Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

StormrotS

StormrotS

20-06-2016 om 10:01

Azor of workcycles


Azora Cycle

Azora Cycle

10-07-2016 om 00:03

fietszadeltje

Op zo'n fietszadeltje voorop kan volgens mij echt geen groot kind zitten hoor.
Op een zitje achterop misschien...
Mijn kind is 8 jaar, bijna 9, en nog geen 30 kg en ca. 1m35. Ik zie hem echt niet meer in een stoeltje achterop zitten, en zeker niet op een fietszadeltje voorop. Voor korte ritjes achterop heb ik een rugleuning en een kussentje achterop (op een XL Azor bagagedrager).
Nou fietst een kind op die leeftijd natuurlijk veelal zelf. Maar ik wil je met dit voorbeeld de betrekkelijkheid van die "40 kg" laten zien.

Kijk hier eens:
https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/op-de-fiets/mee-op-de-fiets/zadel-op-de-stang
https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/op-de-fiets/mee-op-de-fiets

En weet je? Kinderen (voorop of achterop) een gewone fiets blijft altijd toch gevaarlijk. De val is hoog. Zelfs als jij niet valt, kan je fiets of kind wel vallen.
Ik ken iemand waarvan het kind een keer zo gevallen is. Die zegt: nooit weer een kind met een gewone fiets vervoeren, voortaan altijd met een bakfiets.... asfalt en stoeprand zijn zo hard!
Voetjes tussen de spaken is in Nederland een erg veel voorkomend ongeval en is heel erg naar, heel pijnlijk en heel gecompliceerd (al die botjes ets. in de voet) en kan de voeten levenslang verminken.
Een veiliger en makkelijker manier om kinderen te vervoeren, ook op hogere leeftijd en ook een flink aantal, is en blijft de tweewielbakfiets.

StormrotS

StormrotS

10-07-2016 om 10:55

Tot 7

Ik keek op je link, en daar staat toch ook : Een zadeltje op de stang is een prima alternatief voor rustige kinderen vanaf 3-4 jaar tot ongeveer 6-7 jaar.

Natuurlijk zou ik dan ook van die voetbeschermers voor de wielen doen, zowel voor als achter.

StormrotS

StormrotS

22-03-2017 om 16:02

Uiteindelijk

Kleine terugkoppeling: ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en een FR8 van workcycles besteld. Ik heb hem ondertussen enkele weken en zowel ik als de kinderen zijn er dol op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.