Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lilly

lilly

22-10-2010 om 23:20

Zoontje loopt mank!?..

hallo allemaal!.
sinds dinsdag loopt mijn zoontje 2jaar/4maanden..
mank.en. was al twee dagen ziek..dus na het middag slaapje liep hij opeens mank.....ik de dokter gebeld.mochten meteen langkomen/kinderarts/hij heeft hem helemaal nagekeken en zei dat het een virus is die erg heerst op dit momnent ...en dat het ook evenwicht aan kan tasten...en dat het vanzelf over gaat...nou is mijn zonntje niet meer ziek maar loopt nog wel mank met zijn rechterbeen.
nou is mijn vraag aan jullie herkennen jullie dit ..en ging het toen ook weer spontaan weg...nou heb ik tog een belafspraak maandag met de dokter en als het dan nog niet weg is ..dan zal ik vragen hoelang we nog meten wachten..voordat we actie ondernemen...

alvast bedankt voor het meedenken!....

groetjes lilly...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan kloppen

ik heb al een paar keer een virus op mijn evenwichtsorgaan gehad en inderdaad ging ik mank lopen,viel soms zo maar tegen de kast aan,en meer van dit soort ongemakken.
de eerste keer schrok ik enorm,dacht gelijk aan een herseninfarct oid.
soms duurt het week week voor het virus verdwenen is,soms een paar dagen.

Herken

ik ook van mijn zoon toen die ongeveer die leeftijd had.. er schijnt een verkoudheids (of was het nu een griep)virus te zijn dat vooral bij kleine jongens kan slaan in hun heupgewricht. Ik weet niet meer hoe het heet. Is een kwestie van uitzieken. Ga toch voor de zekerheid naar de hap.

Lidwientje

Er is natuurlijk een verschil maar toch kan je hetzelfde aan de buitenkant zien. Iemand die een verstoring in het evenwichtszintuig heeft, kan dat compenseren.. al dan niet duidelijk te zien (aan iemand) of te merken (aan jezelf).

Judith

bedoel je PSRA? ( post-streptococcen reactieve artritis?)
Dan heeft hij ook heel veel pijn in de gewrichten.

Mayte*

Mayte*

25-10-2010 om 20:46

Eens met lidwientje

Bij evenwichtsproblemen is ook niet duidelijk aan te geven dat het in 1 been zit, zoals Lilly wel beschrijft over haar zoontje. Bij aantasting van het evenwicht zwabbert het kind, is onstabiel, loopt alsof het net leert lopen.

Geen idee overigens wat de mankheid veroorzaakt.

Als je echter het idee hebt dat het om evenwichtsproblemen gaat, zou ik toch direct aandringen op vervolg onderzoek.

Hopelijk gaat het snel beter met je zoontje!!

Polly Shearman

Polly Shearman

26-10-2010 om 15:18

Lilly

Mijn zoon liep ook ineens mank, dokter kon niks vinden, week later nog een keer terug geweest, en later nog een keer pas toen was er iets aan zijn enkel/gewricht te zien en te voelen. Het werd warm en rood.
Mijn zoon bleek reuma te hebben. Ga gewoon terug naar de dokter, als je het niet vertrouwd en hij blijft mank lopen. Waarschijnlijk is het gewoon iets onschuldigs. Sterkte
groet, polly

lilly

lilly

31-10-2010 om 14:19

Gaat weer wat beter!!!....

hallo allemaal..

bedankt voor de reactie!.
me zoontje loopt al wat minder mank
niet zo erg meer als eerst...het lijkt elke dag wel beter te gaan ....gelukkige!!!...
nou even wachten of het echt helemaal weg gaat trekken???

groetjes...lilly

Jasset

Geen idee, ik weet het niet meer. Sorry.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.