Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hangkous

Hangkous

16-03-2020 om 15:23

Brengt Corona ook nog iets positiefs?


Dwingen Alkes?

Er is hier ook sprake van groepsimmuniteit bij een dekking van 60-80 procent. Dus je wens om een deel van de bevolking te dwingen vind ik ongegrond.
Bovendien verwacht ik ook een hoge deelname aan de vaccinatierondes. Zo ging het ook met Polio. Toen zijn alsnog hele bevolkingsgroepen over de streep getrokken en werden er ook 'geheime' campagnes gehouden waar men het vaccin middels suikerklontjes uitdeelde aan de moeders met kinderen waar vader even niet bij was.

https://www.anderetijden.nl/programma/1/Andere-Tijden/aflevering/340/Polio-in-Staphorst

"Stiekem vaccineren

Intussen begon Staphorst te schuiven. Op haastig ingelaste vaccinatie-sessies kwamen zowaar duizenden jongeren opdagen. Uiteindelijk bleef maar een kleine kern van een paar honderd Staphorsters het vaccin weigeren."

"Er gaan verhalen over het stiekem uitdelen van suikerklontjes op het boerenerf, en over moeders die hun kinderen in het geheim lieten inenten terwijl de mannen nietsvermoedend vergaderden met de kerkenraad. Daarover zwijgt dokter Van Dalfsen. Roelofje Mussche weet er nog wel iets van. Toen ze net ziek was geworden, maar nog niet wist dat het polio was, stond de vader van een vriendinnetje aan de deur. Of Roelofje mee mocht om een geheim suikerklontje te halen."

Andere plaats

Ik las een bericht van Alkes over het verplicht vaccineren dat dat nu wel eens kon.
Maar blijkbaar niet in dit draadje en ik kan het niet meer vinden.

Wurm

Wurm

06-04-2020 om 21:14

Gedwongen rust

Geen geregel voor medische afspraken maar simpel een telefonisch consult.
Mijn brein voelt meer ontspannen en ik krijg ruimte voor andere dingen. Ik zou er van genieten maar dan wel met bijsmaak, want de reden is triest.

Anna

Anna

07-04-2020 om 10:34

Hier

Hier op het werk heel.veel stress, want mensen denken alleen aan de standaard beroepen als belangrijk bij doorwerken.

Inmiddels in mijn werk diverse malen instensief contact gehad met mijn ongeveer 120 cliënten (voornamelijk kleine middenstanders) inzake de diverse noodmaatregelen en de aanvragen ervan om maar te zorgen dat ze niet direct failliet gaan! Daarnaast gewoon alle andere werkzaamheden opgepakt!

Heel fijn dat de weekenden dus leeg zijn en er ruimte is om naast de nodige rust ook de nodige overuren te kunnen maken.

Jo

Jo

07-04-2020 om 20:48

@ Anna

Snap jouw post niet helemaal in dit draadje.

Maar bedankt dat je mij er aan herinnert dat ik mogelijk ook binnenkort op straat sta. Ik zou het bijna vergeten wanneer ik overdag probeer mij staande te houden door middel van een fietstocht naar het strand.

Volgens mij beschrijft Anne juist dat er keihard gewerkt wordt om te zorgen dat mensen niet ontslagen worden en toch inkomens hebben en mogelijkheden om de kosten van huur etc. te betalen.

Tsjor

Anna

'Hier op het werk heel.veel stress, want mensen denken alleen aan de standaard beroepen als belangrijk bij doorwerken.'

Herkenbaar. Er zijn meer beroepsgroepen die geraakt worden door de crisis dan de regering in eerste instantie dacht (zoals taxichauffeurs). En er zijn ook meer beroepsgroepen die relevant zijn om het land te laten draaien dan alleen de 'cruciale' beroepen.

Anna

Anna

08-04-2020 om 07:20

Duidelijk dat je het niet begrijpt maar ik en mijn collega's zijn nu keihard bezig om te inventariseren bij een grote groep ondernemers in hoeverre en voor hoeveel ze recht hebben op financiele steun om juist te zorgen dat mensen zoals jij niet op straat komen te staan.

En dan is het voor ons juist heel fijn dat de weekenden leeg zijn, zonder verplichtingen dus zodat we in het weekend naast onze rust ook nog tijd hebben om er extra tijd in te steken zodat we het werk ook af krijgen en zoveel mogelijk ondernemers kunnen ondersteunen.

En er zijn inderdaad altijd ondankbare mensen die niet beseffen dat een ander keihard voor je werkt.

Jo

Jo

08-04-2020 om 08:37

@ Anna

"Hier op het werk heel.veel stress, want mensen denken alleen aan de standaard beroepen als belangrijk bij doorwerken."

"En er zijn inderdaad altijd ondankbare mensen die niet beseffen dat een ander keihard voor je werkt."

Ik erken dat er deel van de bevolking in deze tijd harder moet werken om de economie draaiende te houden. Dus jouw "want mensen denken alleen" in combinatie met stress en overuren valt bij mij ontzettend fout. Vervolgens word ik ook nog voor ondankbaar uitgemaakt. Zeker in een draadje waar al een paar keer het woord "coronastand" is gevallen komen jouw postings zeer negatief over. Je zit hier te schreeuwen om erkenning voor het werk dat je doet.

Ik ben ook nog aan het werk, verwacht niet dat we het gaan redden. Niet door jouw inzet, of in mijn geval die van mijn werkgever. Maar de media heeft over onze branche foute informatie verspreid en in een zeer negatief daglicht gezet waardoor het niet eenvoudig zal zijn om weer op niveau te draaien. Ook vielen wij niet onder een regeling. Maar druppelsgewijs komt ook de Overheid er achter dat er meer is dan de horeca etc. om te ondersteunen.

Gelukkig schijnt vandaag de zon en daar word ik tenminste nog vrolijk van.

Verschil

'En er zijn ook meer beroepsgroepen die relevant zijn om het land te laten draaien dan alleen de 'cruciale' beroepen.'"Vitale beroepen' ging niet zozeer over de vraag of dit de relevante beroepen zijn. Veel 'relevante' beroepen kunnen goed thuiswerken, dus dat is dan geen probleem. 'Vitale beroepen' waren die beroepen waarvan men vroeg of ze zich niet te snel ziek wilden melden (zwaardere klachten) en zij werden eerder getest, juist omdat ze wel op locatie moesten werken (zorg bijvoorbeeld).
Overigens kom je nu ook wel beroepen tegen, die irrelevant zijn (het draait al nog voordat iemand die aan de knoppen zou moeten zitten iets gedaan heeft) of zelfs belemmerend (plotseling erachter komen dat je wel aan de knoppen kunt draaien en dat dan ook fanatiek gaan doen, terwijl dat voor de praktijk contra-productief is).

Tsjor

bieb63

bieb63

08-04-2020 om 12:01

Ik begrijp wel een beetje wat Anna bedoelt

Ikzelf hoef niet echt bang te zijn voor m'n baan of een faillissement. Werk in het onderwijs, niet als leraar en niet op een school, maar mijn werk moet echt door, want anders kunnen de leraren geen boodschappen doen en hun hypotheek of huur niet betalen.. Maar ik moet dat wel thuis doen en dat is veel gedoe in allerlei opzichten. Dat levert stress, hoofdpijn, rug/nekklachten enz op. T'is niet anders, maar ik snap wel een beetje wat ze bedoelt.

Anna in dit draadje

Het positieve is de rustige weekenden

(die ingevuld kunnen worden met werk dat is blijven liggen omdat het zo druk is)

Eigenlijk is dat een wat verwarrende boodschap, maar respect voor je harde werken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.