Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

13-01-2009 om 22:37

Auto advies voor lange afstanden?

Mijn man moet de komende 1,5 jaar veel rijden voor zijn werk. Hij heeft nu een Renault Clio omdat hij tot nu toe vooral korte stukken reed. Daarvoor is de Clio prima.
Hij overweegt nu een andere auto te kopen waarmee je relaxter lange afstanden rijdt. Zijn voorkeur/droom is een Mercedes of Saab. Dat mag dan best een oud model zijn.
Wie heeft een alternatief? Het hoeft geen gezinsauto te zijn maar door de eis van zeer comfortabel reizen (qua zitcomfort maar ook qua geluid), lijkt het logisch dat het toch een wat groter model wordt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MM.

MM.

14-01-2009 om 00:29

Een totaal andere auto

Toyota Prius. Schoon, zuinig en relaxed rijden zonder schakelen. Goedkoop in de lease (minder bijtelling) en goedkoop in wegenbelasting.
Qua geluid moet je echt geen oud type auto hebben denk ik.

Heel veel info voor en door Priusrijders op http://www.john2211.nl
Gewoon een proefrit maken!

MM

angel3

angel3

14-01-2009 om 08:35

Geen oude

ik zou zeker geen oude auto nemen of oldtimer. Die oude mercedessen zitten echt voor geen meter en hebben geen hoofdsteun e.d. Ook is de kans op pech veel groter.
Of bedoel je met een 'oude' auto een auto van 5 jaar oud???
Ik zou inderdaad een auto met A label nemen. Dat scheelt in kosten

Automaat

als hij ook veel in de file moet rijden is een automaat ideaal. Rijdt veel relaxter. (wij rijden een laguna, en dat bevalt prima vooral lange afstanden)

Tihama

Tihama

14-01-2009 om 14:53

Saab

Ik weet niet wat je budget is, maar een tweedehands Saab van minder dan 5 jaar oud is lang niet zo duur als veel mensen denken. Dan heb je wel de moderne technieken, veiligheid en veel comfort.
Kijk voor de aardigheid eens op autotelegraaf.nl. Je kunt dat selecteren op elk detail. Geeft je ook een goed idee van de kosten.

Tihama

Pluk53

Pluk53

14-01-2009 om 16:01

Frans

( grotere)Peugeot of Citroen; veel comfort voor je geld. En dan een diesel met catalysator. Citroen C5 lijkt me een hele goede keus.
De zuinigheid en milieuvriendelijkheid van een Prius wordt zwaar overdreven.

Bmw

Wij zijn van de zomer met n BMW (3 serie) automaat naar turkije gereden, heerlijke auto voor lange afstanden.

succes met zoeken

gula

Minnie

Minnie

14-01-2009 om 18:00

Onze keus...

...zou de Volvo C30 zijn, of de BMW 1-serie. Allebei echt geweldig leuke auto's, vallen in de 20% categorie voor de bijtelling. Maar bij ons zou het ook een gezinsauto moeten zijn (ik heb een koekblik) en dat zijn het niet.

Helaas voor mijn man (hoewel die ook heel blij wordt van de auto die het wel is geworden).

De Prius hebben wij ook proefgereden en die presteerde sowieso slechter dan de Honda-hybride, en de automaat vonden wij erg onrustig (terwijl we echt wel automaat-ervaring hebben...)

Minnie

Kiki

Kiki

14-01-2009 om 19:35

Een volvo

Ik rijd in een tweedehands S60 uit 2005 en het is echt ideaal voor lange afstanden en een van de veiligste auto's op de weg. Ik rijd verschrikkelijk lange afstanden en ik heb nooit problemen. Ook blijven ze zelfs met heel veel kilometers op de teller nog prima rijden

Ik ga nooit meer anders rijden

Annet

Annet

14-01-2009 om 22:03

Verschillende adviezen

Ojé, allemaal verschillende ideeën. Maar wel handig om als eerste lijstje te hebben.
Automaat vind ik een prima idee. Hebben we eerder gehad en rijdt inderdaad prettig. Maar dan moet je wel net de juiste auto met automaat vinden. Dat maakt het lastiger. Zeker als je ook lpg of diesel wilt.
Een leaseauto wordt het niet dus dat speelt niet mee.
LPG lijkt me ook wel wat maar we moeten nog rekenen wat handiger is: LPG of Diesel. Speelt bij die afweging nog meer mee dan de kosten?
Bestaat er een kostentabel voor de kosten van verschillende modellen van tweedehands auto's, inclusief afschrijving, reparaties, motorrijtuigenbelasting, etc.?

Annet

Annet

17-01-2009 om 21:41

Het wordt toch de gezinsauto

We hebben nog eens goed nagedacht. Onze gezinsauto is een Renault Kangoo van bijna 7 jaar. Deze is eigenlijk niet meer te duur als 2e auto.
De auto van man kan dan de gezinsauto worden. De eisen qua comfortabel rijden zijn hetzelfde, alleen is een behoorlijk kofferbak wel handig. We zijn wel nu wat kritischer t.a.v. een lpg-installatie.
We hebben 2 kinderen waarvan er nog maar één op een zitje hoeft. Dus dat past altijd. Over 1,5 jaar is de situatie qua afstand rijden misschien weer anders. Dat zien we dan wel. Dan kan ook de Kangoo alsnog weg en komt er een kleinere auto voor terug.

MM.

MM.

19-01-2009 om 17:45

Ot: reactie op prius-opmerkingen

- De automaat van een Prius is onrustig: Eigenlijk heeft een Prius geen automatische versnellingsbak maar een continu variabele transmissie (niet te verwarren met de cvt van een Dafje). Dit is een compleet ander systeem met 'planeetwielen' en bovendien heeft de Prius twee motoren (elektro en benzine) die computergestuurd samenwerken.
Daardoor moet je er even aan wennen: het motorgeluid dat je hoort correspondeert voor je gevoel niet rechtstreeks met wat je rechtervoet aan het doen is. Eén proefrit is gewoon niet genoeg om de auto echt te leren kennen, het leuke is dat je ermee kunt 'spelen'.

- De zuinigheid van een Prius wordt zwaar overdreven: noem mij een andere middenklasser met het verbruik van een boodschappenwagentje. Wel is het weer zwaar van invloed, in de zomer ligt het verbruik aanmerkelijk lager dan in de winter, uiteraard speelt je rijstijl mee en of je korte of lange ritten rijdt, maar dat geldt voor elke auto. Geen enkele auto haalt onder alle omstandigheden de verbruikscijfers uit de folders.

- De milieuvriendelijkheid: niet alleen een laag benzineverbruik, ook een zeer lage uitstoot waardoor de Prius in aanmerking komt voor een vette korting op de wegenbelasting.

Het is gewoon de kift

Echt goede en uitgebreide info staat op de site van Priusrijder en techneut John Visbeen, www.john2211.nl.

MM, geen aandelen, maar al vijf jaar Priusrijder

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.