Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rozenstruikje

rozenstruikje

03-12-2010 om 20:54

Zorgverzekering volgend jaar

Ik heb net eens op internet zitten lezen en vergelijken voor een zorgverzekering voor volgend jaar. Aanleiding was of het ergens anders goedkoper zou zijn.
Maar ik begrijp het niet helemaal: waarom wordt er vanuit het basispakket zo ontzettend weinig vergoed voor fysio en psychologische hulpverlening? En met een kleine aanvullende verzekering krijg je er dan nog maar een paar bezoekjes bij verzekerd. Zijn er uberhaupt mensen die in 8 afspraken bij een psycholoog weer 'beter' zijn?
En wat ik dan ook niet begrijp: ik heb al een paar jaar een basispakket en ben lang onder behandeling geweest van een psycholoog. Het eerste jaar betaalde ik daarvoor enkel een eigen bijdrage per afspraak, en die afspraken waren wekelijks en dus veel meer dan het totaal van 8. Daarna heb ik niets meer hoeven betalen. Is dat dan AWBZ? Hoe kom je dan in aanmerking voor vergoeding vanuit de AWBZ? Want als de AWBZ de psychologische zorg compleet en zeer langdurig vergoedt, waarom zou ik dan een aanvullende verzekering nemen voor nog eens 4 te vergoeden sessies bovenop die 8?
Of is dit de verkeerde gedachtengang? Ik ben alweer een paar jaar terug gestart met de behandeling bij de psycholoog, was toen alles nog anders?
Ik durf ook mijn zorgverzekering niet op te bellen hoe of wat want stel dat er iets fout is gegaan en ze het door mijn belletje ontdekken en ik alsnog een giga groot bedrag moet betalen.

Rozenstruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij mij

Is het zo dat als ik via de huisarts een briefje heb het eerste lijns is (volgensmij) en dan word het wel vergoed. Maar als ik zelf de psych bel om te zeggen dat het niet goed gaat ik wil een afspraak (dus zonder verwijzing) dan kreeg ik er maar 6 en vanuit het extra pakket nog 6. Zo is het mij uitgelegd. Maar dan is het ook nog zo schijnbaar dat als ik nu stop en voor hetzelfde probleem terug wil ik gewoon kan bellen maar voor een nieuw/ander probleem weer eerst verwijzing moet halen. Dit is bij mij al 10 jaar zo. (dus ik ga ook maar niet bellen haha)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.