Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bed in supermarkt


Maxime

Maxime

06-02-2017 om 10:09

Triva - het boodschappenlijstje.

Natuurlijk is het lijstje in die 10 jaar wel eens aangepast op volgorde, en er komt ook wel eens een artikel bij (wat ik dan al maanden er los bij heb geschreven...maar zodra ik er een keer aan denk verbeter ik het lijstje weer wat)
Toen Super de Boer - Jumbo werd, ging de volgorde ook helemaal op de schop, maar met ctlr-x en ctrl-v is het lijstje zó weer up to date natuurlijk.
Ik vind 'm super handig, het is een tabel schema met het artikel en daarachter een vakje om aan te kruisen (of ik zet er een getal in; 2 broden bijv.)
(en dan vergeet ik nóg wel eens dingen te halen hoor)

Pirata

Pirata

06-02-2017 om 17:26

zeekraal en paddestoelenmix

Als ik vandaag bedenk dat ik trek heb in tagliatelle met zeekraal of paddestoelenmix met mascarpone, dan moet ik toch echt wel even langs de winkel. Dat bedenk ik niet een paar dagen van te voren en als ik ergens trek in heb dan bedoel ik ook TREK.

Pirata,

Bedoel je nu echt te zeggen dat je een dergelijk gerecht 3 of 4 dagen later niet meer lekker zou vinden?

Ik vind hachee lekker, maar ik heb er geen moeite mee een dag te wachten met eten omdat hachee sowieso een middag sudderen is en ik het een dag later eten eigenlijk nog lekkerder vind. Dus prima gerecht voor op de boodschappendag: niet zo erg dat het de tijdvergende boodschappendag is omdat het eten voor die dag al klaar is.

Nu is verse tagliatella het lekkerst en zou ik zo'n gerecht in de eerste dagen van een weeklijst plaatsen, of het nu week 6 of 7 is. Zo zette ik ook prei of andijvie op de eerste dagen van een weeklijst, puur omdat deze groenten zoveel ruimte in de koelkast in namen.

Pirata

Pirata

06-02-2017 om 21:22

direct

Tuurlijk is dat een paar dagen later ook lekker. Maar ik bedenk graag op de dag zelf wat ik wil eten. En dat kunnen ook gemakkelijk iets ongebruikelijker groenten zijn. Anyway morgen eten we groene asperges want die had mijn man zaterdag gekocht, per ongeluk (er stond "aubergines" op het briefje ☺)

Hanne.

Hanne.

06-02-2017 om 23:02

uitgestelde beloning

Tuurlijk heb ik wel eens trek (TREK) in iets. Maar naast dat mijn huisgenoten niet altijd de zelfde trek hebben kan ik ook prima leven met een stukje uitgestelde beloning.

Ik kan me soms een week verheugen op iets wat op het menu staat. Net zoals ik me kan verheugen om volgende week naar mijn favoriete restaurant te gaan. Dat hoeft niet stante pede.

En soms hebben we wel allemaal Trek in iets en tijd om wat anders te halen en te koken. En dan doen we dat ook gerust.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2017 om 01:20

Grappig weer

die verschillende gewoontes.

Als ik vandaag spontaan trek heb in eten wat ik eigenlijk voor twee dagen later bedoeld had, gooi ik toch mooi de planning om als man het daar tenminste ook mee eens is. Het eten wat ik vandaag zou eten smaakt overmorgen vast ook nog wel goed. Dat kunnen we niet doen als de jongste dochter thuis is. Zij kan dat soort spontane acties echt niet waarderen. Zo zouden we een keer iets eten, ik zeg nu maar even macaroni. Maar ik dacht haar te verwennen door iets anders te maken wat ze lékkerder vond dat macaroni. Fout! Ze had gerekend op macaroni, dus dat hadden we zo moeten houden, óndanks dat het andere eten dus eigenlijk lekkerder was. Kinderen.... pffff .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.