Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-11-2010 om 23:51

Zwelling in mond zoon

Sinds ruim een week heeft zoon van bijna 10 een pijnlijke zwelling achter in zijn mond; pal achter de laatste tand. Het tandvlees ziet eruit alsof er een kies op het punt staat door te breken maar ik ben vergeten wanneer die 2e grote kiezen doorkomen. Ik meen dat die pas zo met 11-13 jaar doorkomen? Wat zou het anders kunnen zijn? Het is geen afte; dat heeft hij al eens gehad. Hij is wel ook heel gevoelig voor tandvleesontsteking. En anderhalve week geleden zijn z'n kiezen geseald bij de tandarts; zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Voor nu houden we het maar goed schoon en hij spoelt met Camillosan. Nog even een paar dagen aanzien en als het zo blijft of erger wordt, weer naar de tandarts denk ik zo. Iemand nog andere ideeen/tips/advies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

08-11-2010 om 14:28

Ik denk

toch dat het zijn verstandskies is.Herken het nog van mezelf.Als het pijn doet,zal ik zeker even terug naar de tandarts.Kan zijn dat die kies even hulp nodig heeft bij doorkomen.

Jacoline29

Jacoline29

08-11-2010 om 18:20

Verstandkiezen

Zoon lief is nog steeds aan het wisselen,hij is bijna 9.Kan echt wel volgens mij,kinderarts heeft ook gezegd dat zoon vroeg gaat puberen,kon hij ergens aan zien.kan volgens mij dus wel,het lijkt er op.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-11-2010 om 19:15

Wisselen

Dank voor het wisselschema; het kunnen dus heel goed blijvende kiezen zijn (niet de verstandskiezen, de andere "volwassen" kiezen). Hij is vrij vlot met wisselen dus dat zou kunnen kloppen.
Ik hou het even goed in de gaten. Hij heeft er ook niet echt pijn aan; meer een vervelend gevoel met eten etc. Net zoals wanneer er idd een tand doorkomt.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-11-2010 om 15:24

Tandarts

We zijn toch maar even bij de tandarts geweest. Ze kan nu niet beoordelen of idd een van die kiezen al doorkomt omdat het tandvlees te gezwollen en ontstoken is. Het is dus een bacteriele infectie, veroorzaakt door een of ander wondje (welke heel goed kan zijn ontstaan bij het sealen anderhalve week geleden).
We moeten de boel goed schoonhouden met tandenpoetsen en zoon moet de zere plek zoveel mogelijk ontzien. Als het erger wordt en/of hij gaat zich niet lekker voelen moeten we meteen langskomen; dan gaat ze het openmaken om te voorkomen dat de boel naar binnen toe openbreekt.
Kortom, we houden het in de gaten!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-11-2010 om 14:43

Kamillosan

Ja, dat klopt. Kamillosan staat hier standaard in het medicijnkastje Zoon heeft vaker dingen als aften etc. en dan helpt dat enigszins. Nu maar hopen dat het snel weer over is want tandvleesproblemen en ontstekingen zijn idd niet prettig...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.