Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aankleding kinderkamer veranderen

Hallo,

Toen wij ruim een jaar geleden verhuisden heeft onze dochter (nu net 7 geworden)de grootste slaapkamer gekregen, zodat ze lekker veel speelruimte heeft. Ze mocht zelf de kleuren voor haar kamer kiezen en ze koos lichtblauw linoleum en zachtpaars behang (met een klein bloemmotiefje). Op het linoleum hebben we nog een donkerblauw kleed gelegd dat we nog hadden en de gordijnen, ook nog over van het oude huis, zijn ook donkerblauw. Wat ik me van tevoren echter te weining heb geraliseerd, is dat deze kamer qua daglicht tamelijk donker is en door de ' koele' kleuren vind ik de atmosfeer in de kamer te kil geworden. Ik wil daarom op een redelijk ' low budget' manier de kamer aanpassen en denk eraan om het vloerkleed en de gordijnen te vervangen. Maar ik kom er niet goed uit welke kleur ik het beste zou kunnen nemen. Naturel misschien of bordeaux-rood? Maar het moet ook weer niet al te kakelbont worden, de kamer staat natuurlijk ook al vol met allerlei speelgoed in alle mogelijke kleuren! Wie wil er eens met me meedenken? O ja, haar bed, kast en buro zijn in de kleuren beuken/vanille.

bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Clarisse

Clarisse

18-01-2009 om 21:13

Warme zonnige kleuren

Lichtgeel (vanille), kleurt ook leuk bij het bed dan, of zacht oranje. Het zijn warme en zonnige kleuren en ze passen ook mooi bij blauw. Maken de sfeer gelijk een stuk warmer en oogt niet te druk.
Suc6
Clarisse

Oranje

Ik zou voor mooi warm oranje gaan! Dat compenseert het blauw. Bordeaux-rood lijkt me te donker en naturel te flets om het blauw op te halen.

Ik zou

voor ornaje of donker roze-rood gaan. Dus niet bordaux maar iets meer naar het roze.
Lime zou ook nog kunnen.
Naturel zou ik niet doen.

Michelle01

Michelle01

19-01-2009 om 19:13 Topicstarter

Bedankt!

Oranje...dat vind ik een goed idee!
Roze zou qua kleur ook prima kunnen inderdaad, alleen is onze dochter, naar eigen zeggen, 'een stoere meid', roze komt er bij haar niet in...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.