Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ilona

Ilona

27-01-2009 om 10:54

Babykleertjes wassen

Hallo allemaal, ik ben zwanger van de tweede (oudste bijna 3) en ik heb onlangs de babykleertjes opgezocht. Blijken daar allemaal gelige vlekken op te zitten rond de hals en op de borst. Het zullen wel vlekken van spuugjes of melk oid zijn. Ik weet zeker dat ik ze schoon weg gelegd heb, dus dat is dan in de doos naar voren gekomen. Ik heb geprobeerd met ossegal-zeep de vlekken aan te smeren en daarna de kleertjes te wassen, maar dat helpt maar beperkt. Heeft iemand nog andere ideeën? Bij hetzelfde probleem liefst? Of moet ik er gewoon in berusten en denken: ach, het zijn in ieder geval schóne vlekken
Ik hoor het graag! Groeten, Ilona

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nieuw kopen

volgens mij zit het er dan echt in gebeten als ze er eerst niet in zaten.

Misschien laten weken in water met soda ?

Vera*

Vera*

27-01-2009 om 12:05

Wassen

Wat ik weet/me herinner is dat deze vlekken na verloop van tijd pas zichtbaar worden. Als je alle kleertjes nu gewoon een keertje wast dan kan het zijn dat het niet meer zichtbaar is.

Verklaring?

maar hoe kan het eigenlijk, nemen die oude vlekken (eerst niet zichtbaar) iets op wat in die doos zit of reageert het dan op zuurstof ?

Ik heb een heel mooi tweed wolblend jasje van mijn dochter (jasje was 5 jaar oud) laatst uit een doos gehaald en het was op plekken helemaal verpulverd. Zo zonde, het was zo'n schattig en mooi jasje.

Wat vera zegt

Wat Vera zegt, zo gaat het. Ik heb mijn verbazing hierover ook al eens uitgesproken, toen onze tweede op komst was en ik even de garderobe inventariseerde. Als je de kleertjes nu wast, lijken de vlekken weer weg en als je ze een hele tijd laat liggen, zijn ze er weer. Vrij lastig, want je weet dus ook pas na een paar maanden of een bepaald vlekkenmiddel wèl echt geholpen heeft. Aan de andere kant: als je ze wast, ben je nu van het probleem af

Ilona

Ilona

27-01-2009 om 15:56

Gelukkig niet onbekend

Ik begon me al een vierzerik te vinden, maar gelukkig zijn er nog meer moeders met melkvlekken. Ik had ze dus al wel gewassen nu, maar sommige vlekken zijn er nog niet uit.
Er zat niks anders in de doos dan nog meer babykleertjes, dus een verklaring heb ik er niet voor. Het lijkt inderdaad van de moedermelk te zijn, want de grotere maatjes hebben deze vlekken niet (ik ben toen na een paar maanden overgestapt op kunstvoeding) Het zonnetje is wel een goed idee (nog even wachten op de eerste stralen) en die biotex ga ik ook maar eens halen.
Bedankt zover! Ilona

Wat ik nog vergat te vertellen

Mijn moeder herkende het helemaal van vroeger. En die is jarenlang kraamverzorgster geweest en spreekt dus uit riante ervaring.

Astrid

Astrid

27-01-2009 om 22:16

Niet door de moedermelk. fles geeft zelfde probleem

Ik heb mijn middelste slechts 2 weken moedermelk gegeven en de oudste en jongste nooit. Toch bij alle 3 die gele vlekken. Ik weet zeker dat ik alles destijds schoon heb weggelegd. Waar het aan ligt weet ik ook niet. Je hebt nu trouwens wel weer een goed excuus om nieuwe kleertjes te kopen!

Brinta-popje

Maar hoe lang is het nu geleden dat je die kleertjes voor het laatst hebt gewassen? Na een jaar zie je, ook met Vanish-acties, die vlekken gewoon terugkomen.

Een jaar geleden...

stelde ik dezelfde vraag.

Zonder te wassen heb ik de kleertjes buiten aan de lijn gehangen en de vlekken waren snel weg door felle zon.

Het zijn waarschijnlijk spuug-melkvlekken. Als ze in het donker worden weggeborgen komen de vlekken terug. Kennelijk bleekt licht voortdurend een beetje.

Succes

Brinta-popje

Brinta-popje: "En weet je dan ook wat er met de vlekken gebeurd als we het dan nog een keer met Vanish zouden wassen?"
Waarschijnlijk zijn ze dan weer weg, die vlekken. Voor een aantal maanden Gewoon wassen zonder Vanish heeft hetzelfde resultaat: de vlekken zijn op het oog weg en komen na een aantal maanden weer terug. Maar als de baby er eenmaal is, merk je dat niet zo, want dan was je je een ongeluk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.