Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zwemdoppen

Ik was er al een tijdje bang voor en nu is het gebeurd. Jongste dochter van 4, voormalig 'orenkind,' heeft een oorontsteking na lekker lang te hebben gezwommen gisteren. De zwemlessen die ze sinds kort heeft gingen gelukkig tot nu goed, maar da's maar een half uur en maar een beetje onder water.

Denk dat ik dan toch maar aan de zwemdoppen moet voor haar. Want de pijn die ze nu heeft voorkom ik natuurlijk graag. Wie kan er iets vertellen over de doppen? Waar laat je ze maken, blijven ze goed zitten en hoort een kind dan nog wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

heb ik ze laten maken op de poli KNO, het kan meen ik ook bij de audicien. Ze kostten hier 5,- ze blijven redelijk zitten, maar voor de zekerheid doe ik er nog leukoplast overheen. Hij hoort nog wel wat, minder natuurlijk dan zonder, maar genoeg om de zwemjuf te verstaan

Tango

Tango

03-07-2010 om 15:44

Audicien

Tangozoon (5) heeft ook oordoppen. Hij heeft buisjes en een tijdlang ging het goed met zwemmen, maar toen durfde hij nog niet met zijn hoofd onder water, nu hij dit wel durfde was het ook meteen raak, oorontsteking en loopoor. Heeft 2 weken geduurd, gelukkig wel AB gekregen. Daarna met de zwemles dus de oordoppen ingedaan.
Wij hebben ze bij de audicien laten maken, kostte wel meer dan 5 euro, nl. € 17,50. Helaas doen ze het hier bij de KNO-poli niet, had ik wel gevraagd. Maar goed, liever wat geld kwijt dan steeds een kind met oorontsteking. Gisteren heeft Tangozoon wel zonder doppen gezwommen, het was de laatste zwemles en ze gingen alleen spelen, dus dan gaat hij ook echt niet onder water. Dit is volgens mij goed gegaan, maar hij klaagt wel altijd als er spetters in zijn oren komen, het is w.s. gewoon erg gevoelig.
Inderdaad merk je wel dat ze minder goed horen, maar de zwemjuf of meester kan daar best rekening mee houden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.