Grootouders Grootouders

Grootouders

Oma mag nauwelijks op bezoek

Eerlijk? Als mijn zoon vader wordt en mijn kleinkind is in de vroege ochtend geboren en ik hoor dat 's avonds laat zou ik me afvragen of er iets ergs is gebeurd met moeder en/ of kind. Dan "mag" ik de dag erop komen, kleinkind is intussen 2 dagen oud, iedereen gezond, maximaal een uurtje wordt er gezegd. Oké, de boodschap is duidelijk, ik ben niets meer dan de rest van de familie en vrienden. Ik trek een blij gezicht, ga erheen, eet beschuit met muisjes, ben met uiterlijk 3 kwartier weg en hoor wel wanneer ik weer welkom ben. Zal eens bellen, neutraal en belangstellend, misschien volgt er een uitnodiging. Niet zeuren later dat ik niet veel belangstelling toonde. 

wil40 schreef op 10-04-2025 om 16:08:

iedereen gezond, maximaal een uurtje wordt er gezegd. 

Je kunt toch prima gezond zijn, maar wel dood- en doodmoe?

Ik moest in het ziekenhuis blijven en kon me dus niet terugtrekken terwijl er bezoek was, maar ik was zo moe na een hele nacht niet slapen dat ik liever gehad had dat het bezoek na een half uur al wegging. 
Helaas pikte niemand de hints op. 

wil40 schreef op 10-04-2025 om 16:08:

Eerlijk? Als mijn zoon vader wordt en mijn kleinkind is in de vroege ochtend geboren en ik hoor dat 's avonds laat zou ik me afvragen of er iets ergs is gebeurd met moeder en/ of kind. Dan "mag" ik de dag erop komen, kleinkind is intussen 2 dagen oud, iedereen gezond, maximaal een uurtje wordt er gezegd. Oké, de boodschap is duidelijk, ik ben niets meer dan de rest van de familie en vrienden. Ik trek een blij gezicht, ga erheen, eet beschuit met muisjes, ben met uiterlijk 3 kwartier weg en hoor wel wanneer ik weer welkom ben. Zal eens bellen, neutraal en belangstellend, misschien volgt er een uitnodiging. Niet zeuren later dat ik niet veel belangstelling toonde.

Ik,ik,ik .. een keer zoon en 2 keer word kleinkind genoemd dat zegt genoeg

ik denk dat het feit dat de zoon pas na een halve dag belde dat het kind geboren was genoeg zegt over hoe hij zijn moeder ziet. 

Dwaze-Opa schreef op 10-04-2025 om 15:08:

[..]

Nog een keer ik heb over niemand van hier wat gezegd of afgezeken in mijn eigen topic. Zelfs daar hadden mensen een oordeel en een mening klaar over 1 woord. En toen de topic gesloten werd, heb ik daar niet geschreven.

Zeker wel. Je hebt een zeer grove opmerking gemaakt tegen iemand.

Iets mis met je kortetermijngeheugen ofzo? 

Dweedledee schreef op 10-04-2025 om 18:25:

[..]

Zeker wel. Je hebt een zeer grove opmerking gemaakt tegen iemand.

Iets mis met je kortetermijngeheugen ofzo?

Mijn geheugen is heel goed. Ik weet zeker dat ik tegen niemand hier een grove opmerking heb gemaakt. Ik heb alleen de persoon waar ik het over gehad een naampje gegeven. En dat het uit verband getrokken werd daar kan ik niks aan doen. Maar dan nog heb ik niemand afgezeken hier op de forum.

Anoniemvoornu schreef op 10-04-2025 om 17:29:

[..]

Ik,ik,ik .. een keer zoon en 2 keer word kleinkind genoemd dat zegt genoeg

Wie bedoel je met ik, ik, ik? 

Valeria schreef op 10-04-2025 om 17:08:

[..]

Je kunt toch prima gezond zijn, maar wel dood- en doodmoe?

Ik moest in het ziekenhuis blijven en kon me dus niet terugtrekken terwijl er bezoek was, maar ik was zo moe na een hele nacht niet slapen dat ik liever gehad had dat het bezoek na een half uur al wegging.
Helaas pikte niemand de hints op.

Zeker kan dat, ik ga niet ertegen opbieden hoe zwaar een bevalling kan zijn. Die is voor iedereen anders. Maar mijn zoon kan mij gewoon bellen met:"Mam, je bent oma, moeder en kind zijn gezond maar zou jij vanavond/ morgen willen komen?" 

Ik ben zijn moeder, niet die tante uit Groningen of de buurvrouw. Hij vertelt mij zijn hele leven de leuke en de minder leuke dingen en sommige dingen vertelt hij mij niet, allemaal prima. Maar je ouders niet bellen dat hun kleinkind er is, nee, daar kan ik me niets bij voorstellen. Maar dat zal er mede aan liggen hoe de onderlinge band eerder was. 

helemaal mee eens, het is 5 uur in de ochtend geboren en je stuurt 16 uur later een bericht, dat vind ik heel raar, dat doe je toch niet.

wil40 schreef op 10-04-2025 om 20:17:

[..]

Wie bedoel je met ik, ik, ik?

Lees je bericht eens terug en lees voor de gein eens hoe vaak het over ik gaat ik telde er al 4 tegenover 1 keer het woordje zoon 

Anoniemvoornu schreef op 10-04-2025 om 20:42:

[..]

Lees je bericht eens terug en lees voor de gein eens hoe vaak het over ik gaat ik telde er al 4 tegenover 1 keer het woordje zoon

Dat is logisch ze spreekt hier over haar gevoel. 

Dwaze-Opa schreef op 10-04-2025 om 20:44:

[..]

Dat is logisch ze spreekt hier over haar gevoel.

Ja en er is toch al iets mis met je gevoel als je al van te voren roept als zoon zich niet zo en zo gedraagd dan ga ik minder energie steken in mijn kleinkind ..

er zijn toch wel bepaalde verwachtingen en die mag je naar mijn idee ook wel hebben. TO heeft schoondochter ook jaren in huis genomen. En dadelijk zullen ze heel vaak op de stoep staan en mag oma een paar keer per week oppassen. Je mag ook van je kinderen wel wat verwachten hoor. 

MRI

MRI

10-04-2025 om 21:12

Kikki39 schreef op 10-04-2025 om 21:06:

er zijn toch wel bepaalde verwachtingen en die mag je naar mijn idee ook wel hebben. TO heeft schoondochter ook jaren in huis genomen. En dadelijk zullen ze heel vaak op de stoep staan en mag oma een paar keer per week oppassen. Je mag ook van je kinderen wel wat verwachten hoor.

Ja? Waarom? Is moederschap voorwaardelijk? Moet je er iets voor terug hebben?

Kikki39 schreef op 10-04-2025 om 21:06:

Dat oma een paar keer per week mag oppassen en ze vaak op de stoep staan is een aanname. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.