Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

beertje

beertje

12-03-2009 om 20:28

Advies over een goede nabestaandenverzekering?

Wij hebben een koophuis met bijbehorende levensverzekering. Daar komt bij overlijden van 1 van ons een mooi bedrag vrij maar dat zal bv niet genoeg zijn als ik met de kinderen in het huis wil blijven wonen, gewoon omdat ik daar te weinig voor verdien en niet alle kosten zal kunnen betalen. Nu zijn we op zoek naar een losstaande verzekering die bij overlijden van 1 van de partners een bedrag uitkeert zodat ik of mijn man dit kan gebruiken als aanvulling op ons maandelijkse inkomen. We hebben niet zoveel zin om dit weer via een tussenpersoon te regelen maar zoeken wel een heldere en betrouwbare constructie. Wie heeft er advies en snapt wat we bedoelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

12-03-2009 om 21:07

Www.independer.nl

Via Independer, dat is het beste dat je kunt doen. Offerte verloopt ook via Independer. Kwestie van handtekeningen zetten en klaar.

Tihama

Annet

Annet

12-03-2009 om 21:23

Kijk je pensioen na

Als de pensioeninstantie een nabestaandenpensioen heeft, dan gaat die in bij overlijden, dus ook als partner nog geen 65 is.
Dit kan per maand aardig wat schelen, hangt natuurlijk wel af van je pensioen. Het kan ook zijn dat je voor één van beiden dan toch nog een extra verzekering wilt.

Zelf maken wij andere keuzes. Als één van beiden overlijdt dan wordt het leven anders. Dat is lastig, moeilijk, etc maar het grootste probleem lijkt me dan niet het huis. Je kunt dan ook kleiner gaan wonen.
Maar misschien zijn wij daar heel makkelijk in, bij dat vooruitzicht.
Hetzelfde geldt voor ons ook voor arbeidsongeschiktheidsverzekering. Zolang we allebei werken (en getrouwd zijn) zijn wij elkaars verzekering.

Tinus_p

Tinus_p

13-03-2009 om 10:21

Eens met annet

Voordat je gekld in verzekeringen gaat pompen, kijk eerst eens wat je ECHT krijgt (loon nabestaandenpensioen) als één van jullie doodgaat, of je in dat geval het geld echt nodig hebt, en of het geen optie is om dan meer te gaan werken.

Nivea

Nivea

14-03-2009 om 15:59

Eens met anderen...

Als je man overlijdt dan krijg ik nabestaandenpensioen, krijg je misschien zoiets als anw, mijn man slurpt - ik gok - gauw 20% van ons maandbudget op (boodschappen, kleding, hobbies, etc.), mijn woonlasten kunnen met de levensverzekering flink omlaag (of... levensverzekering gebruiken om voorlopig iedere maand een paar honderd euro extra in de maand mee te financieren -> dan kun je royaler blijven leven zolang je kinderen < 18 zijn), je hebt recht op alleenstaande ouderkorting, etc. Reken het eens echt uit...

Als mijn man overlijdt krijg ik 150.000 euro levensverzekering, er staat dan nog 100.000 euro hypotheek open. Dat betekent 4000 euro hypotheek per maand, dat is ongeveer 200 euro per maand woonlasten (voor een huis van 6 ton). Aflossen laat ik dan maar zitten. Of ik blijf 600 euro pm hypotheek betalen en trek maandelijks uit dat potje met 150.000 euro een paar honderd euro (duurt lang hoor voordat dat potje leeg is) en bekijk wanneer ik zelf bv kleiner wil gaan wonen. Ik krijg nabestaandenpensioen (geen idee hoeveel dat is maar ik heb wel eens gehoord 70% van 70% = ongeveer 50% = 1500 euro per maand. Ik houd meer over van mijn eigen salaris (ik denk ongeveer dat ik het brutobedrag netto krijg). Van ongeveer 2300 euro moet ik dan rondkomen met 1 volwassene en 3 kleine kinderen. Woonlasten zijn 200 euro per maand. Moet lukken... Oh, mijn manlief roept dat ik van zijn werkgever ook nog 3 x zijn maandsalaris netto ontvang.

Tihama

Tihama

15-03-2009 om 11:31

Er verandert meer na een overlijden en in sommige gevallen ben je dan dubbel 'verzekerd'.

De andere kant is wel dat ik het heel belangrijk vind om na een overlijden niet onder druk wil komen te staan om te verhuizen. Daarbij speelt ook dat een van ons bijv. minder zou willen gaan werken in die situatie. Wij verdelen nu de zorgtaken gelijkelijk, dus als er een van de twee wegvalt, komen er zorgtaken bij. Juist in die situatie zou ik geen financiële druk willen om volledig te blijven werken.

Ik heb vorig jaar alles in een excelsheet uitgezet en toen bleek dat een aanvullende overlijdensrisicoverzekering dit afdoende afdekte. Maar als je dan uitgerekend bent: dan is independer de beste plek om het minste geld uit te geven.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.