Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st

Nasha 1st

27-01-2009 om 16:46

Aanrechtblad van composietsteen

kent iemand dat? Is het wat? Ook bij de bouwmarkten vandaag zeg maar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 17:20

Ja, ik heb er eentje. Niet van de bouwmarkt maar van de keukenboer. Ik denk ook dat ze het bij de bouwmarkt niet hebben, het is nogal aan de zware kant.
Het voldoet trouwens goed. We hebben er ook een plaat van voor achter de kookplaat en een opstaande rand voor tegen de achtermuur.
Het is wel dúúr.3,

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 17:21

Die 3

Die "3," was een persoonlijke noot van mijn 1-jarige trouwens.

Klaartje

Klaartje

27-01-2009 om 19:56

Hier ook

Wij hebben ceasarstone. Het is idd net zo duur als graniet, maar het is niet vlekgevoelig, en dat moet ik net hebben. Ik ben er heel tevreden over
Klaartje

Trix

Trix

27-01-2009 om 20:15

Bijna

Over een maand wordt onze nieuwe keuken geplaatst en wij hebben voor composiet gekozen. Het ziet er prachtig uit en is super gebruikvriendelijk. Ik heb even gezocht of ik het online kan vinden: dit is het... http://www.keukeninbouw.nl/product_info.php/products_id/3613?osCsid=2bd8ce0e7d3af0e4203f514231e2 De foto doet absoluut geen recht aan hoe het in het echt eruit ziet.

Overigens komt onze keuken bij een keukentoko vandaan, ik heb composiet nog niet bij een bouwmarkt gezien. Het is nl. erg lastig te bewerken en moet besteld en op maat gemaakt worden.

Nasha 1st

Nasha 1st

28-01-2009 om 15:08

Mooi trix

zoiets bedoel ik ook inderdaad....Bouwmarkten verkopen het ook en je kunt het door hun ook op maat laten maken en de gaten voor spoelbak e.d. er in laten zetten (bij eigen huis en tuin was ht onlangs ook, komt bij Praxis weg)....Het ziet er mooi uit, maar blijft dat ook zo? Kalkaanslag? Krasvast? dat soort dingen....

MariaV

MariaV

29-01-2009 om 10:34

Handig!

In ons vorige huis hadden we een mat composietwerkblad, knalblauw. In ons nieuwe huis hebben we er weer voor gekozen, maar nu glanzend, antraciet met glimmertjes erin. Blijft mooi, en is heel gemakkelijk schoon te houden. Het is heel krasvast, maar ik moet wel zeggen dat we er niet op snijden. Het enige krasje tot nu toe is de plek waar een grote schaal kapotgevallen is. Maar als je het niet weet, zie je het echt niet. Onze zoon ging laatst de rand te lijf met de nootnuskaatrasp (ja, ik ben heel boos geworden!), maar zelfs dat heeft geen zichtbare sporen nagelaten. In onze eerste keuken hadden we een soort opstaand randje rondom, in de tweede hebben we dat niet meer laten doen. Langs het randje verzamelt zich namelijk vuil. We hebben nu een rand van zo'n 2 cm om de spoelbak ietsjes laten verzinken in het blad, en een stukje ernaast ook (afdruipruimte, zeg maar), dus we hebben echt nooit last van water dat van het blad op de grond drupt.
Maria

Guinevere

Guinevere

29-01-2009 om 12:46

In het gebruik

Ik zie na ruim 3 jaar nog geen kras op het blad, ook geen vlekken (maar die van ons is bijna zwart en dan gemeleerd, dus...). Pannen zetten we er ook zó op ook al was dat afgeraden. Hééél zelden blijkt er dan wel eens zo'n blad te knappen, als er een zwakke plek in zit.

Heel erg tevreden mee!

Ook wij hebben in onze, inmiddels 6 jaar oude, keuken een composieten aanrechtblad. Vrij licht, met een geel en zwart klein spikkeltje. Wat geweldig!
Keuken hiervoor had hout en daar werd ik gek van; als je al een aardbei even liet liggen had je een vlek. Bij dit blad helemaal niet. Er zit geen vlek, geen kras niks.

Onderhoud; nul. Af en toe een doekje erover that's it. Pannen zo van het gas neerzetten, of ovenschalen; geen enkel probleem. Heel, heel fijn.
Gaan verhuizen en hebben net (in Dtsl.) nieuwe keuken uitgezocht. Veel wordt anders maar 1 ding blijft; een composiet aanrechtblad. Duur, maar het betaalt zich aan gebruiksgemak en kwaliteit aan alle kanten uit wat mij betreft!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.