Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamasan

Mamasan

23-12-2008 om 21:04

Badkamer schoonmaken

Bij gebrek aan huishoudelijke hulp (ontslagen wegens kredietcrisis en slecht werk) moeten we zelf gaan poetsen. Nu hebben we een discussie over hoe vaak alle tegeltjes van de badkamer (ca. 7 m2) gelapt moeten worden. Klinkt onbelangrijk maar een van ons zegt elke week en de ander om de twee maanden (en dan wekelijks alleen de tegels bij de inloopdouche en de wastafels). Hoe vaak poetsen jullie de complete badkamer?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra Kappers

Petra Kappers

23-12-2008 om 21:17

Ik lees mee

mij hulp doet het nooit ;-(((

Asa Torell

Asa Torell

23-12-2008 om 21:21

Douche aan en spoelen maar

Hier ongeveer eens per week een snelle behandeling, die vooral uit veel water bestaat en een scheut schoonmaakmiddel voor de frisse lucht. Ik doe dan alleen de vloer, de wastafel en het bad, mocht ik de tegeltjes mee willen nemen dan zou ik daar lekker makkelijk even de douche op zetten.
Vriend is hier degene van het echte boenwerk en die doet denk ik inderdaad elke paar maanden een rondje bruine aanslag wegschrobben tussen alle tegeltjes.
Maar ja ik ben wel een beetje een viespeuk hoor, dus geen goede maatstaf... dat zullen de verdere reacties vast wel duidelijk maken .

Gatver!

gatver Lidwientje! Wat een smerige man! Als mijn man dat zou doen, dan zou ik hem de fles chloor meteen in de handen drukken na het douchen.

Hier doet de hulp de badkamer, geen idee hoe vaak ze de tegeltjes doet. Zal het eens vragen, na de kerstvakantie.

groetjes van Purk

Petr@

Petr@

23-12-2008 om 23:15

Hooguit

twee keer per jaar, maar wij hebben dan ook een grote badkamer...

Als het er uit ziet dat het nodig is

Die tegels die spoelen wel schoon van douchewater, daar haal ik af en toe onder het douchen eens een spons over, en na het douchen soms een handdoek die toch in de was moest.

Moet dat dan regelmatig dan? Eens per week zelfs?
Goh, er gaat een wereld voor me open...

Bastet

Bastet

24-12-2008 om 07:51

Als het nodig is

Bij iemand waar ik werk,doe ik het elke twee weken,maar zelf thuis als het nodig is.Ik kom veel te weinig aan de badkamer toe,helaas.
Groetjes,Bastet

Minet

Minet

24-12-2008 om 09:13

Blij met kunststof

Ik ergerde mij altijd enorm aan de vieze tegels in ons vorige (huur)huis waar blijkbaar ook mensen hadden gewoond die niet de gewoonte hadden wekelijks even hun tegels te soppen. Gatverdegatver, wat wordt het dan goor!
En hoe goor het dan precies wordt op je muren, daar kom ik nu achter sinds wij een kunststof gesloten douchecabine hebben! Na enkele keren douchen zie je het vet/vuil dat je van je lijf spoelt al aankoeken, het kunststof wordt dan dof en ruwig.
Als ik dan bedenk wat er allemaal op onze vorige douchetegelmuur zat.........brrrrrrrr, die voegen waren gewoon bruin/geel van kleur, bah bah bah.
Ik(of mijn hulp) spuit nu wekelijks ff met badkamerreiniger de hele cabine in, even laten intrekken, borstel erdoor, en schoon is hij weer! Een karweitje van niks, en ik weet zeker dat ik schoon wordt in een schone omgeving.

De tegels rondom het toilet worden ook wekelijks even afgesopt, ook al worden die nauwelijks vies omdat de mannen hier in de badkamer alleen maar zittend het toilet gebruiken.
Groetjes, Minet

Merla

Merla

24-12-2008 om 10:16

Inderdaad, bah!

Ik zat net een heerlijk stuk kerstbrood naar binnen te werken.... smaakte ineens een stuk minder Wat een gore viezerik is dat zeg! Dat hoeft men hier ook niet te proberen getverdegetver!
Toen ik nog een hulp had deed zij voor mij elke week de héle badkamer. Sinds anderhalf jaar heb ik geen hulp meer en moet het zelf doen. Maar gek genoeg kom ik er zelf bijna niet aan toe. Elke week wel even de wastafel, bad en vloer (wastafel tussendoor ook nog een aantal keren trouwens, en wc hebben we niet in de badkamer maar apart en die worden elke dag gedaan) maar aan tegeltjes kom ik pas toe als ik zie dat ze smerig zijn. De douchekabine incl. tegeltjes in de kabine, spoel ik zelf wel elke keer na het douchen met zo heet mogelijk water na. Waarna ik hem met een trekker en handdoek kurkdroog maak. Deze opdracht heb ik de kids ook gegeven maar vaak moet ik ze er nog bij roepen voor het droogmaken van de kabine, dus naspoelen met heet water zullen ze vast niet doen. Dat naspoelen doe ik omdat er vaak toch veel zeepresten e.d. blijven zitten, en dat wordt juist zo dof en smerig. In een ijverige bui (of als ik na wastafel e.d. nog tijd en zin overheb) spuit ik de douchekabine in en borstel hem uit, maar over het algemeen is dat hooguit 1 keer in de maand een keer. En toch mooi witte en frisse voegen hier hoor.

MaximeM

MaximeM

24-12-2008 om 10:49

Niet vaak

Hoi,

Ik poets die tegeltjes niet zo vaak hoor. Wel heb ik een schuursponsje liggen tussen de shampoo flessen in het rekje en daarmee poets ik wel altijd de kraan en het andere chroom als ik aan het douchen ben zodat dat mooi blijft glimmen. Verder heb ik een fles staan met een mengsel van chloor en water en zo nu en dan spuit ik de douchehoek daar mee in en worden de tegels weer helemaal schoon. Daarna ga ik douchen en spoel ik het af en poets ik inderdaad even de tegels in de douchehoek (maar ook niet echt secuur) ik denk dat wij een ideale lichval hebben in de douche want ik zie ook helemaal geen doffe tegels of tegels met kalk.

Maxime

Glimmende tegels

Ik vind het heerlijk als de tegels glimmen! Niet dat ik ze zo vaak poets maar glimmen moeten ze

Het douchegedeelte spuit ik altijd in met een fout goedje maar het werkt gelijk. Even intrekken en de sproeier erover. Ook houd ik van glimmend chroom, daar werkt het goedje ook erg goed voor.
Wij hebben ook een strakke glasplaat zonder randjes en die moet ook altijd wel vlekkeloos zijn. Na het douchen droog ik altijd even de tegels rondom en de glasplaat en schoon is het!

Glimmende tegels

Ik heb ook glimmende tegels en ze blijven glimmen zonder dat ik ze vaak schoon hoef te maken. Ziet er dus hardstikke schoon uit terwijl dat helemaal niet het geval is

mem

mem

24-12-2008 om 13:53

Een deel nog niet gedaan

terwijl we al ruim 2 jaar hier wonen. Badkamer is 4 bij 4 en 3 hoog, tegels tot aan het plafond, tapijt op de grond. Renovatie staat op de wenslijst, er is inmiddels al wat spaargeld. Niet gedaan zijn bv de tegels achteren boven een kast, naast de wasmachine, boven het raam en boven de wc.

Minet

Minet

24-12-2008 om 14:24

Tapijt op de grond?

Mem, wat lees ik nu?? Dit is voor mij echt nieuw
Vertel....hoe moet ik dat voor me zien? Heb je ook een toilet in die van tapijt voorziene badkamer?
Groetjes, minet

mem

mem

24-12-2008 om 14:44

in de hele badkamer ligt een zwart/grijs tapijt, ook rond de wc. Waarom dacht je dat we de badkamer willen renoveren? Ik snap het ook niet waarom de vorige eigenaars dit zo hebben gedaan of het moet om de houten vloer zijn, kraakt en beweegt. Renoveren ( of alles nieuw) kost geld en dat moest er wel eerst zijn en verder moeten we bedenken wat wenu echt willen en vooral wat er moet er / kan er op de vloer. Wc beneden heeft vinyl op de vloer, is al iets beter, maar ook die wil ik vernieuwen. Hangende wc en dan tegels op de vloer en op de muur, ipv behamg tot op de grond.
Volgens mij heb ik op die programma's over huizen op de BBC ook wel gezien dat er tapijt op de grond ligt en ik herinner mij van een vacantie in de VS dat ook.

Minet

Minet

24-12-2008 om 15:40

Grappig

Dat bestaat dus echt Daar had ik dus werkelijk nog nooit van gehoord. Het zou inderdaad ook niet mijn keus zijn.....brrrr, moet er niet aan denken wat daar allemaal inzit na een paar jaar.
Groetjes, Minet

Ook tapijt

Toen ik op kamers woonde woonde ik ook een tijdje in een huis waar de eigenaars gewoon tapijt hadden gelegd in de keuken en badkamer/wc. Best smerig eigenlijk nu ik er over na denk... Toen stond ik er niet zo bij stil.
Mijn ouders hebben trouwens ook een stukje tapijt liggen bij wijze van matje, als dat vies is gooien ze het weg en leggen er een nieuw stuk neer.

Tapijt in de badkamer

In Engeland is dat voor zover ik weet vrij gebruikelijk. Maar ja, daar hadden ze ook nog heel lang aparte kranen voor warm en koud water, en ze gooien azijn over de patat. Dus tja...

Ik krijg er ook de riebels van. Ik wil al niet eens een klassieke badmat-met-schuimlaag omdat je die denk ik niet zo makkelijk kan wassen.

Ik kreeg trouwens ook de riebels van het verhaal van Lidwientje. Maar het is dan ook haar ex. Vast geen toeval ...

Groeten,

Temet

Gebruiksfrequentie

Ik denk ook dat het scheelt hoe vaak je de douche gebruikt.

Ik ga maximaal 2x per week onder de douche, echt alleen om mijn haar te wassen, Dirk ook zoiets, zijn zusje gaat liever in bad. Met onze droge huiden moeten we echt niet dagelijks onder dat ding staan.

elides

elides

26-12-2008 om 22:14

Ik probeer

toch wel wekelijks de badkamer geheel te doen. dus inclusief de tegels. met gezin van 5 personen geen overbodige luxe. ik pak een oude tandeborstel en ga dan alle voegen naar per kalkontreiniger. met name bij de douche. soms laat ik dit voor rest wel achterwege, maar probeer het wel te doen. moet ik wel zeggen dat onze afzuiging in badkamer niet optimaal is.

Met een tandenborstel?? elke week?alle voegen?

jeetje,hoe groot is jouw badkamer? ben je dan niet een paar uur bezig? waarom met een tandenborstel? en niet met een spons?gaat toch veel sneller?

Ajjjj....

Wij hebben nu 2 jaar onze nieuwe badkamer. De muurtegeltjes buiten de douchehoek zijn al 2 jaar niet schoongemaakt. Nergens voor nodig ook, het is nog niet smerig geworden!

Xyda

Rembrand

Rembrand

27-12-2008 om 18:57

Xyda.

Ik ben benieuwd of je dit nog steeds zegt als je met een witte doek je tegeltjes afgedaan hebt
M.

M

Waarom zou ik? Het ziet er echt nog schoon uit, en als ik 1 veeg met een doek er langs doe, dan moet ik alles doen!

:-p

Xyda

p.s.: ik weet wie er achter de nick Rembrand/M zit, jij ook achter die van mij???

Rembrand

Rembrand

27-12-2008 om 22:59

Xyda.

Nee, ik weet het niet wie jij bent ! ( nu word ik wel erg nieuwsgierig !!!).
M.

Rembrand (ot)

ik heb ook 3 zoons en woon in het midden van het land. Mijn oudste is ongeveer net zo oud als jouw jongste. Heb heel veel aan je bv-adviezen gehad!

Xyda

Rembrand

Rembrand

28-12-2008 om 13:34

Xyda.

Ik weet het nog steeds niet
M.

Anna :-)

Anna :-)

28-12-2008 om 23:37

Xyda (ot)

ik weet t ook volgens mij

Ot en ot

Ik weet het ook niet.

Wat die tandenborstel betreft: ik dacht dat alleen gedaan werd in opdracht van sadistische oppassers op Engelse kostscholen...

Rembrand

Rembrand

29-12-2008 om 12:00

Xyda.

Ik denk dat ik het weet. Ben je soms gek van kralen ?
M.

Rembrand: en mamasan:

Rembrand: ja

Mamasan: zijn jullie er al over uit hoe de badkamer gereinigd moet worden?

Xyda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.