Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merla

Merla

19-02-2009 om 16:02

Abonnement t-mobile (6 euro 150 belmin. 100 smsjes)

Wie weet hoe het zit?
Een abonnement van T-mobile voor 6 euro in de maand. Daarvoor krijg je 150 belminuten en 100 smsjes.
Stel dat je bijv. minder belt maar wel meer dan 100 smsjes verstuurt, worden die smsjes dan verrekend met die 150 belminuten of worden die apart in rekening gebracht?
Het lijkt een open deur, maar ik twijfel toch. Wie weet het exact?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

19-02-2009 om 20:44

Let op dekking

Hallo
Ik heb een T-mobile flex abonnement, maar ik heb het laten omzetten naar een Vodafone-abonnement, omdat de dekking van Vodafone veel beter is!
Houd daar dus rekening mee.
succes

Merla

Merla

19-02-2009 om 21:06

Wat bedoel je met dekking?

Bedoel je daarmee het bereik?
Wat dat betreft ben ik zelfs juist zeer te spreken over T-Mobile. Ben zelfs sinds een paar maanden geleden van Orange overgestapt op T-mobile. Wat een verschil! (positief dus)

Nasha 1st

Nasha 1st

19-02-2009 om 22:04

Zit zo

je hebt 150 belminuten en 100 smsjes....bel je minder maar sms je meer, dan krijg je een rekening....die extra sms moet je dan betalen....andersom geldt het zelfde....

Merla

Merla

19-02-2009 om 22:29

Bang

Daar was ik dus al bang voor idd. Ik hoopte tegen beter weten in dat het niet zo zou zijn, maar helaas... Gaan we toch maar weer op zoek naar een andere aanbieding
Bedankt voor je reactie Nasha!

Merla

Merla

19-02-2009 om 22:56

Zelfs? pfff

Tjonge zeg, ik lees net mijn vraag en reactie aan Marie nog even over maar tjonge wat stom zeg dat ik daarin tot twee maal toe dezelfde fout maak. Er moet dus staan:
"Wat dat betreft ben ik zelf (dus niet zelfS) juist zeer te spreken over T-Mobile. Ben zelf (dus niet zelfS) sinds een paar maanden geleden van Orange overgestapt op T-mobile. Wat een verschil! (positief dus)"
Sorry, ik vond dit wel zo raar staan dat het éven over moest hoor

Vraagje

Ben je iemand die veel sms berichten verstuurd?
Als dat zo is kun je wel dat abonement nemen. Alleen heb je de mogelijkheid om na het afsluiten van dit abonement met je sms bundel omhoog te gaan. Dit is met behoud van de korting die je nu krijgt.
Als voorbeeld: Een sms bundel 100 kost normaal 7.50 (die je nu niet hoeft te betalen) Als je een sms maximaal neemt van 1000 sms berichten die kost normaal 9.95 daar gaat dan je korting van 7.50 vanaf en betaal je per maand voor 1000 sms berichten 2.45. dan komt je totaal bedrag per maand op 8.45 euro. Maar dit ia alleen als je het veranderd nadat je het abonement hebt afgesloten met 150 belminuten en 100 sms berichten.

gr Aapie

Merla

Merla

20-02-2009 om 10:50

Aapie

Ah, zo had ik het nog niet bekeken idd! Ben net wel even aan het zoeken geweest en had idd gezien dat je een sms maximaal kon afsluiten, maar had nog niet bedacht dat er van die 9.95 nog de korting die ik kreeg voor die andere smsjes, eraf ging.
Ik ben nu aan het zoeken voor mijn zoon. Die smst wel vrij veel maar belt erg weinig. Dus vandaar dat het me wel wat leek dat de smsjes die over die 100 gingen van de belminuten kon worden afgetrokken.
Komen er nog overige kosten bij op trouwens als je dit abo afsluit? Ik hoorde gisteren nl iemand zeggen dat ze meer betaalde dan de 6 euro. Ze had het nog over btw?
Hmm als dit werkelijk zo is dan ga ik deze abo ook voor de andere twee afsluiten. Is stukken voordeliger dan elke maar 10 euro waar ze binnen no time doorheen zijn...

mirreke

mirreke

20-02-2009 om 16:10

Het nadeel van een abonnement

is dat je gewoon over de limiet heen kunt gaan. Dat kan best lastig worden, als je kinderen ineens enthousiast aan het bellen slaan. Of als ze ineens ongemerkt zo'n betaald abonnement afsluiten bij een of andere sms-reclame. Dan kan je zomaar ineens over de 100 euro kwijt zijn.
Hoe oud zijn ze? Misschien kun je de afspraak maken dat ze alles wat ze overschrijden zelf betalen?
Ik zou dan alleen ook een telefoon/abonnement willen dat automatisch waarschuwt als je de limiet nadert. Zou ik voor mezelf trouwens ook wel willen.

Merla

Merla

20-02-2009 om 17:20

Ja mirreke

Dat heeft me er dus ook altijd van weerhouden om een abonnement voor de kinderen te nemen. Voor oudste (16) gaat dit niet meer op, dat komt wel goed. Maar de zoon waar ik nu voor aan het zoeken ben (15) is eigenlijk een ramp met gelduitgeven e.d. Nu heeft hij een Tele2 prepaid en er gaat elke maand 10 euro aan beltegoed door. Regelmatig al voor de maand om is is zijn beltegoed op. Dus eigenlijk is alleen een prepaid geschikt voor hem. Maar dit abo lijkt me toch wel aantrekkelijk. Als hij zijn belgedrag niet extreem meer verandert moet hij hiervan rond kunnen komen lijkt me. 1000 smsjes! wie komt daar nou makkelijk overheen? Ik denk zelfs hij niet! Hij haalt volgens mij nu de 100 smsjes in een maand nog niet eens. Dit is 10 keer zoveel! En aangezien hij een hekel heeft aan gewoon bellen, denk ik dat hij vast niet over die 150 belminuten heen gaat komen. Hij smst liever.
En wat betaalde smsreclame betreft, daar hebben we al het een en ander van meegemaakt, dus dat is ze ten strengste verboden en doen ze ook niet meer *klopklop* Nee, ik hoop dat ze daarvan geleerd hebben.
Maar ik twijfel nog wel... ben bang dat er toch nog een addertje ergens zit.

Merla

Bij het abonement waar jij het over hebt komen er geen extra kosten bij. De prijs is inclusief btw. Maar mirreke heeft wel gellijk dat het altijd lastig is om voor een kind een abonement aan te sluiten. Je kunt wel (om het toch een beetje in de gaten te houden)via internet site van t-mobile het belgedrag controleren. En je hebt de mogelijkheid om eventueel de duren nummers te laten blokkeren dit kost wel eenmalig 15 euro.

gr Aapie

Sim only

Hoi Merla,
Het abonnement waar jij het over hebt, dat heb ik.

Alleen in de vorm van SIM only (ik heb ooit eens een abonnement met een toestel gehad voor 2 jaar en na 4 jaar heb ik dat overgezet naar SIM only, zonder toestel dus want dat heb ik).

Voordeel: elk jaar bekijk ik wat het goedkoopst is, en eigenlijk -ik zit al jaren bij T-mobile- bevalt mij dit zo prima.

Via de site kun je precies je verbruik zien enz.

Je kunt het beltegoed dat je niet gebruikt en dus ook de smsjes max. 1 maand extra meenemen. Ik maak die 100 smsjes per maand echt niet op Dus die ben ik altijd kwijt. Maar dat deert me verder niet, ik zag het als een extraatje bij het abonnement.

De datum van de afloop van het contract staat altijd in mijn agenda, dan bel ik altijd even met Tmobile voor verlening/wijziging.

Maar vooral omdat je via de site je verbruik kunt zien, perfect.

En nee Ik heb geen aandelen in die tent LOL

Merla

Merla

22-02-2009 om 00:06

Moppeke

Dit gaat ook over een sim only abo Volgens mij bestaat hij anders niet want dan kom je veel duurder uit of je krijgt er veel minder voor.
Zelf ben ik nu ook al bijna een jaar bij T mobile. Daarvoor had ik een orange abo maar die ging dus over in T mobile. Maar ik werd keurig 3 maanden van te voren hierover gebeld door T mobile/orange.
Ik wil mijn eigen abo (sim only flex 15 voor 5 euro) ook omzetten in deze relax 150 + 100 smsjes voor 6 euro en heb daarover vorige maand al met T mobile gebeld. Maar omdat mijn abo pas eind juni afloopt kon dat nog niet. Maar... vertelde ze me door de telefoon, u wordt automatisch eind februari/begin maart gebeld om uw abo over te zetten of te verlengen.
Dus het is eigenlijk helemaal niet nodig om in je agenda te zetten
En idd My T-mobile werkt perfect! Maar ik vermoed dat alle providers dat tegenwoordig wel aanbieden.
Ik wist trouwens niet dat je de niet gebruikte smsjes gratis een maand mee mag nemen. Wel dat je belminuten 2 maanden geldig zijn. Ik denk trouwens dat ik wel bijna aan die 100 ga komen. Ik ga steeds meer smsen, vooral met de kids wordt het steeds meer Handig hoor. "hoe laat ben je thuis?" en als ik een boodschap vergeten bent mee te nemen en je weet dat er zo eentje thuis komt die langs de c1000 komt: "wil je nog even bij de c1000 dit of dat meenemen?" En ook overdag zo tussendoor regelmatig, even succes wensen vlak voor een toets oid. Enz. enz. Reuze handig

Huh?

"Maar... vertelde ze me door de telefoon, u wordt automatisch eind februari/begin maart gebeld om uw abo over te zetten of te verlengen."

Apart, is me nog nooit overkomen, da's ook veel te vroeg. Mijn abo loopt ook in juni af en veel eerder dan half juni bellen heeft niet zoveel zin. Want de abo's van febr/mrt gelden in juni niet en andersom. Mij bellen ze niet, ik bel altijd zelf. Rond eind mei ga ik altijd even speuren wat ik wil en wat Tmobile aanbiedt.

Maar dat Tmobile zelf het initiatief neemt, en zoveel maanden voor de afloop van je abo..... ik ben erg benieuwd of je inderdaad gebeld wordt. Foutje in de regie volgens mij

Annelies B.

Annelies B.

22-02-2009 om 20:14

Opzegtermijn ...

Moppeke,

De opzegtermijn van een abo is tegenwoordig 3 ! mnd.
Dus mocht je er van af willen dan is het "nu" gebeld worden niks te vroeg.

Heb hier net (eergisteren) een abonnement opgezegd en dat eindigt pas op 8 juni ....
Had een 1-jarig abonnement en dat loopt op 8 mrt af. En dan nog die 3 mnd. erbij .....
Zijn nieuwe toestel gaat over 2 mnd in. Het restbedrag van die andere abo mag dochter dan opmaken .....
Die heeft nu een prepaid met simlock. Het vrij maken kost € 50,00. Dat abonnement nog even aanhouden kost veel minder.

Annelies

Merla

Merla

22-02-2009 om 21:48

4 maanden

Vier maanden voor het einde van je contractsperiode kan je bij T-Mobile je contract vernieuwen. Daarom nemen ze tegen die tijd contact met je op. Is mij al zeker twee keer overkomen en werd me nu ook weer door T mobile beloofd toen ik over dit abo belde. Is dus echt geen foutje in de regie hoor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.