal.

Messchien, nieuwschierig, zoowiezoo, me (s)zoontje of men zoontje, gezecht enz.
En dan hij wilt. Zelfs als het letterlijk wordt gezegd wordt het niet overgenomen.

Hij "wilT" en "me/men" zoontje. Ik hoor het op televisie ook steeds vaker. Een soort luie mond: hij wilt-tat-nie Als je het dan niet kunt schrijven, dan kun je misschien wel leren hoe je het gebruikt als je praat?
Hij wil. Zonder T.

Lou

Lou

23-11-2018 om 21:15

Mamma

Ik durf er geen leeftijdsgrens aan te hangen hoor
En die andere fouten die je noemt.... auw auw auw.

Laat ik het dan zo zeggen: IK ken 'jij wilT' alleen van jonge mensen. Zelf ben ik 50, ik hoor generatiegenoten nooit 'hij wilT' zeggen, maar onze kinderen juist heel vaak. Ook de slimme hoogopgeleide kinderen die al volwassen zijn. Van mensen op het forum die 'hij wilT' schrijven schat ik altijd in dat ze vrij jong zijn. Het kan best dat ik dat mis heb. Over andere taalfouten had ik het niet. Echt deze ene ken ik specifiek van jongeren uit mijn eigen omgeving. Toeval?

Ad Hombre

Ad Hombre

23-11-2018 om 21:24

Draadje naar mijn hart

Veronica

Veronica

23-11-2018 om 21:54

Uhhhh

"Jij wilt" is goed, "hij wilt" is fout!
"Jij wilt" is zelfs correcter (formeler) dan "jij wil", maar beide mogen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/je-wil-je-wilt/

Lou

Lou

23-11-2018 om 22:01

Herstel

ik bedoelde in mijn tekst natuurlijk de fout 'hij wilt'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.