Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

reina

reina

13-04-2009 om 18:01

Aangetekende post

Mijn zoon woont sinds een aantal weken op Curacao. We hebben hem 2 x iets aangetekend gestuurd. De eerste keer ging dat prima, maar de 2e keer kreeg hijde envelop niet vanwege de adressering. Hij heet (zeg maar even ) Jan Piet Klaassen, roepnaam Piet. Omdat op de envelop Piet Klaassen staat wordt het niet meegegeven, maar retour afzender verstuurd, want in zijn paspoort staat iets anders. Ik vind dat zo raar (en zonde van het geld). Volgende keer zal ik al zijn namen er op zetten, gelukkig zijn het er maar 2 Ik ben benieuwd of meer mensen die ervaring hebben. ( Ik ben ook benieuwd of het echt retour gestuurd wordt ....)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

13-04-2009 om 21:49

Reina:
"Ik ben benieuwd of meer mensen die ervaring hebben."
In iets ander verband: ja.

Denk bv ook aan getrouwde vrouwen die soms wel en soms niet onder hun mansnaam reizen.

reina

reina

14-04-2009 om 07:00

Maar tinus

Dat vind ik toch iets anders, dan staat er mogelijk een andere achternaam op het reisbiljet ( er staat niet voor niets altijd vermeld dat je je meisjesnaam moet gebruiken op je reisbiljet), in dit geval is de achternaam en een van voorletters gewoon hetzelfde (er 'mist' 1 voorletter). Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die aangetekende post verstuurd altijd alle voorletters weet van de geadresseerde...

Ja herken het

Ooit was ik met mijn man toen we nét getrouwd waren in het buitenland. Niet in Curacou, maar ook ver weg in een warm land. Voor 1 jaar. Mijn ouders stuurden een video-boodschap met allerlei opnames van vrienden en bekenden waar wij niets van wisten, ook aangetekend. Denk je dat ik die meekreeg??? welnee, want mijn ouders hadden 'm gestuurd aan voornaam-man'snaam-meisjesnaam. Eigenlijk een beetje voor de grap, want die naam van mijn man zou ik nooit gebruiken, maar zo van ach, ze zijn nu getrouwd, laten we dat 's officïeel doen ofzo. Mooi dat ik 'm niet meekreeg met mijn paspoort met mijn meisjesnaam er nog in! (en ik werd gék van nieuwschierigheid van wat erin zat, niemand had namelijk van het thuisfront iets verteld hierover!!) Dus man mee én trouwboekje mee. Nee, hoor...Ik kreeg 'm niet. Dus video terug en na een weekje of 2 was ie weer retour en nu op mijn meisjesnaam....zucht.Jullie snappen wat ik heb moeten doorstaan hé? 2 weken wachtend op een pakje met onbekende inhoud waarvan zogenaamd niemand iets wist...
groeten albana

ishtar

ishtar

14-04-2009 om 09:37

Niet met aangetekende post...

maar wel met post naar Curacao.
Een vriendin van mij liep stage op Curacao, en verzuchtte in een brief dat ze snakte naar een 'Camel' (ze hadden daar nl alleen Marlborosigatretten. Dus ik stuur haar een Camel op. Netjes in een stevig rolletje papier zodat ie heel bleef tijdens de reis. Maar waar ik met mijn niet geheel slimme hoofd niet aan heb gedacht, is dat ze op Curacao heel alert waren op drugssmokkel. En dus zelfs die simpele brief, met iets erin, werd eruit gehaald. Vriendin werd ontboden met de dringende vraag of ze dat kon verklaren. Waarop vriendin ter plekke, om te bewijzen dat het niks meer was dan een doodgewone sigaret, de sigaret aanstak en oprookte. (we hebben het over eind jaren 80 toen mocht dat nog...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.