Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Calippo

Calippo

13-05-2018 om 16:38

Boodschappen voor de hele week, tips?

Hai forummers,

Graag zou ik boodschappen doen voor de hele week maar dat lukt me totaal niet. Meestal lukt het nog wel voor een dag of vier, en daarna moet ik weer halen. Dat ik tussendoor nog wat melk, fruit en brood bij haal is prima, maar graag zou ik de warme maaltijden voor een week willen kopen. Wie doet dit? En hebben jullie tips?


zebra

zebra

19-05-2018 om 15:23

boodschappen laten bezorgen

kun je wel op/in veel plaatsen laten doen maar echt niet overal. Bij ons in het dorp nog geen winkels die je boodschappen thuis brengen, helaas, anders zou ik dat ook wel fijn vinden, zeker omdat ik doordeweeks geen auto voor de deur heb.

T komt niet van je dorp

Zebra; supermarkten die bezorgen betrekken hun spullen juist niet van je plaatselijke supermarkt. Het komt van regionale distributiecentra. Mijn woonplaats (uithoek en klein) wordt bezocht door Appie bijv. Dus zoek niet of je eigen supermarkt bezorgt maar kijk even op de websites van wat grote landelijke ketens. Ik vind het heel handig voor grote en zware dingen en als ik geen tijd heb. Moment kies je zelf. En vaak is er een aanbieding dat ze gratis bezorgen als je bijv. waspoeder koopt. Verse groente fruit en vlees of vis kies ik zelf dus laat ik zelden bezorgen. Maar droge basisdingen of diepvries koop ik dan graag.

Yaron

Yaron

19-05-2018 om 16:56

Bezorgen

Helaas wordt hier in het dorp (niet) bezorgd door de Apple of Jumbo. Bestellen en afhalen kan wel bij de Jumbo op 15 km afstand, maar helaas niet bij de AH.

Kaori

Kaori

19-05-2018 om 17:32

nadelen van bezorgen en mijn tactiek

is dat je voor zo'n enorm bedrag boodschappen moet doen voor ze uberhaubt bezorgen. Bij AH € 70, daar doe ik bijna 2 weken mee met 2 personen. En dan moet ik ook echt alles bij AH kopen (en dat doe ik duidelijk niet)
Andere nadeel van bezorgen is dat ik niet kan aangeven dat ik graag geel/groene bananen wil, dat ik niet die dikke komkommer maar juist die dunne wil net als bij asperges.

Ik doe ook 1x per week boodschappen. Meestal op dinsdag tijdens de training van dochter. Heerlijk rustig in de supermarkt dan. We hebben een min of meer vast menu vanwege alle trainingen en onmogelijkheden om te koken.
Zaterdag: kan er uitgebreid gekookt worden of juist niet als er een toernooi is.
Zondag: zie zaterdag
Maandag: iets uit de oven want we hebben de tijd, lasagna, gevulde paprika, hartige taart
Dinsdag: iets snels want tussen de middag of pas na 20:00, vaak basic aardappelen, groente, vis of ei
Woensdag: soep en na de training tosti
Donderdag: kliekje uit de vriezer (ik eet meestal alleen)
Vrijdag: iets met pasta dat ook opgewarmd kan worden in de magnetron want dochter eet in de auto na de training (20:15) of stamppot.

De precieze invulling bedenken we op maandagavond en dan zet ik er op het menu bij als er echt iets vers gehaald moet worden. bv vis bij de viswinkel maar die ene keer kost dan ook maar 10 minuten onderweg van werk naar huis.

Veel producten zijn langer houdbaar mits je ze goed bewaard. Koelkast 4-8°C leg er een thermometer in en veel koelkasten blijken eerder 8-12°C te zijn. Appels blijven in een groentenla zeker 3 weken prima. Ik haal er steeds voor 2 dagen appels uit. Yoghurt kan ook heel lang bewaard worden mits je geen puber hebt die de schenkopening even aflikt.....
Vooruit koken of dubbele porties al eerder genoemd.
En wegens ruimtegebrek kopen we heel veel gewoon niet. Frisdrank, sapjes, snaai, als het er is gaat het op, maar als het er niet is talen we er ook niet naar, dus is het er gewoon niet.
Allerlei voorraad aanhouden omdat er bezoek kan komen, daar doe ik ook niet aan. Ik houd niet van onverwacht bezoek, heb ik ook helemaal geen tijd voor.

Calippo

Calippo

19-05-2018 om 21:52

Beginnen

Goede tips zeg! Ik ga beginnen maandag de boodschappen doen tot en met donderdag. En dan wordt vrijdag mijn week-boodschappen dag. Wie weet kom ik er nog op uit dat ik om de week op vrijdag laat bezorgen!

Het is inderdaad goed plannen en vooruit denken. Verder goed plan om altijd voorraad blikken en diepvries te hebben waarmee je twee maaltijden kunt maken, dat scheelt ook veel gedoe!

Vogel

Vogel

19-05-2018 om 22:01

Picnic

heeft een minder hoge drempel; €25. Maar die zitten nog niet overal.
Ik vind die €70 van AH ook veel, maar nu kan ik om de vijf dagen of elke week laten bezorgen.

Plus en Jumbo

Bezorgen hier op t werk vanaf 25 euro

Boodschapster

Boodschapster

20-05-2018 om 10:17

Heerlijk

Ik plan eten voor de hele week, maak een lijst en ik ga op een vast tijdstip boodschapoen doen. Eerst naar de goedkope super en voor wat ze daar niet hebben naar die grote blauwe.
Ik maak meestal twee nieuwe dingen in een week en verder veel restjes en voorraden in de diepvries. We wonen met z'n tweeën, rond de 80 euro per week.
Ik vind het heerlijk: met je karretje door de supermakt en alles pakken wat je hebben wil en dan thuis weer een volle koelkast. Tja, ieder zijn eigenaardigheden

Triva

Triva

20-05-2018 om 10:29

grappig Yaron

Nooit bij stil gestaan dat inderdaad je boodschappenkar gewoon te klein is als je voor een week boodschappen wil doen met een groot gezin (of in mijn geval grote eters). Dan nog je koelkast en je vriezer. Hier gaan er doordeweeks al 7 broden doorheen en dan het weekend nog (altijd afbakbrood maar dat volume is nogal fors, zo 26 broodjes in 2 dagen).
Melk neemt ook al veel ruimte in en wat heb je dan? Brood en melk Wij hebben zaterdag al 1 volle kar (en gaan dan doordeweeks nog 2x)

Dat gaat door met grote hoeveelheden aardappelen en groente, waar laat je dat allemaal in een vinexhuisje? Gelukkig hebben wij een grote vriezer maar nee ik houd het op 3x per week die boodschappen. Als je dat op de juiste tijdstippen doet ben je daar niet onevenredig veel meer tijd kwijt want dat nadenken voor zoveel dagen vooraf kost ook tijd en de energie die het kost als je tóch iets moet halen terwijl je dat niet van plan was kost veel meer dan het gewoon inplannen. Ieder zijn keus.

zebra

zebra

20-05-2018 om 12:14

binnenkort

heb ik waarschijnlijk vaker de beschikking over de auto en dan kan ik makkelijker doordeweeks ook boodschappen halen, inclusief de zwaardere dingen. Nu ga ik tussendoor ook wel eens boodschappen halen maar dat zijn dan voornamelijk groenten en fruit of soms brood, dingen die ik ook op de fiets makkelijk mee kan nemen. Meestal neem ik van aanbiedingen een heleboel stuks in 1 keer mee zoals koffie, wasmiddel, shampoo.

Ach en wee, wat een gedoe

een volle boodschappenkar. Misschien zelfs twee!!! Dat je daarmee moet gaan zeulen is toch echt wel een grove schending van de mensenrechten!
Dan liever thuis laten bezorgen.
En binnen vijf of tien jaar staan ze hier weer aan de klaagmuur, omdat hun jongen niet meer aan een deftige voltijdse baan kunnen komen.
Wat een stelletje deerniswekkende jankers...
Wat is er mis aan gewoon even de rug rechten en die twee karren met boodschappen voortduwen?
Of zijn ze daar te gedegenereerd voor? Of gewoon lui?

Triva

Triva

21-05-2018 om 17:19

Yvan

Ik zeur niet over 1 of 2 volle boodschappenkarren maar ik had me niet gerealiseerd dat dat een probleem kan zijn als je eens per week boodschappen wil doen met een groot gezin of in mijn geval: met grote eters. Qua milieu is het beter om de fiets meermaals per week te pakken, ook beter voor de gezondheid. Een grotere vriezer en koelkast is ook een energievreter.

Triva

"Een grotere vriezer en koelkast is ook een energievreter.". Dat schijnt relatief nog wel mee te vallen, al verbruikt een grote koelkast allicht meer energie dan een kleine. Maar ik meen gelezen te hebben dat het energieverbruik van koelkasten en vriezers relatief laag ligt, zeker (bij vriezers) als ze goed vol zitten.

Groeten,

Temet

Energieverbruik diepvriezers: ooit nog eens gemeten

Diepvriezer, kastmodel, Liebherr, inhoud 192l, energielabel A++, "normaal huishoudelijk gebruik", jaarverbruik: 279 kWh.
Een goedkoop kistmodel (Whirlpool) van vergelijkbare afmetingen, geen energielabel bekend, "normaal huishoudelijk gebruik", jaarverbruik: 189 kWh.
Op te merken valt dat de aankoopprijs van de Whirlpool minder dan de helft bedroeg van die van de Liebherr...

Huis niet groot genoeg

Ik streefde lange tijd naar 1x week wat mij vroeger wel lukte. Ik maakte een menu voor de hele week en het opstellen van een boodschappenlijst ging mij steeds sneller af.
Maar sinds de kinderen ouder zijn, grijp ik vaker mis. Zo is de melk, frisdrank, yoghurt of het broodbeleg op, voor je er erg in heb.

Ik zou wel twee koelkasten willen, mijn koelkast is 2 meter hoog en 70 breed. Alleen is daar de keuken te klein voor. En als ik twee van de drie laden ga benutten voor het brood, kom ik ruimte te kort voor de ingevroren groenten, vis en vleespakketjes.

Maar zelfs al was de keuken groot genoeg voor een extra koelvriescombinatie, dan nog is de houdbaarheid van veel gangbare producten zoals melk, vla, vleeswaren de voornaamste reden om vaker dan twee keer per week naar de winkel te gaan.

Ruimtegebrek en houdbaarheid zijn de storende factoren waardoor het gewoon moeilijk om met een gezin minder dan twee keer per week boodschappen te doen. Dan grijp je te vaak mis.

Jasmijn

Jasmijn

22-05-2018 om 21:55

Wat een verschillen

Met hoeveel personen zijn jullie dan Flanagan? Wij hier met 3,soms 4 ( vriend van dochter) hij is hier ongeveer 50% van de tijd. We zijn hier dus met 3 jongvolwassenen en ikzelf. Maar zijn wij dan kleine eters? Ik dacht van niet maar ik kom wel uit met een koelkast met 3 vrieslades. Ik koop 3 broden per week en 3 flessen cola ( van 2 liter) nog een pak tomatensap en een pak melk ( we zijn geen mekldrinkers, is alleen om sausjes te maken) we eten weinig vlees, vaak één pakje ( vega) gehakt, en dan nog voor 2 dagen 'vlees' ( vaak vega schnitzels en vega hamburgers) , maar die pakjes zijn net zo groot als echt vlees, dus qua opruimen hetzelfde. Vaak koop ik een broccoli, prei, paar bakjes champignons, paprika's etc, de groentelade zit wel vol. Komkommers en tomaten bewaar ik buiten de koelkast. Ik de vrieslades zitten nog wat zakken sperziebonen en doperwrtjes. In de voorraadkast een bak aardappelen. Vleeswaren gebruiken we niet, wel heb ik wat bakjes hummus en smeerkaas in de koelkast liggen. Soms is er wel eens wat op, de cola bijvoorbeeld, maar dan is er altijd nog wel een blik aanmaaklimonade of we drinken water omdat het dan meestal nog maar één dag is voordat de week weer om is,

Jasmijn,

Of jullie kleine eters zijn, kan ik moeilijk beantwoorden. De ene drinkt graag thee of koffie, de ander graag koude drankjes zoals ijsthee of frisdrank. Dat maakt al een groot verschil. Ik ben al blij dat we geen bier drinken.

Ik heb met name eters die gevariëerd eten. Dan weer eentje die een tijdje ontbijt met yoghurt en müsli lust, terwijl de ander juist geen yoghurt lust en als toetje graag en bak vla met aardbeien eet.

Er staan hier best veel verschillende producten in de koeling, denk aan de flesjes saus voor een BBQ, 3 soorten kaas, pot augurken of potjes mosterd. Deze “langdurige” producten nemen ook ruimte in beslag. Maar ook een karaf koud water.

Oja, we zijn met z’n vieren. Als ik 1x in de week boodschappen zou doen, zou ik niet weten waar ik al de gekoelde producten moest bewaren. Soms kies ik voor diepvries spinazie omdat ik dan geen ruimte heb voor twee zakken spinazie als er ook 5 stronken prei op de boodschappenlijst staan.

Maar ik mopper ook wel eens als ik op de slaapkamer een leeg pak dubbelfris tegen kom. Dan vraag ik ook of er niet gewoon een glas ingeschonken kon worden zodat er voor een ander ook wat overblijf. Dergelijke situaties heb je nooit bij een pot thee.

Nu is wel het geval dat we dicht bij een supermarkt wonen. Als de supermarkt veel verder lag, zou ik mijn boodschappen ook anders organiseren. Er speelt hier ook wel een beetje gemakzucht. Dan denk ik:” wacht maar als de jongvolwassenen straks op zichzelf gaan wonen”

Half a twin

Half a twin

23-05-2018 om 11:38

Lijstje bijgehouden

Even mijn kassabonnen van de laatste 2 boodschappenrondes erbij gepakt en alles overgetypt en waar mogelijk bij elkaar geteld.

5 volkorenbroden
2 zakken witte bolletjes (12 stuks totaal)
10 krentenbollen
4 afbak pistolets
shoarmabroodjes
1 Turks brood (voor bij de barbecue)
1 stokbrood (voor bij de barbecue)

6 pakken melk
3 liter toetjes diversen
1 l magere yoghurt
1 kuip blue band voor op de boterham
1 fles vloeibare margarine
1 pakje harde bleu band
1 pakje roomboter

2,5 kg aardappelen
1 kilo frites
2 kilo appels
4 bananen
4 kiwi's
bak aardbeien
bos wortelen
kilo sperziebonen
2 komkommers
2 courgette
1 doos champignons
5 paprika's
500 g tomaten
1 krop ijsbergsla
pakje selderij stelen
1 zak sla melange

1 zak diepvriesdoperwten
1 doos mini cornetto's

2 zak geraspte kaas
1 bakje ricotta
700 g jong belegen kaas aan een stuk

600 g gekruid shoarmavlees
4 barbecue worsten
4 filet lapjes
900 g kipfilet
500 g rundergehakt
4 slavinken
4 grillburgers
4 x 100 g vleeswaren

1 pak pannekoekenmix
1 l houdbare melk
1 pak zelfrijzend bakmeel
1 kilo rijst
500 g macaroni
pakje gist
zak rozijnen
1 doos eieren
1 blik tonijn
1 pot olijven
1 pot knoflooksaus
1 flesje cocktailsaus
1 bakje satésaus
pakje gelatine
2 pakjes kookroom
pot augurken
2 pakken koek
1 pak koffie
2 dozen thee
flesje koffiemelk
1 zak suiker
1 doos "snelle jelle" achtige koeken
2 pakken fruit biscuit a al sultana's
zak chips
1 pak hagelslag
1 pot pindakaas
1 pot jam

2 blikken siroop
1 l cola
1 fles witte wijn

1 pak met 6 mini pakjes appelsap
pak wc papier
fles schoonmaakazijn

Aanstaande vrijdagochtend is alles van dit lijstje (behalve de 3 laatste dingen) op, aangevuld met wat nog in de voorraad/koelkast of diepvrieslades stond en gebruikt kon worden.
Hier eten 4 volwassenen en een 13 jarige zoon en 16 jarige dochter van.
Voor vervoer ben ik aangewezen op een fiets, met 2 royale fietstassen en een mand voorop.
De spullen van de supermarkt heb ik in 3 ritten in huis gehaald, vrijdag 1 rit, zaterdag nog wat bijgehaald, omdat we ineens een klussende zwager hadden die een handje toestak en dan hoeft hij niet zijn eigen brood mee te nemen. Als ik dan toch ga neem ik ook gelijk de dingen mee die alweer op het altijd klaar liggende lijstje waren beland.
Dinsdag weer een rit waarbij ik met overvolle fietstassen thuis kwam
Aardappelen, groente en fruit haal ik op de markt, net als kaas. Volkorenbroden bij de bakker, het overige brood bij de supermarkt. De bakker en de markt is meestal te combineren als ik alles netjes inpak.

Qua koele opslag is het te doen met 2 keer per week naar de supermarkt en dus een rit naar de markt. Vrijdag en dinsdag zijn mijn boodschappen doen dagen.
Dit weekend een verjaardag te vieren, dan zijn het standaard 2 ritten naar de supermarkt. 1 keer voor het verjaardagsfeest 1 keer voor de gewone weekendboodschappen. Dan waarschijnlijk maandag ook nog een keer, omdat ik met veel bier wijn en fris in de koelkast geen plek heb om tot en met maandag boodschappen te doen.
Zo'n extra rit op maandag grijp ik dan aan om de voorraad weer eens goed aan te vullen, de schoonmaakmiddelen, flessen (olijf)olie, blikje knakworst, pot mayonaise, bier, chocolade, beschuit, ontbijtkoek, zakken rijst en pasta, gezeefde tomaten, kort gezegd dingen die altijd op voorraad liggen bij ons voor onvoorziene momenten.

1 keer per week boodschappen doen, dat zit er hier niet in. Niet alleen vanwege een gebrek aan (gekoelde) opslagruimte maar ook doordat ik niet mag autorijden op dit moment. Het is nu al een heel geplan en goed nadenken om alles zo efficiënt mogelijk thuis te krijgen.

Ik snap ook niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen, alle boodschappen in een keer doen. Ik kan het niet kwijt in huis dus doe het nooit maar ik zie wel eens mensen met van die overvolle karren rijden op het parkeerterrein, dan denk ik echt: "Waar laat je dat allemaal?"

Half a twin

Wow, je bent echt en pakezel!
Toen ik een knieoperatie had ondergaan, stopte ik de andere huisgenoten een boodschappenlijst in hun handen. Winkels zijn tot 21:00 geopend.

Half a twin

Half a twin

23-05-2018 om 12:19

Ik mag niet autorijden

Vanwege epilepsie, ik doe dus al jaren alles op de fiets. Ik mag rijden als ik 3 maanden geen aanval heb gehad. Sommige tijden gaat dat goed, maar soms ook niet. Ik heb in februari 2 aanvallen gehad en in maart weer 1 dus in juni mag ik weer rijden (als alles goed gaat)
Daar leef ik al 25 jaar mee dus ik ben er aan gewend.

Half a twin

Half a twin

23-05-2018 om 12:21

Heel soms gaat man mee

Voor kerst en veel gasten dan rijdt man wel eens met de auto als hij niet nog moet overwerken om voor het eind van het jaar nog een project af te ronden.

Pirata

Pirata

23-05-2018 om 12:21

waar laten

Ik heb een extra voorraadkast en een tafelmodel vriezertje in mijn kantoortje. Als je geen kantoortje hebt, kun je dan geen vriezertje kwijt in de schuur of wellicht op zolder?

Half a twin

Half a twin

23-05-2018 om 12:24

Geen ruimte

Ik heb een koel-vriescombinatie in de keuken en een wasmachine op zolder. Vanwege het schuine dak kan daar al geen droger meer naast. Echt nog een koelkast is geen optie.

Yaron

Yaron

23-05-2018 om 12:51

Omstandigheden

Wel leuk een keer te lezen hoe het bij een ander gaat. Wij wonen in een klein dorp met een kleine dorpssuper (Attent) daar kan ik wel heen in geval van nood, maar ze hebben daar maar een klein assortiment. In het volgende dorp op 7 kilometer afstand zijn twee kleine supermarkten met een groter assortiment, doordeweeks haal ik daar meestal de extra boodschappen. Maar de grote AH, Lidl, Jumbo en meer zijn in de stad op 15 kilometer rijden, daar ga ik één keer in de week heen voor de meeste boodschappen en doordeweeks als toch in de stad ben. Dat maakt boodschappen doen op de fiets al lastiger en zeker voor 6 personen. Overigens heb ik zeker geen hekel aan boodschappen doen, ik vind het zelfs wel leuk als ik genoeg tijd heb. Als de supermarkt in de buurt zou zijn, dan zou ik waarschijnlijk om de dag gaan. En Flanagan de supermarkt waar wij het meeste komen in 6 dagen in de week tot 22 uur geopend en op zondag tot 20 uur.

In de bijkeuken staan 2 voorraadkasten, een hoge koelkast en een hoge vrieskast, in de keuken nog een kleine koelkast. We hebben in een week in ieder geval 8 broden, 2 zakken broodjes, 8 pakken melk, 4 pakken yoghurt, 3 vla, 5 kilo aardappelen en daarnaast hangt het ervan af wat we die week eten, aan 1 bloemkool hebben we bijvoorbeeld niet genoeg, dus dan is het 1 bloemkool en 2 stronken broccoli, pasta altijd anderhalf pak en veel zelf gesneden groente, vlees eten we niet heel veel, maar vis weer wel, dat ligt in de vriezer. Er is altijd wel genoeg in huis voor een "noodmaaltijd" zoals twee potten groenten, diepvriesspinazie, italiaanse groenten, pasta, tomatensaus, gehakt en hamburgers. Als het verse spul op is en er geen tijd of auto voor de boodschappen is maak ik daar wat van.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2018 om 13:42

Tafelmodel

Wij hebben een tafelmodel diepvrieskistje in de schuur staan. Ooit aangeschaft voor hondenvlees en als we een paar kratten bestellen, dan is dat ook hard nodig. Maar als dat er niet in zit, is het handig om de vriesladen in de koelkast te ontlasten. We vriezen zelfgebakken brood in, vlees, diepvriesgroente, ijs, ingevroren etensresten e.d..

Yaron,,

Ik ben zo jaloers op je bijkeuken.

Inderdaad is hier de supermarkt ook open tot 22:00. Ik gaf het aan zodat Half a Twin met haar man, of een taak voor de andere gezinsleden, per auto boodschappen kon doen.
Wie steeds op de fiets zoveel boodschappen doet, mag best wel kijken of ze het ook anders kan regelen. Het is bijna gevaarlijk, voor je het weet val je om als je een noodstop moet maken.
Vorige week eens op een vrijdagavond de supermarkt bezocht, heerlijk rustig; ik was zo klaar. Het zou voor half a twin gewoon een stuk veiliger zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2018 om 14:30

Flanagan

Als je het 'anders wilt regelen' kom je uit bij laten bezorgen en daar zit meestal een minimumbedrag aan vast. Dus toch maar de fiets. Als man bij een bepaalde supermarkt boodschappen doet, is dat wat risicovoller dan in de eigen wijk, maar al met al valt het hier reuze mee. Lang leve de e-bike die we geërfd hebben, dat maakt het een stuk aangenamer om met boodschappen te fietsen.

Ik maak het mezelf straks nog wat makkelijker door met de bus naar een winkelcentrum te gaan. Opoekarretje mee en dan kan ik heel wat meenemen.

Half a twin

Half a twin

23-05-2018 om 14:39

Veiligheid voorop

Dat is wel mijn motto. Daarom ook die actie van aanstaande vrijdag, 2 keer naar de supermarkt om heel thuis te komen zowel qua boodschappen als voor mezelf. Met 25 jaar ervaring heb ik een perfect oog voor hoeveel er past in mijn fietstassen en wat nog veilig te vervoeren valt.

Hier ook de supermarkt open tot 22.00 uur maar dat doe ik alleen in echte noodgevallen. Man is hier meestal pas om 18.45 thuis moet dan nog eten, voordat we dan samen kunnen gaan ben ik wel een beetje klaar met de dag zeg maar.

Kaori

Kaori

23-05-2018 om 15:21

saaie boodschappen

Leuk om eens het lijstje van iemand anders te zien. Dan is mijn lijstje gewoon saai. Wij zijn ook maar met 2.

1 pak crackers
1 zak cruesli
1 brood wit (tosti brood)
2x plakjes ham (tosti ham)
1x plakjes kaas (tosti kaas)

1x magere yoghurt
1x half volle melk

1 blik soep

12 dikke asperges
1 kg aardappels
2 uien
500g spercibonen
2 prei
2 paprika
600 g oosterse wok groenten
600 g wortels
2 komkommers
1 krop sla
1 blik bruine bonen
1 blikje mais
1 blik gepelde tomaten

1x 15 vissticks
1x 2 groenten schijf

6 mineola's
6 appels
6 bananen
1 bak druiven
2 bakjes blauwe bessen
1 bak snoep tomaatjes

1 bakje hummus
1 bakje boemboe voor thaise groene curry

Wat mij opvalt tov de lijst van half a twin: weinig variatie in brood. Afbakbroodjes halen we echt hoogst zelden, denk 1x in de vakantie als er een oven is.
Geen toetjes, de yoghurt is mijn ontbijt.
Geen vlees behalve dan voor de tosti's.
En vooral veel niet: geen sauzen, geen thee of koffie of andere drinkwaren, geen koek of broodbeleg.

Wat staat er dan op het menu waar ik dit voor heb gekocht:
za: asperges, gebakken aardappelen en een ei
zo: rijst met curry
ma: prei, couscous en een groentenschijf
di: spercibonen, vissticks en pasta
woe: soep met tosti's en tussen de middag pannenkoeken
do: salade met brood
vrij: chili sin carne

De pannenkoeken kwamen wel heel goed uit want dochter kreeg een veel hoger resultaat dan verwacht uit haar eindtoets en haar advies is ook door school gelijk naar boven aangepast. Ze was echt superblij.

Tango

Tango

23-05-2018 om 17:08

Houdbaarheid

Maar, Flanagan, melk, vla en vleeswaren zijn toch tegenwoordig zeker wel een week goed, dus wat dat betreft zou je niet meerdere malen hoeven kopen.
Verder zou het hier ook niet lukken hoor, voor een week boodschappen halen. De koelkast zit nu al vol en meestal haal ik voor 2 of 3 dagen. De vriezer is helemaal klein, dus daar past echt geen voorraad in. Gelukkig genoeg supermarkten om de hoek dus vind ik 3 of meer keer boodschappen halen per week niet zo'n probleem. Als ik de ruimte wel zou hebben dan zou ik overigens mijn boodschappen gaan bestellen. Lijkt me veel handiger dan met 5 tassen boodschappen de supermarkt verlaten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.