Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

krista

krista

26-03-2009 om 22:18

Zoon met pijnlijke knie

mijn zoon van 9 jaar heeft sinds een week of drie af en toe een pijnlijke knie en/of bovenbeen.

Dit is alleen overdag en het komt ook voor dat hij soms een dag nergens last van heeft. De volgende dag heeft hij dan weer pijn bij het lopen en mankt hij.

Herkent iemand dit van zijn kinderen?

De huisarts heb ik nog niet bezocht omdat het dus af en toe over lijkt te zijn en ik wil niet graag 'voor niks' naar de huisarts. Ik zit een beetje in dubio nu...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou

Als het al zo lang duurt er toch even na laten kijken.

bertje1

bertje1

27-03-2009 om 11:12

Misschien

kan het zijn dat het een knieprobleem is vanwege de groei; komt voor bij kinderen tot een bep. leeftijd. Ik kan even niet op de naam komen. Schijnt vanzelf over te gaan, maar het mag niet te zwaar belast worden. Het vertoont een bobbel onder de knie meen ik.
ah. even gegoogled. het heet osgoold schlatter.
maar..... ga niet af op mijn 'deskundige oordeel'... maandag gewoon naar de huisarts

krista

krista

27-03-2009 om 13:13

Dank jullie wel,

voor de reacties. Ja, ik ga volgende week toch maar even langs de huisarts, vind het nu wel een beetje lang duren.

Ik had zelf ook al gegoogeld en ben ook Ossgood Schlatter tegengekomen. Maar een bobbel heeft mijn zoon eigenlijk niet...

Vorig jaar had mijn zoon een bacteriele heuponsteking aan zijn andere been. Door de streptokok. Wellicht heeft een en ander nog verband met elkaar...

Geen andere mensen die dit hebben gehad bij hun kids?

Mijn zoon

Had ook ossgood schlatter voor hij zijn kruisband scheurde.Maar die had wel duidelijk een soort tweede knie onder zijn knie.tenminste een bult die erg dik was bedoel ik

Lynna

Lynna

28-03-2009 om 07:20

Geen bult

Mijn zoon had nauwelijks een bult maar toch echt osgood schlatter. Was duidelijk zichbaar op de foto's. Hij had een behoorlijke voorzichtige orthopeed en heeft een half jaar niet mogen sporten en een half jaar heel voorzichtig moeten zijn.

Ik hoop niet dat jouw zoon hetzelfde probleem heeft Krista!

krista

krista

28-03-2009 om 16:20

Dan toch maar snel

naar de huisarts volgende week.

Het gekke is alleen dat er dagen zijn dat hij bijna geen last heeft. En dan opeens is het er weer, al een paar weken lang.

Maar bedankt voor het meedenken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.