Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

plantje

plantje

26-01-2009 om 04:59

Basischolen in amstelveen

kan iemand mij vertellen hoe de basisscholen zijn in amstelveen,goede en minder goede punten? de wereldbol, de horizon, martin luther kingschool,2de montesori zit ik aan te denken. zijn er ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Woon (nog) in amstelveen dus ...

.. ik kan je daar wel iets over melden.
Toen wij hier 12 jaar geleden kwamen wonen (uit A'dam) hadden we aanvankelijk het idee om kind (kwam van 7e montessori in A'dam) hier ook op Montessori te doen. Hoorden echter niet zulke enthousiaste verhalen. Daarna bleek dat vanuit onze wijk (Waardhuizen) 's morgens hele kluiten kinderen naar de Horizon fietsen; lekker zo langs de polder 5 minuutjes fietsen. Dat was voor ons aanleiding om haar daar op school te doen.

Allebei onze kinderen zaten op de Horizon. Oudste is er jaren af, jongste zit nu in groep 8.
Wij zijn er heel erg tevreden over. Erg prettige school, heel plezierige (en hecht! er gaat haast nooit iemand weg) lerarenteam. Vrij kleine klassen - 2 groepen 8 van 19 en 22 kinderen. Groep 7 was te klein om te splitsen, daar zitten er weer meer dan 30, dat weer wel.

Horizon heeft erg actieve ouders in MR (heb ik ook jaren gedaan), Schoolraad etc. Er wordt (maar ja, welke school niet) vaak een beroep gedaan op ouders om te rijden naar
kinderboerderij, theater etc.

Het onderwijs is prima. Wel heb ik, toen bij oudste dyslexie werd geconstateerd, erg moeten knokken voor goede begeleiding. Aanvankelijk werd het afgedaan als 'elk kind heeft het wel eens moeilijk'. Toen we haar onafhankelijk hadden laten testen, heeft ze vervolgens de laatste 3 jaar prima begeleiding en alle medewerking gehad op school.

Jongste kan erg goed leren, en is vrij probleemloos door de school heengezeild. Ze heeft het enorm naar haar zin gehad.
De fietsroute vanuit hier is buitengewoon veilig. Het verkeerprobleem bij de Horizon (en de Wereldbol want die liggen naast elkaar) wordt veroorzaakt door ongelofelijk luie ouders die hun kind perse recht voor school af willen zetten (want stel je voor dat het schaap een paar stappen loopt!), en daardoor dubbel parkeren. Dat is echter recht voor school, onze kinderen fietsen komen vanuit een andere richting en hebben daar geen last van.
Als je uit de wijk Groenelaan komt of verder moet je idd een vrij drukke weg oversteken, dat is minder.

Woon je in Middenhoven of Waardhuizen dan is het geen probleem. Toen ze nog kleiner waren bracht ik ze ook vaak met de auto. Tot 10 voor half 9 kun je daar probleemloos parkeren, voor en naast school, of op het parkeerdek bij het winkelcentrum (2 minuten lopen). Kom je 1 minuut voor 9, tsja....

Wereldbol (tot recent Henri Dunant) staat niet zo goed bekend. Zowel niet qua kinderen, leerkrachten als onderwijs. De Horizon wordt overspoeld met vragen van ouders van kinderen van de Wereldbol die graag over willen stappen. Omdat de Horizon niet nog verder wil groeien (ze zitten al met lokalen bij andere scholen in) wordt dat niet aangemoedigd. Het overgrote deel van de kinderen van de Wereldbol heeft een 'tintje', als ik de wachtende ouders zie lijkt het alsof de meeste moslim-ouders (in wijk Groenelaan) daar hun kind op school doen. De Horizon is een katholieke school, dat heeft er misschien ook mee te maken?

Wij denken met z'n allen met veel plezier terug aan de Horizon. Ons huis hier in Amstelveen staat te koop (zoek je nog een geweldig huis, op veilige fietsafstand van scholen? haha), maar we hebben gewacht met een ander huis kopen tot ook jongste klaar was met school. Ze heeft het er geweldig gehad... Oudste (bijna 19( heeft trouwens nog steeds een hechte vriendengroep van de Horizon.

Nou, als je nog meer vragen hebt, roep maar!

Mare

Grappig

Er wonen er dus meer in Amstelveen........ ik ook.
Kan je echter nog niet helpen aan scholen, ik moet zelf ook nog op zoek.

plantje

plantje

26-01-2009 om 21:02

Ik wil ook graag weten

hoe het op het palet en de piet heijn er aan toe gaat hoor. ik sta open voor alle scholen.. alleen het beste voor mijn kleine meidhihi . Verder vroeg ik mij af of hoe ze bijv. het pestbeleid uitvoeren. en wat voor soort kinderen erop zitten (alternatief voornamelijk of juist jan met de pet of elite)welke van de (door jullie genoemden) scholen hebben een echt duidelijk aanmoedigings en stimuleringsbeleid voor de kinderen. kunnen jullie mij dat vertellen sophie en Mare en andere amstelveners? dat vind ik toch wel het belangrijkste, dat je kind echt positief aangemoedigd word. dat ze de mogelijkheden zien dat een kind heeft en dat ze een kind niet laten verdrinken in een klas met pak 'm beet 30 kinderen. die nog echt aandacht hebben voor het individu.

plantje

plantje

26-01-2009 om 21:12

Oja, en welke scholen

open staan voor jouw visie wat jouw kind betreft. Van Mare had ik al begrepen dat jullie visie in eerste instantie niet werd aangenomen maar toen er harde gegevens door jullie werden verstrekt, de school wel heel schappelijk en in het belang van het kind actie ondernam. dat lijkt mij wel een redelijke school wat bovenstaande betreft eigenlijk. Is dat zo Mare?

hoe zit dat voor die andere scholen (sophie)? moet je praten als brugman en komen ze dan nog niet of misschien dan juist wel met concrete hulp of zijn de scholen juist heel erg meewerkend met de ouders?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.