Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zwarte P

Zwarte P

05-12-2011 om 15:43

Algemene surprise ideetjes opgedaan vandaag?

Zijn er nog forummers die wat algemene surprise-ideetjes hebben opgedaan cq voorbij zien komen zodat we volgende keer wat originelere ideeën hier hebben in plaats van een voetbalveld voor jongens en make-up voor meisjes?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja heel leuk!

Ik schaamde me bijna voor ons laserzwaard (ik ben van de beschilderde dozen, was wel een kunstwerkje door keus van zoon voor Gemengde Technieken, potlood over acrylverf).

Een zak patat van schuimrubber, een zwembad met playmopoppetjes erin (te leen neem ik aan) en op de duikplanken, een schitterende interieurstudio met stoffenrek en werktafel... het was echt heel erg mooi. Vooral veel kijkdoosachtige kamers e.d. vielen op. Dat er in miniatuur gewerkt is.

surprise-surprise

surprise-surprise

05-12-2011 om 16:01

Niks gezien

man heeft kinderen naar school gebracht, ik vond ons voetbalveld toch wel erg leuk geworden, zoon ook. En verder stonden de andere surprises allemaal nog ingepakt zei man, dus kon hij daar niks over zeggen. Ik hoor het wellicht wel van de kids straks.

Annie Anders

Annie Anders

05-12-2011 om 16:49

Mooie surprises

Ik vond de surprise van mijn zoon heel mooi geworden. Een grote voetbalschoen van papiermache. Hijzelf kreeg een mooi zwembad: doos beplakt met blauw papier en erin slordig geknipte repen blauw papier en doorzichtig folie. Erg leuk. Op de rand startblokken en een hele mooie duikplank. Een paardenstal (doos op de zijkant) was ook erg mooi. Een Ipad zag er ook leuk uit (en niet zo moeilijk te maken). Het zit hem in de details, als je ziet als er aandacht aan is besteed is dat wel eg leuk. Er waren twee kinderen uit een gezin die zich er wel makkelijk vanaf hadden gemaakt: een grabbeldoos...dat vond ik wel sneu voor de kinderen die die surprises kregen (waren zelf heel druk geweest met een leuke surprise).

surprise-surprise

surprise-surprise

05-12-2011 om 19:04

Nou

hier een ernstig teleurgesteld kind, prachtige surprise, een taart van piepschuim met een soort pleisterwerk besmeerd, het lijkt net echt. Alleen, het kado, helemaal niks van zijn lijstje, en hij had echt geen moeilijke dingen, maar een kinderachtige letterstempelset (hij is 8!), houdt sowieso niet van knutselen en letters en schrijven is ook nog eens een enorm trauma! Verder heeft hij zijn gedicht ook niet bewaard en dat geeft te denken.

Dochter kreeg een in elkaar geknutselde pop, best leuk gedaan, maar ook niet door het kind alleen Geeft niet hoor. Gewoon een paar dozen op elkaar en armpjes er aan, klepje de voorzijde. Kort gedichtje maar wel leuk gedaan. Kadootjes perfect, precies wat ze wilde.

Maar wat moet ik nou toch met zoon?

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2011 om 19:41

Surprise surprise

Ik herken de teleurstelling, maar dan andersom: dochter had twee keer op school een redelijk leuk kado maar een flutsurprise, wat ze net zo vreselijk vond eigenlijk. Ze heeft het er nog lang over gehad...gelukkig had ze vandaag een leuke suprise, alleen jammer dat die gesloopt moest worden om de kadootjes te kunnen vinden.

Zus

Zus

05-12-2011 om 20:29

Vorig jaar

Mijn dochter van 8 heeft het nog over een surprise dat het ene jongetje voor een ander jongetje moest maken vorig jaar: kind kwam aanzetten met een envelopje met een keedgummetje erin! Deze keer hoopte ze vurig dat sneue jongetje nu wel iets moois zou krijgen en jawel, gelukkig, wij allemaal opgelucht Zijzelf kreeg een versierde doos, vond ze prima. Ze was allang blij dat het geen envelopje was )

Guinevere

Guinevere

05-12-2011 om 21:19

Nou zwarte p

Hoe cliché: zoon kreeg een sportveld-surprise en gáf make-up kado. En zoon was erg blij met zijn sportveld, want het was nog bespeelbaar óók. Dus voor hem hoeft het niet "origineler".
Ideeën heb ik niet gekregen want ik heb geen voet in de school gezet vandaag, helaas want ik was wel nieuwsgierig. En over uitgeprinte dingen: waarom zou je geen printer gebruiken bij het in elkaar zetten van je kunstwerk? Handig toch? Hebben wij ook gedaan, dat betekent niet dat we niet waanzinnig veel handwerk hebben gehad. Jaja, wij mochten dus helpen bij de fabricage van de surprise... ik heb er nog pijn aan mijn armen van. :-S

Julia64

Julia64

05-12-2011 om 21:36

Jeetje

Teleurgesteld over het cadeau? Het gaat toch altijd over frutsels van een paar euro ofzo? Ik begreep altijd dat het om de surprise ging.

Zoon (10 jaar) is een ramp met knutselen en ik vind het ook vreselijk. Dus met veel pijn en moeite hebben we samen een basketbal in elkaar geknutseld van papier mache (nog nooit eerder gedaan, hield mijn hart vast, maar het blijkt dat zelfs zoon en ik dat konden). Het had helaas meer een eivorm dan een balvorm, en het haalde het natuurlijk niet bij de meest inventieve en prachtige dingen die er blijkbaar ook waren vandaag (hoorde ik van zoon), maar he, niet iedereen is er goed in en het heeft ons behoorlijk was inspanning gekost in elk geval. En dat is toch het belangrijkste? Dat je er een beetje aan af kan zien dat er moeite voor gedaan is?
Verder vind ik wel belangrijk dat het op zijn minst SAMEN gedaan wordt. Ik verwacht echt niet dat zoon het alleen allemaal doet (gezien zijn aversie tegen knutselen), maar nogmaals, ik vind het ook niet leuk. Dus gedeelde smart is halve smart.

O maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen; zoon kreeg een gebraden kip van papier mache, met echte kipkruiden (de hele gang ruikt ernaar, heerlijk! haha) op een zilveren schaaltje met kanten papieren kleedje. Erg leuk.

surprise-surprise

surprise-surprise

05-12-2011 om 21:45

heb je de knipoog niet gezien? Het is namelijk best een leuke pop, goed gemaakt en nee, ik vind het zeker niet vervelend dat dit duidelijk niet door het kind alleen is gemaakt, sterker nog, de surprises van mijn kinderen zijn ook niet (helemaal) door henzelf gemaakt.

Ik vind het veel erger dat zoon niet een door hem zelf uitgezocht kado heeft ONTVANGEN. Heeft echt geen lastige dingen uitgezocht, dingen die zo bij BS en IT te vinden zijn, no problemo. En als je dan een stempelset met letters geeft aan een 8 jarige die ook nog eens een trauma heeft met letters en schrijven, dan sla je wat mij betreft de plank erg mis. En DAT vind ik wel triest.

Wij hebben hier ons best gedaan, kadootjes gekocht die echt op het lijstje stonden, en kwa knutselen, ach, tuurlijk had het origineler gekund, maar ik begreep dat beide kinderen die het ontvingen het erg geslaagd vonden.

De surprise die zoon heeft gekregen vind ik ook erg mooi en leuk gedaan, absoluut. Maar het gaat volgens mij om beiden, surprise en een kado dat bij je past. Da's niet het geval.

Guinevere

Guinevere

05-12-2011 om 21:57

Te hoge verwachtingen surprisesurprise

"surprise en een kado dat bij je past". Ik denk dat dat laatste moeilijk is, er zitten heel wat kinderen in een klas en je kunt niet van iedereen precies weten waar hij wel of niet van houdt. Daarbij is het opgegeven lijstje niet bindend, maar adviserend, zullen we maar zeggen.
Ik heb zoon vooraf gewaarschuwd dat het ook tegen kan vallen wat hij krijgt. Niet iedereen is handig met surprises of krijgt inspiratie (of hulp van de ouders). Ook een kado is soms lastig kiezen, zie mijn 1e alinea. Ik weet zeker dat die letterset voor je zoon goed bedoeld is. En daar gaat het om.

surprise-surprise

surprise-surprise

05-12-2011 om 22:04

Mwah

Tja, ik denk niet dat zoon (vermoeden ASS) dat gaat begrijpen, dat het goed bedoeld is. Hij snapt het gewoonweg niet, had zich enorm verheugd op de goedkope flutdingen die hij op zijn lijstje had gezet. Dus ja, ik kan me zijn teleurstelling heel goed voorstellen, zeker omdat wij wel alle moeite hebben gedaan een kadootje van de lijstjes te kiezen.
Zelfs dochter (meestal toch anti-broer) vond het zielig voor hem.

surprise-surprise

surprise-surprise

05-12-2011 om 22:05

ik weet nu ook meteen weer waarom ik zelf altijd zo'n bloedhekel aan surprises heb gehad en nog steeds heb.

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2011 om 07:03

Surprise surprise

Ik snap dat de plank is misgeslagen,maar dat juist dat specifieke kado bij hem verkeerd valt ivm de aversie tegen schrijven enzo weet de gever niet natuurlijk...ik vind het zelf wel belangrijk om het lijstje te volgen,overigens.

Hier was het leuk

Zoon van 8 had zijn eerste surprise-ervaring. Had zijn juf getrokken en dat maakte hem wat nerveus. En het was hartstikke leuk, de klas gonsde van de verwachting, er hing echt een heel gezellig en gemoedelijk sfeertje. Misschien omdat het voor iedereen de eerste keer, ik weet het niet, maar ik heb niets gehoord over vervelende concurrentie oid. Het hangt ws ook deels van de juffen af hoe zoiets verloopt, nou ja, en van de chemie in de klas etc. Anyway: ik vond het erg leuk allemaal.
Zoon kreeg een niet zo heel gestroomlijnde surprise (zwak uitgedrukt , máár: met een thema dat echt op hem slaat. Hij was superblij ermee. En nog blijer was hij dat juf zijn surprise mooi vond
We hebben zo'n beetje fifty-fifty gedaan: alle ideeën kwamen van hemzelf, en het gedicht heb ik grotendeels opgezet, en hem de rijmwoorden laten raden/roepen. Zo kamen we er goed uit

ishtar

ishtar

06-12-2011 om 09:05

Hier

kreeg zoon een kippenhok. Heel leuk gemaakt, lekker simpel, veel effect: doos, dak op geplakt, 'raampjes' uitgeknipt en daar kippengaas in gezet, stok met paaskuikentjes erop geplakt in het midden, nestje met eieren(nep) in het midden en zaagsel op de bodem. En zoon kreeg een piepende nepkip (volgens mij is dat hondenspeelgoed, maar zoon vindt m erg leuk (ik inmiddels wat minder )

toja

toja

06-12-2011 om 09:41

Surprise-surprise

Hoi, ik bereid mijn zoon (ass) er wel degelijk op voor dat surprises ook kunnen tegenvallen. Evenals de cadeautjes. Het is een extra iets en het gaat er om dat er iemand moeite voor je heeft gedaan. Je kunt evt ook met hem afspreken om het cadeautje thuis om te ruilen, bij jou. We bespreken dat dit gewoon een extra cadeautje is en dat hij thuis krijgt wat hij graag wil.

En on-topic heb ik samen met zoon een tafelvoetbal-spel gemaakt, ontvanger was er erg blij mee. En hij kreeg zelf een grote blauwe Lego-steen. Hij is er heel blij mee!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Netel

Netel

06-12-2011 om 09:56

Surprises

Ons ASSkind mocht dit jaar 2 surprises maken, eentje voor scouting en eentje voor school en aangezien knutselen hem niet zo ligt draai ik er voor op. Niet zo'n probleem, ik verzin wel wat, maar de uitvoering is vaak moeilijker. Dit jaar hadden we een piano gemaakt (of eigenlijk een keyboard, want poten zaten er niet onder). Da's een uurtje schilderen en plakken en klaar waren we. Voor surprise 2 hadden we van een laarzendoos een gereedschapskistje gemaakt. Allemaal van karton en veel verf. Via mijn werk kan ik dozen in de juiste afmetingen meenemenen en dat vergemakkelijkt het knutselen enorm. De surprises waren een succes en wat zoon ervoor terugkreeg helemaal. Op dit moment is ie helemaal in de ban van speciaal vervoer en spaart convoi exceptionel trucks waarmee hij vanalles vervoert.En sinds gisteren vervoert ie een houten huis dat hij al surprise van een klasgenootje kreeg.Een jaar eerder had ie een klasgenoot getrokken die erg van rollerskaten hield. Dat ging mij te ver, maar een kampioenknutsel collega maakte voor ons werkelijk een prachtige skate en zoon maakte op school daarmee de blits. Zelf kreeg ie een sinterklaaspopje op een stokje en dat was het dan. De verontwaardiging was groot bij hem: zo'n mooie surprise weggeven en dat iets terugkrijgen waar geen aandacht aan was besteed. Ik antwoordde hem dat hij zelf niks aan zijn surprise had gedaan en dat dat andere kind uit een gezin van 4 komt, waar misschien wel heel veel surprises gemaakt moeten worden. Dat snapte hij wel, maar het heeft hem nog lang dwars gezeten.

Tango

Tango

06-12-2011 om 10:05

Heb ook niets gezien

Ik had gisteren cursus van mijn werk en dat op 5-12! Moest dus om 8.00 u. al de deur uit. Wel een en ander gehoord van Tangodochter. Het toppunt hier was dat een meisje uit Tangodochters klas als surprise gewoon een kapotte laptop had gebruikt, plaatje van een hyves-pagina erop en klaar. Kadootjes in het batterij-vakje. Tja, zo kan ik ook een surprise maken.
Tangodochter heeft dit jaar haar surprise nagenoeg zelf gemaakt. Een computer, van dozen helemaal beplakt met aluminiumfolie. Ik heb alleen geholpen met een doos open te snijden om het kadootje erin te doen. Ik was echt trots op haar, want het zag er leuk uit. Niet iedereen doet het zo natuurlijk, want vorige week hoorde ik op het schoolplein 's morgens een moeder zeggen: zo, nu ga ik even de surprise maken voor mijn dochter, want die heeft daar geen tijd voor. Tja, ehhh, dat lijkt me niet de bedoeling.
Teleurstellingen zijn er altijd, vorig jaar kreeg Tangodochter een boek, wat slordig gemaakt en met een rommelig gedicht erbij. Heb haar uitgelegd dat het meisje dat het gemaakt heeft dit vast helemaal zelf heeft gedaan en er echt haar best op heeft gedaan. Dit jaar kreeg ze een geweldig mooi toilettasje, genaaid door de juf zelf, dat maakte veel goed natuurlijk.

Met dank aan het forum (en temet zwaar ot)

heeft zoon de mooiste surprise van de klas gemaakt (uitgekozen door kinderen van de andere klas) met de geprinte (!) bouwpakketten die hier laatst werden aanbevolen. Van een mandarijnkistje en drie bouwplaatdiertjes heeft hij een mini kinderboerderij gemaakt. Onder het zaagsel de cadeautjes verstopt.

Temet, je zal het niet kunnen geloven, maar ik heb een cupcakestandaard van Sint gekregen, whoehahahaha!

De leerkracht en de ouders

Bij mijn zoon in de klas moeten op het lijstje ook een paar hobby's of interesses geschreven worden, dan kun je een beetje een surprise maken dat op hem of haar slaat. Mijn zoon trok een meisje die van skien houdt en we gingen speuren op internet, daar een mooi idee gevonden en verder zelf uitgewerkt.
Een berg purschuim, spuitsneeuw eroverheen, piste glad maken, huisje erbovenop maken, boompjes en hekjes op prikkertjes erin prikken en sinterklaas op ski's op de piste.
Het enige wat ik gedaan heb is helpen zoeken naar een idee, het purschuim (is link spul) en hem af en toe aansporen er weer mee verder te gaan.
Het was een groot succes, mijn zoon kreeg een ultrasimpel ding terug maar hij zei: "mam, ik denk dat hij gewoon niet zoveel tijd meer had en dacht: whaaaa ik moet nog een surprise maken!" Hij vond het niet erg, wil hem ook bewaren. Hij vond het echt heel erg dat twee kinderen een mooie surprise in de prullenbak frommelden, en dat zijn beste vriend alleen een grote doos kreeg (helemaal geen surprise van gemaakt mam!) met allemaal piepkleine dingetjes tjokvol plakband zodat hij nog heel lang bezig was, terwijl de hele klas al film zat te kijken. Hij had zijn vriend geholpen, dan maar geen film. Ik ben heel trots op hem. En ik ben ook heel blij met het feit dat hij zich boos maakt over die dingen.
Je kunt je kind toch duidelijk maken dat je een nog nagenoeg hele surprise niet in een prullenbak gaat frommelen omdat dat niet leuk is voor degene die het gemaakt heeft? En je kunt je kind toch aansporen iets leuks te maken en hem af en toe aansturen om ermee te beginnen? Je kunt je kind ook vertellen dat het leuk is als je een mooie surprise maakt, dat de ontvanger het niet stuk hoeft te maken, bedenk samen wat handige dingetjes daarvoor. En je kunt je kind toch begeleiden met het cadeautje kopen? Ik vind dat niet teveel gevraagd van ouders. En ik vind ook dat de juf en meester dat vantevoren in de klas moet vertellen.

surprise-surprise

surprise-surprise

06-12-2011 om 11:10

Hier

moet er inderdaad ook iets over je hobby op het lijstje genoemd worden. Nu ik vandaag de surprise van zoon nog eens nader bezie denk ik dat het een al eerder ingezet exemplaar is, dus wat bij hen in de familie eens gebruikt is. Het is een taart, van piepschuim, bepleisterd en met kit gedecoreerd. Zoon heeft niks met taarten, hobby's die we genoemd hebben waren (hoe kan het ook anders ) voetbal en DS-en.
Ik heb het vanmorgen nog even met de juf besproken en ook zij had al door dat het niet helemaal lekker zat bij zoon. Ik zei ook, er is nu niks meer aan te doen, maar misschien wel goed om volgend jaar met het team nog eens te benadrukken dat je op zijn minst 1 kadootje van het lijstje ook koopt. Kijk, dat het voor dit jochie ook zijn 1e keer surprise maken was snap ik, maar hij heeft een oudere broer, dus ze weten echt wel hoe het werkt. En verder heeft dus iedereen in de klas gekregen wat er op zijn of haar lijstje stond.
Ik ga overigens inderdaad met zoon overleggen om dit kadootje dan bij mij in te leveren en dan krijgt hij van mij iets in ruil daarvoor wat hij wel wil hebben.
En ook weer een les voor mama-surprise-surprise. Kind beter voorbereiden op een teleurstelling, kennelijk denkt niet iedere ouder hetzelfde en wil moeite doen op zijn minst 1 kadootje van het lijstje te halen.
(ga nu even naar de winkel om een mistyflyer te halen, wens van zoon die dus op het lijstje stond)

Hier ook vouwbeesten...

net als Silone. Een weiland (knalgroen vel papier). Op een doos. Vol koeien. Het zag er echt hilarisch uit. Klassiek hekje eromheen van bruin touw & afgezaagde takjes uit de tuin. Een lust voor het oog & bijna geen werk. Onder 1 koe zat een luikje om toegang te krijgen tot de kadootjes...

Andere dochter had een rebus surprise gemaakt. Haar 'kind' heette Bob Pietens...prachtige kijkdoos gemaakt met een spongeBOB, een horde pieten & een grote S er in. Viel ook in goede aarde...

Ingrid (kind heette geen bob trouwens hoor, zijn echte voornaam was nog weel leuker qua kijkdooslol, maar goed, beetje de privacy in het oog houden)

Silone

Troost je, over minder dan een half jaar zijn er al weer overal vrijmarkten

Groeten,

Temet

mijk

mijk

06-12-2011 om 15:18

Hier moeten we een dag van te voren inleveren

oningepakt en kijkt leerkracht alle surprises en gedichten na. Was ook dit jaar niet nodig. Zoon heeft een paardenstal gemaakt met zeer beperkte hulp van mij vanwege stanleymes en kreeg een kampioensbeker waar hij ook blij mee was. Leukste vond hij een speedpakjesboot voor een jongen die ontzettend van snelle voertuigen houdt.

Mijk

surprise-surprise

surprise-surprise

06-12-2011 om 15:52

De aap uit de mouw

het betreffende kind was het lootje kwijt...................kan gebeuren. Alleen denk ik dan, ga naar juf, zeg het, en laat juf dan met het kind waar het lootje van kwijt is praten en vragen wat er op het lijstje stond.

Thursday Next

Thursday Next

06-12-2011 om 17:12

Hier

prima geslaagd allemaal. Dochter had een gitaar gemaakt van karton. Ze kreeg zelf de sorteer-hoed van Zweinstein! frame van gaas, rand van karton, stof erover gespannen en onderop ook een grote cirkel van karton zodat de cadeautjes in de hoed bleven zitten. Helemaal goed want ze is dol op Harry Potter.
De surprise was gemaakt door M. Van tevoren hadden dochter en een vriendin het erover gehad dat ze hoopten dat M hen niet had, want die knutselde niet graag dus dat zou vast geen leuke surprise worden... Dat viel dus alleszins mee, en ook de cadeautjes waren helemaal goed.
Verder ook goede surprises in de klas, aleen de regel "het moet zelf mee te nemen zijn op de fiets" was niet helemaal correct uitgevoerd door een aantal personen. De sorteerhoed van dochter pastte gelukkig net in de fietskar.

Margriet*

Margriet*

06-12-2011 om 17:43

Surprise surprise

Tjee maak er niet zo'n punt van. Het feit dat je er zo mee bezig bent straal je ook weer uit op je zoon. Volgens mij ben jezelf vooral teleurgesteld. Het is maar een surprise en een klein kadootje. Voorbereiden op teleurstelling helpt zoals anderen al schreven.
Bij mijn kinderen op school wordt er heel veel aandacht besteed aan de voorbereidingen voor surprises, wat wordt er verwacht, hoe ga je ermee om, etc etc en dan nog heeft niet iedereen even veel moeite gedaan. Niet elk kind is gewend om Sinterklaas te vieren, heeft even betrokken ouders (die halve sursprises in elkaar knutselen, net als ik!), heeft hulp, heeft surprise en gedichten tradities meegekregen van vroeger. Je eigen norm is die niet van de ander. Het ene jaar valt het mee, het andere jaar valt het tegen. So be it....

Kari1

Kari1

06-12-2011 om 19:30

Nogal o.t.

maar kunnen jullie me helpen aan die link van de vouwbeesten? Ik had hem destijds willen opslaan maar ben dat vergeten, en nu kan ik hem in het archief niet meer vinden. Vast bedankt!
Kari

surprise-surprise

surprise-surprise

06-12-2011 om 20:17

Nou margriet

de teleurstelling was van zoons gezicht af te lezen gister, dat straalde HIJ op MIJ af. Gek he?

Het was overigens zoon zelf die vanmiddag die mededeling deed, ik had nog niks gevraagd of gezegd.

En verder heb ik alleen de tip uit het draadje gevolgd, vanaf dit jaar bied ik aan een teleurstellend kadootje om te ruilen bij mij. Dat heb ik er dus van geleerd.

En om jou te plezieren zal ik het er nu bij laten hier. Tjonge.

Surprise

betekent letterlijk verrassing.
Dus ik kan Margriet heel goed volgen. Wat is nou precies het idee, moeten kinderen een 100% altijd goed niets aan het handje alles onder controle - leven krijgen?
Juist als het enorm tegenzit praat ik erover met de kinderen 1. hoe ze zich voelen, over gevoelens kan je namelijk niet discussiëren, je voelt gewoon wat je voelt en 2. naderhand over hoe dat gevoel toch weer is verdwenen, soms onder achterlating van een nuttige les. Zo worden ze weerbaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.