Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

carolien

carolien

21-06-2011 om 16:38

Zoon wel of niet mee laten gaan op scoutingkamp?

Onze zoon heeft vorige week een operatie gehad aan zijn oor. Er is een nieuw trommelvlies gemaakt. Vandaag waren we op controle en alles zag er op zich goed uit, maar zoon moet zich wel koest houden. Er mag absoluut geen water in zijn oor komen, hij mag niet sporten en hij mag niet niezen of zijn neus snuiten (neus ophalen mag wel). Hij mag zich dus niet heel druk maken met andere kinderen (duwen, trekken, stoeien etc.). Er mag geen druk op het oor komen.
Op 2 juli begint voor hem het zomerkamp van scouting. Op zich mag hij daar wel heen van de KNO arts, mits hij zich dus aan de voorschriften houdt. Wij twijfelen nu of we er wel goed aan doen om hem te laten gaan. Hij kan sowieso niet de hele week, omdat hij op vrijdag 8 juli weer voor controle moet. We halen hem dus op donderdagavond al op. Zelf gaan we de zondag erop (10 juli) op vakantie naar Frankrijk. Wij twijfelen, omdat we niet weten of de leiding in staat is ons kind zo mak te houden en of zoon zelf niet vergeet zich gedeist te houden. Vaak gaan ze al een dagje zwemmen en dan kan hij niet mee. Bij erg mooi weer mag hij ook niet meedoen met waterspelletjes (want water en misschien te wild). Het is natuurlijk ook niet het toppunt van hygiene op zo'n kamp en kinderen zijn natuurlijk wel vaak de hele dag buiten lekker bezig met van alles en nog wat. Wat als het fout gaat, dan loopt onze eigen vakantie ook gevaar.
Onze eigen vakantie wordt ook al niet gemakkelijk, omdat zoon dus niet onder water mag en eigenlijk alleen wat mag poedelen onder toezicht van ons.
Wat is nou wijsheid? Wat zouden jullie doen? we hebben nog overleg met de scoutingleiding hoor, maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

21-06-2011 om 16:46

Tja,

ik geloof dat ik het niet zou doen. Ook als leiding zou ik dit wel heel spannend vinden. Ik weet niet hoe vertrouwd hij is met de groep maar mijn ervaring als leiding is dat juist als een kind regelmatig niet met de groep mee kan doen de heimwee de kop op steekt...

Mijk

Ik zou het niet doen

Ik zou het ook niet doen, je legt een te grote verantwoordelijkheid op de schouders van de leiding en die van je zoon zelf.

Ik zou uitleggen dat het niet kan, helaas, en thuis een alternatief programma voor hem verzinnen met een paar extra leuke dingen. Het is zuur, maar het is denk ik niet realistisch je zoon naar kamp te laten gaan en dan te verwachten dat hij droog blijft en geen wilde dingen doet.

Overigens zag ik zo gauw niet hoe oud je zoon is. Ik heb een vrij jong jochie voor ogen, maar dan kan ik wel helemaal mis zitten.

Beterschap voor je zoon, en sterkte ermee

Temet

carolien

carolien

21-06-2011 om 18:01

Zoon

Hij is vorige week 9 geworden en zit bij de welpen.
Ik denk niet dat hij heel rouwig is als hij niet mag. Hij gaat ook stoppen na het kamp. Zijn broer van 11 gaat wel op kamp, maar als broertje niet mag wil hij ws ook niet meer mee. Lastig dus.

amk

amk

21-06-2011 om 18:10

Niet doen

de leiding kan hem niet 100% van de tijd in de gaten houden en die verantwoording wil je ook niet bij hen leggen. Het zijn vrijwilligers geen professionele krachten. Vaak maar een paar jaar ouder.

Fiorucci

Fiorucci

21-06-2011 om 18:23

Nee

Ik heb gezien hoe door en door smerig mijn kinderen thuis komen na zo'n kamp en hoe ruig het eraan toegaat. Ik zou inzetten op rustig herstellen en dan lekker op vakantie!

Niet doen en vakantie aanpassen

Ik zou het niet doen, het lijkt me te riskant. Dochterlief is net terug van welpenkamp, en eigenlijk werden daar continue de dingen gedaan die je zoon niet doen mag.

Voor je eigen vakantie trouwens ook, je schrijft dat hij alleen onder toezicht voorzichtig mag poedelen. Is het dan niet slimmer om je vakantieprogramma ook wat om te gooien? Geen plekken met verleidelijke zwembaden, maar gezellig steden bezoeken, musea, etc.?

Hanne.

Hanne.

22-06-2011 om 10:31

Leiding kan dat makkelijk aan

Even kijken hij mag:

geen water in zijn oor
niet sporten
niet niezen of zijn neus snuiten
niet duwen, trekken, stoeien etc met andere kinderen
geen druk op het oor

Dat is voor de leiding dus heel eenvoudig om hem in de gaten te houden. Dat zijn nl de enige dingen die ze op zo'n week doen dus hij krijgt een speciale stoel waar hij de hele week op mag zitten toe te kijken.

Maar of dat voor het kind nu zo leuk is?

Puck

Puck

22-06-2011 om 10:41

Ik zing mee: niet doen

Eigenlijk snap ik niet zo goed dat je schoutingkamp überhaupt overweegt. Hij heeft nog zoveel dingen waar hij op moet letten en niet mag doen. Je kan niet van een leiding verwachten dat ze dat allemaal in de gaten houden en van je kind kan je dat ook niet verwachten. Niet gaan dus.

Ik zou ook zeggen:

Niet doen.

Maareh, hoe kun je iemand verbieden te niezen??????
Volgens mij is dat een onmogelijke opgave.

groetjes van Charlotte

Puck

Puck

23-06-2011 om 08:50

Charlotte

Om niezen in te houden zijn wel truukjes hoor. HEt lukt niet altijd, maar je kunt niezen echt wel tegenhouden/verminderen.

Niet laten gaan

Ik zou hem ook niet naar kamp laten gaan. Mijn dochter zit ook op scouting en de ervaring leert dat het daar echt niet rustig aan toe gaat. Het is voor hem ook niet fijn als hij daar heel de dag op gewezen moet worden en nergens lekker met mee kan doen.
Groetjes Lied.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.