Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

RiaK

RiaK

20-12-2008 om 13:56

Zorgen maken als je kind ziek is


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar de heerlijkheid van dit forum

is toch juist dat je al je zorgen kunt bespreken zonder dat daar gelijk consequenties aan vast zitten.
Je hoeft niet meteen een dokter te bellen, en alleen de reacties (hart onder de riem) e.d zijn gewoon fijn....
Laten we dat nou vooral toch zo houden.

Ik vind het een fijne uitlaatklep voor al je zorgen en overpeinzingen, ongeacht of ze op dat moment, of achteraf nou zo nodig waren....

Ik snap heel goed dat sinilind de behoefte voelt om zich te verdedigen, maar het zou niet nodig moeten zijn.

Ik vind het wel een beetje vingertje wijzen......

Lady Grey

Lady Grey

24-12-2008 om 13:23

Nuchtere hollander

Ik ben waarschijnlijk ook zoń nuchter hollander, maar zit met de jongste twee wel bij elke hoest of vlaag oorpijn bij de dokter. Om het te laten controleren, of de longetjes nog schoon zijn en of de oren niet ontstoken zijn. Gewoon voor de zekerheid. Misschien overbezorgd, misschien gewoon voorzorg.

Sini

gewoon je instincten volgen hoor! Dat nuchtere, niet zo gauw zorgelijke, dat heeft er mede voor gezorgd dat ´men´ het niet zo nodig vond om de bevalling eerder bij mij op te wekken of een sectio te doen (nee, want ik piepte niet zo hard al voelde ik me zo onrustig als de pest, lekker stoer, lekker nuchter)..

Een leven van je kind is dat toch echt niet waard! Dus luister naar je gevoel (en toets je gevoel evt. hier op het nuchtere forum )

Er is niets stoers aan als je kind alleen maar zieker en zieker wordt en jij je machteloos voelt.

Hoop dat het nu goed met hem gaat!
Mien

fanvanmari

fanvanmari

29-12-2008 om 22:26

Riak

Zorgen maak om zoiets als griep).

Pfff, meid je weet niet wat je zegt. Kinderen die zwak en niet sterk genoeg zijn kunnen doodgaan aan griep.
Het is gezond dat je als mam bezorgd bent.

marifan

Chantelle

Chantelle

30-12-2008 om 23:07

Ik ga...

Ik ga naar de huisarts als ik denk dat hij/zij er ook daadwerkelijk iets aan kan doen (medicijnen voorschrijven, doorsturen naar kinderarts).
Dus niet met een paar dagen hoge koorts, maar wel als het kind écht doodziek oogt, suf is etc.
Niet met een buikgriepje, wel als je denkt dat uitdroging een reeel gevaar aan het worden is.
Niet met twee dagen oorontsteking, wel als het na drie dagen nog niet over is (oorontsteking is meestal viraal, AB helpt dan niet; wel als het na drie dagen niet over is, dan is het meestal bacterieel).
Niet met een flinke verkoudheid/hoesten, wel als dat langer dan 4 weken duurt of als het kind nog maar een paar weken oud is.
Niet met de gewone kinderziektes (bv waterpokken, zesde ziekte, etc) wel als het kind echt doodziek oogt (roodvonk).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.