Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vladje

Vladje

28-08-2008 om 10:30

Bloederige nachten Menstruatie

(jaja, goeie titel he, dat lees je wel)

En de titel dekt ook de lading. Hoe doen jullie dat op de eerste menstruatiedagen(/nachten)?.
Misschien herken je het wel?
Je wordt aan het eind v/d nacht wakker en je weet dat je naar het toilet zou moeten lopen. Je weet dat je door gaat lekken, maar je ligt zo lekker. En ons toilet is een eindje lopen, verdieping onder onze slaapkamer.

Heeft iemand ooit een manier bedacht om bijvoorbeeld niet uit bed te moeten?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna

Anna

28-08-2008 om 10:36

Dubbel

Ik weet niet of je tampons gebruikt? Dan zou je misschien zowel een tampon als maandverband kunnen gebruiken?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-08-2008 om 11:39

Precies

Sinds ik de groene tampons van OB heb ontdekt heb ik eigenlijk nooit meer doorlek ongelukjes.

Brianna F

Brianna F

28-08-2008 om 13:13

Badlaken

Als ik lek, dan op een dik badlaken, knikker ik 's ochtends zo in de wasmachine.
beter dan je hele bed verschonen.

van dat kraamverband. Ik ken dat zo'n bloederige nacht. bah!!

Vladje

Vladje

28-08-2008 om 17:16

Maandverbanden

Ik vind maandverbanden echt zo vies en plakkerig 's nachts.
Die grote (kraam)dingen vind ik onmogelijk om mee te slapen. (ik heb maar een klein lijfje, zou dat het zijn?).

Vladje

Mijn lijfje is ook niet groot, maar liever een kraamverband dan dat vreselijke doorlekken.
Anders zou ik inderdaad een handdoekje proberen. Maar dat werkt bij mij weer niet, ik woel te veel en raak dan in de knoop met dat kreng.
Tja het is en blijft lastig zo'n nacht!

Brianna F

Brianna F

28-08-2008 om 18:40

Sharon

Een groot badlaken er overdwars op leggen en aan beide kanten diep onderstoppen. Ik woel ook best veel, maar dat blijft liggen.

Jona Gold

Jona Gold

28-08-2008 om 21:15

Cupje!

De keeper of divacup doet het veeeeeeel beter 'snachts dan al die andere dingen!

Jona

Twee maandverbanden?

hoi,
ik heb niet alle reakties gelezen,maar ik gebruik twee maxi verbanden voor de nachten. half op elkaar zodat het dus extra lang wordt.

Sassefras

Sassefras

30-08-2008 om 10:20

Te hevige menstruatie

Eigenlijk voldoet het gebruik van 1 (super) tampon van een willekeurig huismerk bij mij altijd prima tijdens de eerste dagen. Behalve tijdens de periode dat ik een Mirena spiraaltje heb geprobeerd. (een jaar lang) Ik heb nog nooit zulke heftige menstruaties gehad als toen, maar dan gebruikte ik er een maandverband bij en hield ik het nog redelijk droog. Inmiddels gebruik ik de Yasmin pil en menstrueer weer heel 'netjes'. Ik kan mij weinig voorstellen bij de hevige doorlekverhalen van sommige mensen hier (vooral degene met 2 tampons), maar ik vraag mij af of het in zo'n geval misschien verstandig is om eens naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar de gyneacoloog. Ik ben met mijn Mirena ervaring om dezelfde reden (met daarbij hevige buikpijn) doorgestuurd omdat de huisarts in mijn geval al vond dat ik teveel bloed verloor tijdens mijn menstruatie...
Sassfras

Vladje

Vladje

30-08-2008 om 21:34

Niet te heftig

Nee hoor, het is niet TE heftog. (zeker geen bloedarmoede ofzo).
Ik heb maanden dat ik in 1 nacht vrijwel alles verlies en maanden dat ik het over een week verlies.

Hier ook badlaken

Ik heb dat altijd de 1e twee nachten van mijn menstruatie. En ik lig dan met een of ander supergroot matras in mijn broek ;-( op een dubbelgevouwen strandlaken. Inmiddels draai ik me die nachten om terwijl ik dat strandlaken strak trek en dan gaat het best goed. Maar het blijven "drama"nachten....

En... er is hoop...

Want voor mijn bevalling, zonder de pil: eerste nacht(en) een drama. Daarna mirena: nog nooit zo weinig gebloed, super! Voor het eerst minitampons gebruikt! Na de bevalling zonder voorbehoedsmiddel: redelijk, soms de eerste nacht een keertje naar het toilet, niet altijd. Dus er is hoop...

Vonda

mama

mama

03-09-2008 om 23:28

Eruit schuiven & verschil in merken?

Ik schuif 's ochtends dan met een volle tampon en maandverband en een ouderwetse grote onderbroek heel voorzichtig liggend naar de rand, zwiep er dan vanaf zonder met mijn billen het matras te raken en dan hobbel ik naar de wc. Sinds mijn bevallingen glijden tampons er sowieso direct uit in dit soort periodes. Bij mij duurt dat wel langer dan een nacht trouwens en al mijn hele menstruerende leven lang. Is er eigenlijk verschil tussen merktampons en OB? Gebruikte al 15 jaar tampax maar ben overgestapt op OB en vraag me dus af of er veel verschil is,.

Maxime

Maxime

04-09-2008 om 15:59

Tampax of ob

Hoi,

Ik vind dat er wel verschil in tampax of OB zit, tenzij tampax de laatste jaren veranderd is. Ik gebruikte altijd tampax met inbrenghuls alleen deze zet uit in de lengte (toen ik ze kocht, iets van 4 jaar geleden voor het laatst) maar nu OB ze ook heeft met inbrenghuls ben ik daar op overgegaan, deze zetten namelijk uit in de breedte en houdt voor mijn gevoel meer tegen. (tampax is dus een langgerekte tampon waar alles op een gegeven moment makkelijk langsgaat. OB werkt voor mijn gevoel als een soort kurk in de fles (dus beter vind ik)

Maxime

Ik vind OB ook beter dan tampax. Bovendien is OB volgens mij het enige merk dat super plus tampons hefet. Op de heftigste dagen heb ik aan minder echt absoluut te weinig!

MArlies

Yvonne

Yvonne

05-09-2008 om 10:55

Cyklokapron

Omdat ik ook vrij heftig vloei heeft te gyn. Cyklokapron voorgeschreven. Daarmee is het vloeien een stuk minder geworden.

Denise

Denise

27-09-2008 om 20:32

Mirena/kraamverband

Toen ik mijn Mirena nog niet had gebruikte ik die nachten ook altijd Kraamverband(en nog een extra handdoek op het bed)maar ik heb sindskort een Mirena en haast nergens last van

Veel makkelijker

Een mooncup, die spoel je 's morgens gewoon even uit onder de douche.
Keeper werkt hetzelfde.

Mooncup

Waar koop je zoiets? Lijkt me het proberen wel waard eigenlijk...

Links

http://www.xs4all.nl/~hhayes/ en dan klikken op 'menstruatiecups' dan kun je er meer over lezen en links vinden waar je kunt bestellen.

Ik heb mijn Mooncup op vakantie in Engeland bij Boots gekocht.

Anneja

Anneja

29-09-2008 om 14:36

Gaargh

midden in de nacht wakker worden van kleverig gedrup in bilnaad. Voorzichtig, met twee handen in het kruis, naar de wc strompelen. Bloed van handen spoelen. Kledderig maandverband en twee tampons verwijderen. Nogmaals bloed (en broebels en fliepjes) van handen spoelen. Nieuwe tampons aanbrengen. Schone onderbroek zoeken. Nieuw maandverband in schone onderbroek doen. Bloedsporen uit badkamer verwijderen. De volgende ochtend hopen dat je alles gedroomd hebt, maar nee, heb je toch net het druppelspoor op de trap gemist. Je handen zijn al net zo lek als je maandverband.

Aargh. Breek me de bek niet open.

Mooncup was bij mij geen oplossing. Weet niet wat het was, maar af en toe verbrak het vacuum spontaan. En dan loopt ie in een keer leeg. In bed was nog tot daar aan toe, maar die ene keer dat het gebeurde in een volle trein waar ik nog uuuren in moest zitten met een tot voor die tijd lichte broek aan was voor mij reden om het ding in kleine stukjes geknipt uit mijn leven te verwijderen. Man wat was dat genant.

anne (verder geen oplossingen, behalve vervroegd in de overgang raken)

Prince2

Prince2

29-09-2008 om 21:16

Novasure

Je kunt je baarmoederwand laten laseren waardoor de bloedingen afnemen.

Dineke69

Dineke69

03-10-2008 om 20:52

@anneja

Jeeee, wat een ranzig verhaal

Ik denk als je echt zulke toestanden beleeft 's nachts, (en ik geloof je, dit verzin je niet) je beter even je wekker kunt zetten, en je verschonen voor het te laat is

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

21-10-2008 om 20:37

Rood beddegoed

ook een goede tip vind ik rood beddengoed, en handdoeken gebruiken, ziet het er niet meteen zo angstaanjagend uit als je weer eens bent doorgelekt!

gr.tess

Elisa

Elisa

24-10-2008 om 16:29

Er is hulp mogelijk

Mijn vriendin had dit ook, en is er aan geopereerd, sochtends ziekenhuis in en smiddags er weer uit. Heeft te maken met je baarmoederslijmvlies schijnt. Een heleboel vrouwen weten het niet maar er is dus een remedie. Zij heeft er veel baat bij gehad en vloeit inmiddels normaal, voor de operatie was ze 2 weken op en 2 weken af! met heeel veel vloeien.

Karin K.

Karin K.

25-10-2008 om 16:19

Elisa

Is dit een behandeling waar ze het baarmoederslijmvlies verwijderen dmv laser? Las ook ergens dat je menstruatie dan helemaal weg blijft!
Ik zit er zelf ook aan te denken om het te laten doen.
Heb momenteel zware bloedarmoede en ben hierdoor oververmoeid. Is zo geen doen doen meer.
Heeft jouw vriendin het laten doen onder algehele narcose of kan het ook met een ruggeprik?

Petra-

Petra-

26-10-2008 om 10:54

Nova sure

heet deze techniek, ik heb dit ook laten doen en ben er zo blij mee! Ik behoor tot de vrouwen die niet meer ongesteld wordt, heerlijk!

Maak eens een afspraak met je gynaecoloog, ik kan het echt aanraden!

http://www.novasure.com/nl/

Karin K.

Karin K.

26-10-2008 om 12:21

Petra

Bedankt voor de tip.
Heb je de behandeling onder algehele narcose laten doen?
Hoe lang duurde bij jouw het herstel?
Lijkt me ideaal om geen menstruatie meer te hebben hoor.
Dinsdag wordt er bij mij eerst een echo gemaakt om te kijken of er weer poliepen zitten en dan willen ze kijken of ik ook voor zo'n behandeling in aanmerking kom.

Hier nog zo een

.. met minimaal 2 nachten zware menstruatie. Ik had van de kids, toen die klein waren, nog een matrasbeschermer, met een soort van rubber aan de onderkant. Die gaat bij mij die nachten het bed in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.