Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

prinses01

prinses01

17-01-2009 om 20:24

Aanslag op rvs gaskookplaat

Hallo,

Rondom de pitten van mijn rvs gaskookplaat zitten lelijke bruinachtige aanslagplekken die ik maar niet wegkrijg. Ik heb al wat van die middeltjes geprobeerd die je bij de drogist of AH koopt, azijn, maar niets helpt.

Wie heeft hier een goede tip voor?

Bedankt, Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

17-01-2009 om 21:45

Groene zeep

Insmeren met groene zeep en dan het een poos laten intrekkken. Daarna poetsen met een doekje, de aanslag ligt dan een stuk losser.

Ovenreiniger

Met ovenreiniger krijg je het schoon. Je moet dan waarschijnlijk wel meteen het hele fornuis doen anders krijg je kleurverschil.
De eerste optie met groene zeep is veiliger, dat zou ik eerst eens proberen.

Josien Thyssen

Josien Thyssen

18-01-2009 om 09:25

Sophie: krassen?

Hoi Sophie:

Ik weet precies welk sponsje je bedoeld, maar zou dat niet ontzettend krassen maken op een RVS gasfornuis?
Ik heb ook RVS en durf dat sponsje daar echt niet op te gebruiken.

groetjes

Inderdaad, krassen!

Ik ben ook een grote fan van die pannensponjes, zoals ze volgens mij heten. Maar alleen voor barbecue-roosters, ovenschalen en ander krasvrij materiaal. Zou het zeker niet op m'n rvs kookplaat gebruiken!
Hoe je de aanslag wel weg krijgt weet ik helaas ook niet...
Caroro

Hebben die dingen geen naam?

Ik ben erg benieuwd naar jouw sponsje Sophie. Staat er een naam op de verpakking en waar koop je ze?

Pannensponsjes

heten ze dus. Bij AH per 2 verpakt voor nog geen euro geloof ik. Zoals eerder geschreven durf IK er m'n rvs fornuis niet mee te doen, maar vanmorgen heb ik me na de tip van Sophie wel uitgeleefd op het glas van de ovendeur, aan de binnenkant. Ik kan nu weer zien of er een pizza of een appeltaart in de oven staat!
Dank voor de tip Sophie!

groeten,
Caroro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.