Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiki

Kiki

03-04-2011 om 13:03

Zoon heeft zware ontstoken ogen

arm ding. Echt vreselijk, nog nooit zo iets ergs gezien. Beide heren hebben het bij mij wel eens eerder gehad, maar dat was pijnloos en nooit zo erg als bij oudste nu.

Gisternacht nog naar de huisartsenpost gereden, omdat hij niet ophield met huilen dat het pijn deed, een hele dikke bobbel op zijn ooglid had en er zoveel derrie uitkwam dat hij er niets meer door kon zien en ook op een gegeven moment zijn ogen niet meer open kon krijgen. Een heel beangstigende ervaring voor een driejarige.

Conclusie: een heel heftige oogontsteking in allebei zijn ogen, we hebben zalf meegekregen die 4 maal daags in zijn oog moet, schoonmaken met afgekookt water (deden we al) en over drie dagen moet het fors minder zijn anders moeten we terug.

Maar jeetje wat een gevecht die 4 keer per dag schoonmaken en zalven zeg Meneer houdt zijn ogen stijf dicht en het is onmogelijk er ook maar een drupje zalf in te doen of dat oog schoon te krijgen. Krijsen, huilen, tegenstribbelen, mijn buren zullen wel denken. Ik krijg hem niet gekalmeerd en niet verteld dat het maar even duurt en dat hij echt even mee moet werken.

Natuurlijk werkt hij zich dan zo in een razernij dat hij ervan moet spugen, kortom het is even niet leuk in huize Kiek. Ik voel me echt niet fijn om hem op die manier te plagen, maar het moet echt. Dus ten einde raad vraag ik hier wat tips.

Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat ik zijn oog schoon kan krijgen zonder dat hij de hele boel bij elkaar gilt.

Hoe krijg ik die zalf erin als hij zijn ogen zo stijf dichthoudt.

Hoe hebben jullie dat gedaan, want afleiden heeft geen enkele zin.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

03-04-2011 om 13:28

In de houdgreep en zelf kalm blijven, er zit niks anders op. Heel zielig, maar nodig.
Sterkte! Ik weet hoe naar het is.

NaShA

NaShA

03-04-2011 om 13:31

Heel erg

maar ik ben een keer bovenop zoon gaan zitten (ADHD met gedragsproblemen en wat autisme-kenmerken)...Had ook ontstoken ogen en daar moesten druppels in...Wilde hij niet, begreep het niet oid....Uiteindelijk (ik was ook alleen) hem op de grond gekregen, druppels in de hand, met beide benen op zijn armen gaan zitten (ja ik weet het, het klinkt vreselijk) en toen kon ik eindelijk de druppels er in doen....wat denkje? Zegt zoon, och, viel eigenlijk best mee die druppels.....grrrrrrrr, dat probeerde ik je al een uur uit te leggen....
De keren daarna was het geen enkel probleem meer....

o ja, had ik al gezegd dat ik een beetje overgewicht heb ?

Welke zalf?

ik heb zelf een keer fucithalmic gekregen. Wat een rotzalf. Als je dat in je oog doet krijg je het gevoel dat er een hoop zand in je oog waait. Dus als het die zalf is, dan is het moeilijk uit te leggen aan een driejarige dat het voor zijn bestwil is. Mischien kan je dan een andere krijgen die ook werkt?

Iemand anders vragen

Toen mijn broer druppels moest na zijn ontschelingsoperatie heeft mijn moeder in arren moede de buurman gevraagd. Ook arts (net als mijn moeder) en een boom van een vent.

Bij hem bleef mijn broer veel rustiger.

Kiki

Kiki

03-04-2011 om 21:26

Hoi iedereen

nou meneer is in zoverre weer hersteld dat hij weer ondeugende streken heeft. Hoewel ik hem natuurlijk veel liever op die manier heb, rouw ik om het mooie plaatjesboek wat hij in stukken scheurde. "Waarom doe je dat!" dat weet ik niet mamma (en daar kan je het dan mee doen)

Zijn gelijkenis met Quasimodo ( http://what-is-this-i-dont-even.tumblr.com/post/2634468071/which-disney-character-are-you-quiz ) neemt iets af

Ik heb het hem vandaag zijn schaapjes ogen laten schoonmaken. (Oeeeh, wat is schaapje een grote jongen zeg, hij huilt helemaal niet. Hij weet dat het oogje dan beter wordt)

Dat werkte de eerste keer, dus we waren al euforisch, maar de tweede keer alweer niet.
Wij doen het echt met zijn tweeën, man houdt hem vast en ik maak oogjes schoon en doe de zalf erin. Inderdaad dan maar snelsnelsnel. Hij is best sterk moet ik zeggen

Zielig hoor! Zoon twee doet lang zo lastig niet, maar daar is de ontsteking ook minder erg

Kiki

Kiki

05-04-2011 om 12:43

Update!

Ik ga kwantumkorting bij de huisarts eisen Ik zit er nu voor de derde keer deze week. (twee keer met oudste en een keer met jongste)

Het gaat nog steeds niet beter met de ogen van mijn oudste en toen hij vanmorgen bloed begon te huilen was voor mij de maat vol. Ik kan het natuurlijk laten registreren als wonder en de paus bellen, maar de atheïst in mij zegt dat het iets anders is.

Dus weer naar de huisarts en werd gelijk doorverwezen.
Vanmiddag hebben we een spoed-afspraak met de oogarts. Ik heb om half 2 de afspraak.

Ondertussen zit ik op internet te kijken over wat het zou kunnen zijn. Gelukkig ben ik mijn realisme nog niet kwijt geraakt, want het kunnen akelige dingen zijn

Vera*

Vera*

05-04-2011 om 15:05

Kiki

Sterkte bij de oogarts!

Vera

Fiorucci

Fiorucci

05-04-2011 om 17:52

Hoe was het???

Kiki

Kiki

05-04-2011 om 20:19

Nou, niets ernstigs

Het is een verkoudsheidsvirus wat op zijn ogen is geslagen. Ik wist niet eens dat dat kon!

Ik dat dat oogontsteking altijd bacterieel was, maar het kan dus ook viraal zijn en dan heb je wat mijn zoontje had.

En dat virus is dan het Adeno-virus (of zoiets) en daar hebben ze niets voor. Dus uitzitten is het devies, kan best nog wel een week of 2 duren.

Asa Torell

Asa Torell

05-04-2011 om 20:36

O bah

Wat zielig zeg, dat arme jochie, nog twee weken! Betekent dat nu ook dat er niks meer gesmeerd hoeft te worden? Dat zou dan nog een klein lichtpuntje zijn...

Wat een narigheid

Beterschap voor je zoons. Een kennis met een peuter die inhalers moest gebruiken en het kind hevig tegenstribbelde als die inhaler buis op zijn snoetje moest, kreeg in het ziekenhuis de tip om een liedje te zingen. Als het liedje klaar is is de behandeling ook klaar. Schijnt goed te werken zodra het kind het snapt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Fiorucci

Fiorucci

06-04-2011 om 07:19

Oh bah

Dan zit er niks anders op dan uitzieken...ik hoop dat het snel beter gaat!

Vera*

Vera*

06-04-2011 om 09:17

Uitzieken

Dat is nog een poosje afzien, sterkte ermee!

Vera

Het wondermiddel

supranettes. Dat zijn doekjes om de ogen schoon te maken.
En echt waar het werkt! meerdere mensen nu aangeraden en iedereen is er blij mee. Niet elke drogist/apotheek heeft het. DA meestal wel.

succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.