Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-01-2026 om 22:04
Stel thuiszorg komt bij iemand langs om dagelijks te helpen met aankleden en uitkleden. Op een avond constateert thuiszorg dat de patiënt erg in de war is. Moet thuiszorg dan handelen, bijvoorbeeld bellen naar de huisarts of iets dergelijks?
28-01-2026 om 07:22
De thuiszorg voor hulp bij de steunkousen lijkt goed te gaan verder hoor. Maar de thuishulp voor hulp in het huishouden is een ander verhaal. Er is een organisatie die heeft aangegeven dat ze geen personeel kunnen vinden die bij mijn moeder wil werken. Dus ze is toen op zoek gegaan naar een andere organisatie en na een stuk of 3 medewerkers is daar wel iemand gevonden die het best uithoud.
28-01-2026 om 12:43
Wat er verder ook allemaal aan de hand is met je moeder, Decembermama, ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je moeder nog vaker een blaasontsteking gaat krijgen waarbij ze zelf niet aan de bel trekt omdat ze het niet merkt (raar maar waar), maar vervolgens wel een delier krijgt.
Dus misschien heeft ze die thuiszorg ooit op vrij dubieuze gronden geregeld, maar wees nu maar blij dat die mensen op regelmatige basis langskomen en probeer afspraken te maken dat ze op dit punt een oogje in het zeil houden. In hoeverre ze zich dan uiteindelijk aan die afspraken houden is helaas iets dat je niet helemaal in de hand hebt, maar een goed gesprek lijkt mij beslist zinvol.
Dat je moeder daarnaast mogelijk nog allerlei andere klachten zegt te hebben die ze eigenlijk helemaal niet heeft, staat daar los van. Juist de klacht die ze echt heeft, meldt ze kennelijk niet.