Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

m@ss

m@ss

14-11-2010 om 14:03

Zorgverzekering, welke?

Hoi,

Ik ben aan het kijken om misschien over te stappen van verzekering. Ik was zo geschrokken van de nieuwe premie. Heb nu zilveren kruis. Maar wie heeft ervaring met een fbto of cz of gewoon via het kruidvat? Ben benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inderdaad

Ik zal straks ook een eigen premie moeten betalen, maar wat een geld, hoe doen anderen dat van een uitkering
Muizemeis

Nasha 1st

Nasha 1st

14-11-2010 om 19:12

Ik ben

afgelopen jaar naar Zorg en Zekerheid overgestapt. Ik denk dat ik daar toch maar blijf. Ze betalen heel snel uit, hoef geen ingewikkelde formulieren in te vullen, maar alleen rekening op te sturen, vergoeding ADHD-medicijnen tot 750 euro, beugel 2300 euro. Premie voor AV-gezin is 132 euro voor ons, 1 volwassene, 3 kinderen. Omdat ik lid van Balans ben krijg ik dus korting en dan ook nog internetkorting. Premie die overblijft dus 132 euro. Het is wel 12 euro meer dan dit jaar, maar dat is bij bijna alle verzekeringen zo. Misschien laat ik man ook op de polis bijschrijven dit jaar.

Zelazny

Klopt je hebt gelijk.
Muizemeis

MM.

MM.

15-11-2010 om 23:12

Internetverzekering fbto

Al jaren bij FBTO (met Ouders Onlinekorting) en heel tevreden. Een aantal vergoedingen zijn per 2011 omhooggegaan: de beugel van dochter ging eerst tot 1500 euro, dat wordt nu 2500 euro in drie jaar tijd. Extra vergoeding voor een kinderbril eens per jaar, bij voorkeursleverancier Specsavers. Mij hoor je niet klagen
Prettig van FBTO is dat je alleen de modules kiest die je nodig hebt. Wij zijn 50+ en hebben de module Gezinsplanning niet nodig. De module Buitenland zet ik pas aan (wijzigen kan per 1e van de volgende maand) als ik weet wanneer we op vakantie gaan, dan betaal je er ook niet het hele jaar premie voor.
Wel Gezichtszorg (voor de brillen en de orthodontist, en na de eerste twee jaar wordt bijv. ook oogleden liften vergoed, daar moet ik nog eens goed over denken...)
Tandarts: keuze per verzekerde volwassene wel of niet meeverzekeren en voor welk bedrag. Tot dat bedrag (max. 800 per jaar) wordt alles helemaal vergoed, dus geen percentage of uitgesloten behandelingen.
Bij de module Therapieën zit onder meer fysiotherapie maar ook enige honderden euro voor ahdh-medicijnen.
Maar het mooiste is nog altijd de module alternatieve geneeswijzen. Als je er niet voor kiest weet je heel zeker dat je er ook niet voor betaalt.
Ik vind de verhouding premie/vergoeding wel in balans. Met 2 volwassenen en 2 kinderen betalen we ongeveer 2900 euro per jaar. Alles wordt via internet geregeld: je scant je nota's, uploadt ze en de rest gaat vanzelf. Makkie.

Groet MM

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.