Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zweten zweten zweten, voel me zo vies...

55 jaar, al 3 jaar volop in de menopause... Daarnast slik ik ook medicatie dat als gevolg heeft dat ik overmatig zweet. Een andere medicatie heb ik al geprobeerd, maar werkt niet naar behoren dus door huisarts teruggezet op de oorspronkelijke medicatie. 

Ik moet ermee leren leven, maar ik vind het vervelend. Ik draag luchtige, losse kleding (terwij ik zelf meer van de getailleerde snit zou zijn), gebruik voor oksels en onder de (grote) boezem aluminiumzout houdend product. Maar het meest zweet ik op gezicht, hoofd en nek. En dat vind ik hinderlijk, zodra ik me een beetje inspan zie ik eruit alsof ik net gezwommen heb. Met als resultaat dat ik 2 keer per dag douche, wat op zijn beurt niet goed is voor mijn droge huid.

Kortom: wat kan ik nog meer proberen? Of moet ik ermee leren leven dat ik als een soort otter door het leven ga?

Sini

Heb je Femeston geprobeerd? (alleen op recept, tegen overgangsklachten). Bij mij werkte dat als een tierelier, maar naar ik begreep niet bij iedereen. Het lastige is dat je klachten wel overgangs-gerelateerd lijken, maar door iets anders worden veroorzaakt. Je zou ook eens naar een overgangsconsulente of -poli kunnen gaan.

Sinilind

Sinilind

22-02-2021 om 14:30 Topicstarter

Emma T, ik ben er al geweest en heb 2 jaar lang Femeston gebruikt. De huisarts wou dat ik stopte omdat 2 jaar haar al aan de lange kant leek. Overigens had ik ook last van overmatig zweten tijdens het gebruik van FemestoN. De menopauze is nog gaande maar minder heftig, de opvliegers heb ik maar 1 of 2 keer per nacht en minder erg. Het is echt de medicatie die het grootste probleem veroorzaakt. De huisarts zegt dat ik ermee moet leren leven, maar leuk is anders

Sini

Dat zweten herken ik helaas. Veranderen van medicatie heeft mij niet geholpen. 

In overleg met de huisarts slik ik nu de, voor mij, laagst mogelijke dosis. Ik zweet nog steeds, maar het is leefbaar. 

Als medicatie een van de problemen is, eens kijken naar vermindering van klachten, door oorzaken aan te pakken, zoals met voeding en voedingssupplementen. Een natuurgenezer die ook kijk heeft op de hormonenboel zou je verder kunnen helpen. Zou ook kunnen schelen in de opvliegers.

Verder gebruiken veel vrouwen jarenlang hormonale anticonceptie, wat je lichaam voor de langere termijn ontregelt, waaronder ook de schildklier. Aluminium niet gezond voor je lichaam.

https://energiekevrouwenacademie.nl/

Guppebeestje, vertel eens wat meer over aluminium? zit dat in hormonen?

gr Angela

Weer aan de pil

Als je zoveel klachten hebt, kan je ook overwegen weer een paar jaar een pil te slikken. Hier na jaren condooms te hebben gebruikt, ben ik vanwege overgangsklachten alsnog overgestapt op microgynon. Geen seconde spijt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.