Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-08-2010 om 00:01

Zoontje stekende pijn in lies

Mijn zoontje van 9,5 kreeg toen hij net in bed lag ontzettend last van stekende pijn in zijn rechterlies. Hij wist bijna niet meer hoe te liggen en huilde zelfs. Ik heb even gekeken maar er is niets te zien; geen blauwe plekken, zwellingen etc. Hij zegt dat hij niks raars heeft meegemaakt met gym of voetbal (het seizoen is net begonnen; hij voetbalt zeer fanatiek en vaak). Ook draagt hij geen strakke (onder)broeken. Een paar maanden geleden had hij trouwens exact dezelfde pijn in zijn linkerliesstreek zonder directe oorzaak. Het is toen vanzelf overgegaan dus vandaar dat ik hem nu maar een paracetamol heb gegeven; heb er ook wat verkoelende creme op gesmeerd en hij ligt nu heerlijk te slapen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Groeispurt, banden die wat verrekt/overbelast zijn? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik weinig tot geen verstand heb van dit soort jongens-/mannenzaken We kunnen natuurlijk wel even een afspraak met de huisarts morgen maken maar hij wil liever naar school en voetballen, zeker als hij er geen last meer van heeft. O er schiet me nog wel te binnen dat hij gisteren misselijk uit school kwam maar dat kwam vermoedelijk omdat hij compleet oververmoeid is. Na een uurtje plat en een energiedrankje was hij weer helemaal fit en heeft hij zelfs nog een voetbalwedstrijd gewonnen. Nu ga ik me toch afvragen of er een verband is... Maar zoals gezegd, ik heb niet zoveel kennis op dit terrein dus ik hoop dat iemand hier enig idee heeft? Adviezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

26-08-2010 om 08:49

Huisarts

Als dit al de tweede keer is, in dezelfde lies, dan zou ik naar de huisarts met hem gaan. Misschien is het wel een liesbreuk of iets dergelijks.

koentje

koentje

26-08-2010 om 11:32

Door voetbal

en het nemen van de bal op de zijkant van de voet, kun je een liesblessure oplopen.
Mijn zoon had dit onlangs door waveborden. Hij had heel erge pijn en enkele dagen later kwam er een indrukwekkende blauwe plek in zijn lies: een spierscheurtje dus. Dit hoeft niet perse een blauwe plek te geven.
Het kan ook een liesbreuk zijn: als je hem laat liggen op zijn rug en laat blazen op zijn hand kan er een zwelling komen in de lies.
Het kan ook iets vanuit de heup zijn! maar ga naar de huisarts.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-08-2010 om 15:19

Voetbalblessure

We zijn toch maar even naar de huisarts gegaan. Het is zoals ik al dacht gelukkig geen liesbreuk (dit keer zat het ook rechts en niet links zoals de vorige keer) maar een veelvoorkomende sportblessure bij voetballers idd. De aanvoerende beenspieren (adductoren) zijn dan overbelast. Wat rust en vooral het structureel doen van goede opwarmingsoefeningen moeten het verhelpen; die opwarming schiet er nog wel eens bij in dus ik ga de trainer maar eens aan zijn jasje trekken dat hij er wel streng toezicht op houdt dat die opwarming goed gebeurt. Maar gelukkig is het niets ernstigs!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.