Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nancy.23

Nancy.23

19-07-2018 om 23:36

Zorgen...

Hoi allemaal,

Ik zit met zorgen, Ik heb een dochter van 13, bijna 14, vrolijk spontaan meisje. Nu is er alleen het volgende -

Ze wil constant alles regelen en doen. Ze zegt nooit eens nee, zowel tegen school niet als buiten school niet. Elk feest fotografeerd ze, oppassen, hond uitlaten. Toch heb i het gevoel dat het haar teveel is. Het is een stresskip dus piekeren doet ze ook wel. Als ik er over begin, mede omdat ze ontzettend moe is, valt midden op de dag zomaar in slaap. Constant hoofdpijn, misselijk. Wilt ze er niks van weten. We zijn al naar de dokter geweest maar die zegt dat het een puberkwaal is. Sommige weekend ligt ze in een donkere kamer door de hoofdpijn en moeheid.

Iemand enig idee?

Grenzen

Klinkt alsof ze haar grenzen aan het verkennen is. Misschien handig om op een moment dat ze daar even rust voor heeft met haar te bespreken wat ze kan doen om ook te ontspannen. Voorlopig is het vakantie dus is er hopelijk even minder stress en een gelegenheid om het eens met haar aan de orde te stellen. Zonder haar de regie uit handen te nemen.
Op deze leeftijd is het handiger om wat naast haar te staan en je hulp aan te bieden en niet te forceren.

Tango

Tango

20-07-2018 om 00:18

Klinkt ook als

Mirgraine. En of dat nou komt doordat ze zoveel doet dat weet ik niet. maar de klachten van hoofdpijn en donkere kamer duiden daar op. Puberkwaal vind ik wel erg makkelijk van de huisarts. Daar zou ik me niet mee af laten schepen.

Verder klinkt het een beetje als mijn puberdochter van inmiddels 17. Wil ook altijd van alles doen, werkt heel veel en wil dan daarna ook nog stappen etc. Die kan inderdaad ook weleens spontaan ergens in slaap vallen.
Wij proberen het ook af te remmen maar meestal helpt het niet. Soms loopt ze zelf tegen haar grenzen aan: zich verslapen of van de week ook een migraine-achtige hoofdpijn. En dan is ze weer even wat rustiger, maar duurt nooit lang.

Pilatus

Het is vakantietijd; geen school en een prima moment om aan te sluiten bij een Pilatus’-groep. Hopelijk vind ze het zo leuk dat ze na de vakantie ermee blijft door gaan.

Zoek een groepje voor jonge meiden of ga samen.
Al is het samen gaan alleen maar om haar over een drempel te halen, indien dat nodig is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.