Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

01-10-2008 om 11:48

Zoon 6 sinds 3mnd buikpijn.

Ik wordt op het moment moe van alle poespas betreft zoontje.
Uitleg.
Hij heeft een niet ingedaalde bal,staat onder controle van de KA.Sinsd 3mnd buikpijn,erger sinds 1 maand.KA gebeld,moest komen,kon bal zijn,bal is nog hetzelfde,geen liesbreuk.Onderzoeken gestart(ontlasting,urine,bloed,echo en foto's)vorige week woensdag lag hij krom v/d pijn en misselijk,ik gevraagd hoe moet dit nu verder(echo +foto 8-10),eerder echo? assisstente zeggen je moet de huisarts bellen,die kan je versneld hier krijgen.Ik naar HA,hij gekeken,oh geen acute blindendarm,zal wel ontlasting zijn wat vast zit(wc bezoeken zijn goed,ontlasting ook,gewoon zacht)srry voor de praat.bloedgeprikt voor ev blindendarm wat aan het ontstaan is,geen verhoogde bloedcellen,lactulose van ha gehad.zoonlief heeft veel plezier in school,zijn geen problemen/spanningen ed bij hem,want dat zegt hij,geen schokkende gebeurtenissen geweest.Zoon heeft nog steeds buikpijn,met aanvallen,beetje,dan weer erger,rechts onder zijn navel.iedere dag buikpijn,met 1x p/w een grote aanval,stekende pijn,erg beroerd is hij dan.lactulose brengt geen verandering.baal ervan dat de echo pas volgende week is,want de buikpijn blijft "hangen",gaat wel naar school,is dan afgeleid.Iemand enig idee wat dit kan wezen.Moet gewoon nog en week wachten met en ziek kind die ieder moment zo'n aanval kan krijgen.Weet daarna pas eind okt wat er is,krijg ook niks te horen of ze wat gevonden hebben,dat weet ik dus pas eind okt.
wordt er zo moe van.buikpijn blijft dus op de achtergrond aanwezig.

Jacoline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

02-10-2008 om 14:26

Hoi barbara

Zelf kom ik uit de omgeving van Alkmaar.Er is sinds kort wel een diagnostisch centrum geopend van het ziekenhuis in onze woonplaats,misschien dat ik daar overdag dan heen rijd en avond+ 's nachts HAP en een verwijzing voor SEH eis,dat het wachten nu echt te lang gaat duren als hij weer zo'n aanval krijgt.

Marjoleine

Marjoleine

09-10-2008 om 21:56

Kan toch blindedarm zijn...

niet alle blindedarm ontstekingen zijn acuut, ze kunnen ook chronisch zijn. Wel zeldzaam, en nog meer bij kinderen, maar het kan. Een kennis heeft dit gehad, en is eerst 2 keer aan het lijntje gehouden met zware antibiotica-kuren. De derde keer zijn ze toch gaan snijden en was ze er eindelijk vanaf... Een chronische blindedarm kan ook acuut worden, en zelfs een acute geeft niet altijd alle symptomen die daarbij horen. Maar pijn rechts onder in de buik is wel een heel duidelijke, vooral als dat er ook (erger) is als je juist linksonder drukt, of een huidplooi omhoogtrekt en terug laat schieten. Ik zou het nog een keer laten onderzoeken, een blindedarm hebben ze er zo uit, en je kan best zonder.
Bij mijzelf was het wel acuut, en het stellen van de diagnose 'misschien wel blindedarm' heeft de artsen 2 uur gekost (eerst avonddienst huisart-vervanger, toen arts-ass in ZH, toen chirurg, ik wist het zelf al uren daarvoor), het eruit halen 5 minuten en netjes weer dichtmaken een kwartiertje... Dat was 8 jaar geleden op vrijdag 13 oktober Na 2 dagen ziekenhuis werd ik naar huis gestuurd 'U mag niet tillen mevrouw' met een baby en peuter thuis...
Sterkte met je zoontje,
Marjoleine

Jacoline29

Jacoline29

11-10-2008 om 18:37

Onderzoek

Het ziekenhuis is bezig met onderzoek.
Er is bloed afgenomen,ontlasting ingeleverd,urine ingeleverd en hij heeft een echo en buikfoto's gehad.
29 oktober moet ik terug komen bij de kinderarts.
Op het eerste gezicht is er niks te zien op de echo,van de foto's weet ik het niet.
Ik hoop dat ze wel wat vinden,ipv net als mijn dochter van 4 afschepen met laxeermiddelen(Forlax heette dat) ,want ze waren er dan weer van af.die medicijnen heb ik gestopt, ze heeft geen buikpijn meer.
Mijn zoon kreeg van de HA toen hij die aanval had een bloedonderzoek naar witte bloedcellen,die waren volgens hun niet verhoogd,dus geen ontsteking.Ook hij kreeg lactulose,want zijn ontlasting zou gewoon vast zitten(hij poept en plast goed,ook geen harde ontlasting oid)Hij heeft het paar dagen gehad van mij,geen resultaat(moet snel werken volgens de patienteninfo).

Ik hoop zo dat ze wat vinden ipv weer afgescheept te worden met Forlax oid,want dit is niet leuk meer.Zodra hij niet afgeleid is en tot rust komt heeft hij pijn
soms niet,soms wel,dus het blijft aanwezig op een of andere manier,hij eet ook nog steeds slecht/slechter dan voorheen.We kunnen niets anders meer doen dan wachten tot 29 okt,dan zijn alle uitslagen bekend.

Juliëtte

Juliëtte

12-10-2008 om 13:11

Komt vaak voor

Buikpijn bij kinderen rond de 6 jaar schijnt enorm veel voor te komen. Mijn dochter had het ook, compleet met huilbuien van de pijn, kronkelend op de bank.

Nadat we extra op haar voeding zijn gaan letten en op haar ontlastingspatroon werd het niet beter. Dus naar de huisarts die ons doorstuurde naar het zkhs.

Daar bleek TOCH dat het om vastzittende ontlasting te gaan, terwijl ze altijd prima kon poepen (dagelijks, geen verstopping, geen diaree). In bepaalde bochten bleken ophopingen te ontstaan wat uiteindelijk de pijn ook veroorzaakte.

Ze kreeg molvicon-zakjes, in het begin 2 zakjes en daarna als het goed ging 1 zakje. Ook begon ze met een bekertje Vifit per dag te drinken. Uiteraard op de verdere voeding blijven letten (bruin brood, geen prik, geen fristi etc maar wel genoeg drinken (thee, water), vezelrijk eten). Na een aantal weken ging het beter.

Succes ! Ondanks dat je kind goed poept, kan het toch dus vastzittende ontlastign zijn die de problemen veroorzaakt.

mama 32

mama 32

13-10-2008 om 00:06

Hier ook

Hallo Jacoline29,
Jouw verhaal kan de mijne zijn! Hier ook een zoon van 6 die al jaren buikpijn heeft zonder dat ze iets kunnen vinden. Ook hij had een niet ingedaald balletje die operatief is gehaald. Helaas was dat niet de oorzaak van de buikpijn. Er zijn bloed-ontlasting-urine onderzoeken gedaan en er is een echo gemaakt van de buik. Allemaal prima. Alleen zijn ijzergehalte was wat aan de lage kant maar dat kon ook komen door bv een tijdelijke groeispurt. Mijn zoon is op de buikpijndagen ook hangerig, ziet wit en moet meerdere keren naar de wc. Ik denk dan ook nog steeds dat er iets niet klopt maar kan er dus niet de vinger op leggen. Volgens de artsen is er geen verklaring te vinden maar als moeder heb ik toch twijfels..
Julliette: Hoe hebben ze dat ontdekt dat er toch ontlasting vast zat in de darm?
Ik heb verder dus geen tips maar wel veel herkenning.
Mama32

Juliëtte

Juliëtte

13-10-2008 om 10:24

Mama32

Hoi Mama32,

Ze hebben rontgenfoto's gemaakt in het zkhs en daar zag je duidelijk de ophopingen in een paar bochten.

Juliette

Jacoline29

Jacoline29

14-10-2008 om 12:09

He herkenning.

Blij dat meerdere mijn verhaal herkennen.
Jasper heeft idd een echo en buikfoto's gehad,bloedonderzoek ed.29 okt krijg ik van alle onderzoeken uitslag.Ik hoop dat ze wat vinden,mijn dochter van 4 had het ook,die hebben ze nauwelijks onderzocht en forlax gegeven,zij zit nu zonder zakjes en dat gaat gelukkig goed.Ik ben blij dat mijn zoon goed onderzocht wordt en niet gewoon medicijnen krijgt.Bij mijn dochter is dat nl nauwelijk gebeurd.
Ik zag wel op die foto zwarte plekken,maar of dat ontlasting is geweest weet ik niet.
Aan welke kant hadden jullie kinderen pijn?Die van mij rechts onder de navel,bij de echo werd er links gedrukt en dat deed wel zichtbaar pijn bij hem,terwijl hij rechts onder de navel steeds pijn aangeeft.Hij zegt niet meer dat hij buikpijn heeft,maar hij eet gewoon slecht,dus weet ik dat dat niet lekker zit nog,1x heeft hij gezegd dat hij geen buikpijn had.afwachten maar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.