Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jun

Jun

30-01-2009 om 17:41

Alkmaar, wat te doen?

Morgen, zaterdag moet ik een paar uur in Alkmaar doorbrengen om wachttijd te vullen tussen twee afspraken met mijn zoon van 9 jaar. Maar ik kan niets vinden om te doen! Zelfs het kaasmuseum is gesloten. Weten jullie wat? Mijn zoon houdt van spelen, kaas en insecten.
Ik hoop dat iemand een idee heeft!
Groetjes van Jun

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

30-01-2009 om 20:19

Moet het echt in alkmaar zijn?

Of heb je een auto en kun je even doorrijden naar Castricum? Daar heb je De Hoep, een heel leuk museum voor kinderen over water en duinnatuur, waar dus ook dieren en insecten in voorkomen. Precies voor zijn leeftijd.

Anders even gezellig winkelen? Of houdt hij daar niet van? Rondvaart, als dat er in deze tijd is? Desnoods ga je met hem naar de openbare bieb. Ligt centraal in de stad (naast de Vest, het theater) en is erg gezellig voor de kinderen ingericht.

Mijn dochter van 12 stelde nog de film voor (bioscoop de Harmonie) en het Stedelijk Museum. Maar bij dat laatste keek ze erg bedenkelijk.....

Succes, misschien kom ik je morgen wel tegen Ik ga winkelen in Alkmaar.

Jun

Jun

30-01-2009 om 21:11 Topicstarter

Totaal onbekend in de omgeving,

Want we komen uit het oosten. Hoeveel km is Castricum rijden? Want het klinkt leuk, maar we zitten al zo lang in de auto die dag. Ik ben best wel teleurgesteld dat er niets met kaas open is, dat hadden we wel verwacht. Is er nog een goede kaaswinkel die je aan kan raden? Dan kunnen we in elk geval proeven en wat meenemen (en dat terwijl onze eigen kaasboer al twee keer de landelijke wedstrijd van beste kaaswinkel heeft gewonnen, maar het gaat om het idee). Het stedelijk hadden we via de website al als suf weggezet, en we houden nog wel van musea...
Shoppen lijkt mij wel wat, maar of hij dat wil?
Als afsluiter, nog een pannenkoekenrestaurant of iets dergelijks?
Alvast bedankt van Jun.

Lynna

Lynna

30-01-2009 om 21:58

Kaashater

Helaas, ik ben een enorme kaashater en kan je dus geen kaaswinkel aanraden. Ik zag wel in de gouden gids dat er 9 kaaswinkels zouden moeten zijn.

Castricum is ruim 10 km rijden. Tegenover De Hoep zit Johanna's Hof, daar kun je hele lekkere pannenkoeken eten.

Je zou in Alkmaar evt langs het VVV kunnen zijn, dat zit vlak bij het Kaasmuseum en de Waag. Misschien hebben zij nog tips voor je. Ik zag dat de Broekerveiling ook gesloten is, anders had dat nog leuk geweest.

Wie weet reageert Kaaskopje hier nog? Die weet nog veel meer van Alkmaar als ik.

Jun

Jun

30-01-2009 om 21:59 Topicstarter

Kaaskopje

ik heb de link nooit gelegd

Inge M

Inge M

30-01-2009 om 22:49

Open dag?

Er zijn dit weekend veel open dagen van het voortgezet onderwijs. Daar is veel te zien aan proefjes, knutsels, etc. Niemand zal je weigeren als je daar naar binnen gaat.

Inge M

Inge M

30-01-2009 om 22:59

Aanvullend

- Beatles museum in Alkmaar
- stedelijk museum met speurtocht voor kinderen vanaf 8 jaar
- schaatsen bij Mc Donald open dag: http://www.echo.nl/aw-aw/zakelijk/lees/836520/schaatsen.bij.mcdonald.s/

Irila

Irila

30-01-2009 om 23:02

Schaatsen?

In Alkmaar is ook een ijsbaan. Misschien ook leuk om een paar uurtjes uit te waaien, je kunt schaatsen huren dus die hoeven niet mee. http://www.ijsbaandemeent.nl/

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2009 om 02:47

Markt

Ik hoop dat je hier nog even kijkt.
Op zaterdag is er markt op de Gedempte Nieuwesloot. In de Koorstraat is een prima kaaswinkel, maar ik meen op het Houttil ook. Dat is vlakbij de Waag. Het Biermuseum is ook open. Dat is zeker de moeite van een bezoekje waard (ik ben er jaren geleden vrijwilliger geweest). In Bergen aan Zee is het Zee-aquarium. Als je uit het oosten komt is het voor je zoon een geweldig uitstapje om even naar de zee te mogen kijken en aansluitend naar het aquarium te gaan.

Pannenkoekenschip (kaaskopje?)

Je had in Alkmaar altijd het Pannekoekenschip (ligt stil overigens). Kaaskopje, bestaat dit Alkmaarse instituut nog?

Ik vind de suggestie van het zeeaquarium een goede trouwens. Bergen ligt op maar een paar kilometer.

Groeten,

Temet

Temet

ik ben dan geen (echte)kaaskop,maar woon wel in Alkmaar.
het pannekoekenschip bestaat helaas niet meer.

Jacoline29

Jacoline29

01-02-2009 om 09:22

Huis met de kogel

Is daar ook, weet alleen niet meer precies waar, sus-anne?
Woon zelf 7 km verderop in Heerhugowaard.
De toren met de mannetjes die rondgaan (geloof bij Waagplein)

Auw

Die mannetjes, wij noemen ze 'de ruitertjes", zitten ín de waagtoren zelf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.