Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

'Afmelden' voor eten

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik lees op hier regelmatig dat ouders ruim van tevoren willen weten of een kind al dan niet thuis mee-eet, waarschijnlijk om er de porties eten op af te stemmen?

Ik kan me daar niets bij voorstellen.
Eet er een kind op het laatste moment toch niet mee?
Geen punt, ik bewaar wat we over hebben tot de volgende dag, verwerk het in soep van of vries het in.
Eten er op t laatst (5 minuten voor 't eten) één of meer vrienden mee? Geen punt, ik maak snel een simpele salade erbij, we delen het vlees, ik rooster wat brood en snijd wat komkommer/tomaat/kaas.

Nu gaat het me niets aan hoor, en ieder moet vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig: koken anderen dan echt zo precies op de persoon? Of vinden jullie de onverwachte verstoring vervelend?


Kaori

Kaori

16-10-2017 om 17:12

beide

ik koop in op 2 personen. Ik maak klaar op 2 personen, als ik weet dat er meer mensen mee-eten dan kan ik daar op anticiperen. Maar dat moet ik qua timing wel even een dag van te voren weten.

De tijdslijnen in ons huishouden zijn vrij krap. Ik kom thuis uit mijn werk en een kwartier later zitten we in de auto naar training 4x per week.

Ik heb geen enorme voorraden en ook geen vriezer anders dan het kleine vriesvakje dat vol ligt met 1 heel brood en een half ver-tosti'd brood.

Ik gooi ook liever geen eten weg, dus kopen we precies pas in. Dat is ook beter voor het mileu en beter voor mijn portomonee.

Mee-eten of niet mee-eten kan bij ons niet heel makkelijk door het strakke schema. 3 van de 4 trainingen gaan ook in de vakanties door en deelname bepaald deels je team-indeling voor de competitie.

Op het laatste moment mee-eten kan dus bijna niet. Als het kan dan mag het en dan zal er iemand naar de supermarkt moeten om iets er bij te halen.

Half a twin

Half a twin

16-10-2017 om 17:14