Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vladje

Vladje

28-08-2008 om 10:30

Bloederige nachten Menstruatie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karin K.

Karin K.

26-10-2008 om 15:57

Hier ..

is het zo dat ik naast al het bloedverlies last heb van weeen. Het lijkt haast wel een bevalling. Ze komen ook echt om de paar minuten en als ik er niet op tijd iets tegen in neem lig ik de creeperen van de pijn.
Dit vind ik nog erger dan al het bloedverlies. Ik durf dan ook amper de deur uit bang om pijn te krijgen.

Petra-

Petra-

26-10-2008 om 19:05

Karin

bij mij is de nova sure gedaan toen ik geopereerd werd aan een verzakking. Dus over het herstel kan ik niet zoveel zeggen,. Wel over het resultaat, helemaal goed!

Faith

Faith

26-10-2008 om 22:05

Misschien zwaar off topic...

Maar is de mirena niets voor jullie? Of sla ik helemaal de plank mis? Met de mirena ben ik al jaren niet meer ongesteld geweest, geweldig!!! Faith

@ faith

heb ik afgelopen tijd van meerdere mensen gehoord dat mirena goede oplossing is tegen (teveel) menstruatie. Maar angst/afkeer van alles wat met ziekenhuis en/of gynacoloog te maken heeft, weerhoudt me :~[

Hilde

Hilde

28-10-2008 om 10:26

Poliepen

Poliepen kunnen idd maken dat je zwaarder en pijnlijker menstrueert. Altijd handig om daar even naar te laten kijken.
Bij mij zijn de poliepjes vorige maand weggehaald met een prima resultaat! Snelle ingreep, maar wel met volledige verdoving. Na enkele uren recovery mag je al naar huis.
Hilde

Mirena

Chiquita, en de rest,

Mirena is een ieniminie dingetje (5 mm lang met klein touwtje eraan), wat je bij de apotheek ophaalt (op recept van de huisarts) en daarna weer bij de huisarts in laat brengen.
Ingreep is vergelijkbaar met een uitstrijkje: binnen 2 minuten je broek uit en weer aan. Alleen de eerste paar dagen kun je geloof ik nog wat menstruatiepijn hebben en enkele weken licht bloedverlies. Daarna: ... niets meer !

Ik zou het zeker proberen ! O ja: het blijft 5 jaar zitten, dus je bent gelijk even onder de pannen.

Mamasan

Mamasan

01-11-2008 om 10:25

5 mm?

Volgens mij is een mirena toch echt wel iets groter (3 cm?). En het inbrengen is niet heel verschrikkelijk, maar toch wel even pijnlijk. Verder heb ik alleen maar ellende gehad van die mirena, dus het is bij iedereen anders.

Nasha the first

Nasha the first

01-11-2008 om 10:52

En schrik niet

van de doos als je hem haalt bij de apotheek hahahahahahah

annelies

annelies

03-11-2008 om 19:48

O, zou dat het zijn?

Ik begin wat overgangsklachten te krijgen, denk ik. Ik vloei flink....

Na bovenstaande gelezen te hebben, valt inene het kwartje. Afgelopen week was ik zo onbegrijpelijk moe.... Bloedverlies misschien?

Hoe doen jullie dat eigenlijk op je werk? Het stortvloeien wordt steeds erger. Op m'n werk - ik sta voor de klas- haal ik de lessen haast niet. Snel na ieder lesuur naar het toilet, voor een nieuwe tampon... Ik ben bang dat als het nog erger wordt, ik me een dag per maand moet ziekmelden

Annelies

Puck2

Puck2

04-11-2008 om 09:38

Annelies

Annelies: "Hoe doen jullie dat eigenlijk op je werk?"
Ik pak de grootste meest absorberende tampon die ik kan vinden en daarnaast gebruik ik een nachtverband (always vind ik persoonlijk het meest absorberen) en daar kan ik het wel een uurtje mee redden.

Medicijnen

Ik heb ook last gehad van heel zware bloedingen, ik kreeg medicijnen om mijn baarmoeder schoon te maken en dat heeft erg goed geholpen (hoef je niet direct onder het mes) Maar prettig was het ook niet want er zaten flink wat hormonen in volgens mij. Ik kre tijdelijk last van opvliegers (twee weken) maar dat trok snel weer weg.

Succes mamaloetje

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

08-11-2008 om 09:22

Luiers

wat ik ook wel gebruikte waren babyluiers, ze nemen een hoop vocht op, zijn lekker breed bij debillen zeg maar en wat ikerg ideaal vond is dat ze aan de zijkanten elastiek hebben waardoor je bijna niet meer kan doorlekken, vooral s'nachts met zo'n mega onderbroek erover heen bleef het goed zitten allemaal...

May

May

09-11-2008 om 13:12

Flinke tampon en maandverband..

Ik gebruik in de zware nacht een extra extra tampon en doe ook nog een nacht-maandverband in. Dan red ik het goed... Ik slaap die nacht vaak wel wat lichter en als ik dan rond een uurtje of vier wakker word, ga ik toch maar even wisselen..

annelies

annelies

15-11-2008 om 21:30

Bedankt

De grootste tampons gebruik ik al , in combinatie met inlegkuisjes. Die laatste kan ik vervangen door maandverband mocht het nog erger worden.

Verder draag ik een rode broek, of een spijkerbroek, voor het geval dat. In de auto heb ik een reservebroek liggen...

Wat een gedoe~! bleh!

Annelies

bertje1

bertje1

23-11-2008 om 20:26

Dubbel nachtverband!

lijkt wel een luier, maar wel prettig.. kun je in je warme bedje leggen.
ik vind een tampon snachts vies hoor.

Monique D*

Monique D*

23-11-2008 om 23:08

Waarom een tampons 's-nachts vies (ongezond) is

Een tampon moet (met de nadruk op moet) om de drie uren verwisseld worden. Een tampon 8 of 9 uur erin laten is helemaal niet gezond (ik denk dan aan de tamponziekte).
Een maandverband 8 tot 9 uur om hebben is ook niet fris, maar je krijgt daar geen tamponziekte van. Vrouwen die zwaar vloeien kunnen het beste van die maxi-maandverbanden dragen. Ik vloei zelf best zwaar de eerste twee dagen, ik draag 's-nachts dan twee grote maandverbanden over elkaar heen met drie onderbroeken om doorlekken te voorkomen!

Mamasan

Mamasan

24-11-2008 om 09:19

Kul

"Een tampon moet (met de nadruk op moet) om de drie uren verwisseld worden. Een tampon 8 of 9 uur erin laten is helemaal niet gezond (ik denk dan aan de tamponziekte)."
Waar haal jij je informatie vandaan? Je kunt een tampon gerust 8 uur laten zitten. Toxic shock syndrome (TSS) werd vroeger geassocieerd met het gebruik van tampons, maar het komt ook voor bij vrouwen die hun tampon maar kort in hebben of die zelfs helemaal geen tampons gebruiken.
Veel vrouwen kunnen een tampon niet eens na drie uur verwisselen omdat hij dan nog niet vol genoeg is. Als jij gelukkig bent met twee kraamverbanden en drie onderbroeken moet je dat vooral blijven doen, maar het kan dus helemaal geen kwaad om een tampon te gebruiken 's nachts.

Zorgerlijk

het zal wel ter spraken zijn gekomen in de draad maar als je handdoeken en ladingen maandverband en tampons nodig hebt dan zou ik even naar een gyn gaan en zeker laten checken op poliepen.

Cup

Zo! Nooit gedacht! ik ben heel tevreden over de cup. Het staat me wel echt vreselijk tegen om het eruit te halen (bah bah bah), maar de voordelen wegen zo geweldig op tegen de nadelen! Inbrengen geen probleem, uithalen vies werkje.
Als je s'nachts zwaar menstrueert is het een oplossing. Op je werk zo'n ding vervangen lijkt me niks maar in je eigen huis met alle gemakken is het wel te doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.