Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mam

Mam

30-01-2018 om 20:43

Zoon mag niet op zij slapen. Hoe?

Mijn zoon is vorige week geopereerd aan een gebroken sleutelbeen en mag 's nachts beslist niet op die kant gaan liggen. Helaas is het een zeer onrustige en beweeglijke slaper en hij slaapt ook nog eens heel vast. Hij wordt dus niet wakker van de pijn. Hij slaapt nu half zittend met een kussen onder zijn geopereerde zijde, zodat hij minder makkelijk omrolt. Maar het helpt allemaal niets, dus slaap ik naast hem om hem tegen te houden als hij op zijn zij rolt. Met andere woorden: ik slaap al anderhalve week niet of nauwelijks en dit gaat vast een keer hartstikke fout. Het ziet er naar uit dat hij nog zeker enkele weken niet op de geopereerde kant mag liggen.

Kent iemand hulpmiddelen om te voorkomen dat je op je zij gaat liggen?

Dees

Dees

30-01-2018 om 20:47

Voedingskussen

Zou een Voedingskussens helpen?

Jasmijn

Jasmijn

30-01-2018 om 20:59

Zijn andere arm?

Zijn andere (goede)arm op een of andere manier aan zijn bed vast maken? Dan kan hij wel naar die zij rollen maar niet de andere kant op. ( een losse riem met een lus bijvoorbeeld?)

Arts

Je kunt ook de arts raadplegen. Misschien heeft het ziekenhuis een hulpmiddel.

Trouwens. Met springlessen draagt een ruiter een harnas/protector. Zo wordt het bovenlijf, incl de sleutelbeen, stevig ingepakt. Misschien kan je van iemand zo'n harnas lenen. Zo'n harnas belemmert het draaien want het is best stijf.. Desnoods koppel je een harnas aan een bedtuig. Het is maar tijdelijk.

In ziekenhuizen worden mensen soms gefixeerd. Dat gebeurd ook met een band om het lijf en een koppeling aan het bed. Een springprotector kan door je zoon zelf geopend worden en heeft niet het opgesloten effect van fixatie.

Mam

Mam

30-01-2018 om 21:08

Voedingskussen

Gebruiken we nu en dat schuift ie aan de kant in zijn slaap.

De andere arm vastbinden. Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar zal dat niet gevaarlijk zijn bij zo'n wilde en vaste slaper? Ik vind dat wel eng...

Mam

Mam

30-01-2018 om 21:10

Harnas

Zal ik eens nazoeken!

40er

40er

30-01-2018 om 21:20

Tennisbal

Een tennisbal in zijn pyjama. Een zakje maken aan de kant waarop hij niet mag liggen, tennisbal erin.
Heeft mij goed geholpen

Frappant

Op een forum over problemen bij sleutelbeenbreuken hadden ze het over een body armor. Laat dat nu veel overeenkomsten hebben met een protector voor springruiters!.

PS draagt je zoon ook een speciale band om de schouder goed naar achteren te trekken. Dus geen mitella.
Ook wordt de sportfysiotherapeut aanbevolen.

Mam

Mam

31-01-2018 om 17:54

Protector

Kan helaas niet vanwege de wond. De schouder staat mooi recht na de operatie (er zit een plaatje in).

Die tennisbal zou wel eens kunnen werken. Waar had je die vastgemaakt? En heb je dan een strakke pyama nodig?

Hele dikke kussens

Ik lag vroeger na die operatie met een heel dik kussen achter mij en 1 voor mijn buik waar mijn gewonde arm op lag. De dikke kussens waren oude bankkussens, van die hele stugge. Door die kussens voor en achter mij, was mijn bed ook vol dus kun ik niet opzij schuiven

Guppie

Guppie

04-02-2018 om 18:04

Hangmat

Volgens mij kan je in een hangmat bijna alleen maar op je rug liggen. Misschien roep ik wat geks. Moet ook medisch verantwoord zijn.

Mam

Mam

04-02-2018 om 19:20

Succes

Inmiddels hebben we uitgeprobeerd:
De kussens en het voedingskussen. Dat hielp niets.
De tennisbal in een tshirt genaaid. Werkte 1 nacht, daarna niet meer.
De riem om de goede arm: dat lijkt te werken!

Dank voor de tips!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.