Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hangkous

Hangkous

16-03-2020 om 15:23

Brengt Corona ook nog iets positiefs?


Yvonne

Yvonne

05-04-2020 om 11:36

(Meer)

on topic: het schuift een beetje. Sinilind was blij met de duinen en de bollenvelden. Maar later bleek het niet zo zeer om de omgeving, maar om het huis te gaan: ze was blij dat ze niet vierhoog op een driekamerwoning met hooguit een balkon woonde. Jo is dan weer wel tevreden op een appartementje, maar wel aan de polder met het strand vlakbij. Het hangt dus van de persoon af. Wij hebben een tuin, maar zitten er nooit. Wel kunnen we nog makkelijk naar buiten. Ik denk dat het voor mensen met een appartementje pas echt vervelend wordt bij een totale lockdown.

Mariska

Mariska

05-04-2020 om 11:41

Even

oprecht benieuwd: wat heb je aan wifi zonder laptop, ipad of telefoon?

Mariska

Mariska

05-04-2020 om 11:46

hebben jouw kinderen geen afstandsonderwijs? Bofferds! De mijne waren ook blijer toen er alleen nog een smak huiswerk in magister verscheen en ze nog geen videolessen hadden.

Ad Hombre

Ad Hombre

05-04-2020 om 11:50

Mariska

Smart tv?

Oh, je bedoelde het sarcastisch zeker? Dat zal het zijn.

De realiteit is natuurlijk dat ik met mijn beroep overal ter wereld kan werken zeker nu alle persoonlijke contacten via Zoom & Teams lopen, maar 20 jaar geleden deed ik dat eigenlijk ook al via internet cafés.

Achtergrondje vervagen en niemand ziet waar je zit. Partner idem, alleen zal die ivm de privacy naar een slaapkamer moeten verhuizen voor haar sessies. Onze vrijstaande duinwoning heeft geen kantoorruimte maar wel een enorme tuin. Best ideaal.

Oh en die stapels lijken gaan we dankzij de lockdown maatregelen gelukkig mislopen lijkt me maar in het buitenland kun je zien dat dat geen loze waarschuwing was.

Ad Hombre

Ad Hombre

05-04-2020 om 11:53

Kinderen

Jawel, bij de oudste is het inmiddels Teams, maar volgens mij is het vanaf vrijdag vakantie voor de jongens en anders kan Teams ook prima zolang er maar wifi is.

Mariska

Mariska

05-04-2020 om 11:56

Nee

hoor, ik wist niet wat je met wifi moest zonder device.

Jo

Jo

05-04-2020 om 11:57

@ Emma

Een lang betoog waarmee je bevestigt wat ik al eerder had geschreven.

En voor die andere:
Ga mijn woorden niet verdraaien om een sneer te geven vanwege een posting in een ander draadje.

Hangkous

Hangkous

05-04-2020 om 11:58

Hier spreekt de scheidsrechter

Kunnen we weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp van mijn topic?
Het delen van positieve (persoonlijke) effecten van de corona lockdown.
De discussies met Ad kunnen in genoeg andere topics gevoerd worden.

Bedankt alvast.

Tuurlijk Ad

Je laat je kinderen die nog onder de 12 zijn alleen thuis, zit op een kilometer of 50 afstand. Je laat je voorraad eten voor een jaar achter en gaat regelmatig heen en weer rijden. Hoewel je in je met camera's en voorzetramen beveiligde vrijstaande huis met makkelijke moestuin op het dak heel veilig en comfortabel zei te zitten ga je naar een vakantiehuisje waar je er lekker op uit kan? Terwijl je kortgeleden nog mensen voor idioot uitmaakte dat ze in hun auto rondreden?

Kennelijk blijkt die maand opsluiting toch wel wat tegen te staan en is het gevaar niet zo ernstig als je voorspeld of gedacht had. Anders doe je dit niet. Kan je het sjiek anticyclisch noemen...

skik

@Emma

@Emma

05-04-2020 om 12:06

Hangkous

Ja je hebt gelijk , behalve dan dat er geen echte totale lockdown is hier. Dat is maar goed ook, want het halve uurtje per dag buiten lopen doet mij zoveel goed dat ik dat straks zeker ga voortzetten.
In het onderwijs vindt momenteel een mega-vernieuwing plaats. Daar hikken we al jaren tegenaan, en nu moeten we wel. Dat levert nu natuurlijk voor velen een verschrikkelijk chaos en ellende op, maar op termijn zal het zeker bijdragen aan de kwaliteit van het onderwijs (en dat is het voor mij: niet bedoeld om hier een discussie over de kwaliteit van bet onderwijs te starten

@Emma

@Emma

05-04-2020 om 12:09

En Ad is aan het trollen

Doe maar ergens anders

Ad Hombre

Ad Hombre

05-04-2020 om 12:14

Skik

Het is 35 km en de oudste is 14 dus die kan prima even op zijn broer van 10 passen.

Rondrijden in auto's heb ik op zich nooit een probleem gevonden. Het is meer het sociale contact, maar dat snapte je wel toch?

We zitten natuurlijk prima, maar wat afwisseling is altijd fijn. We moeten nog lang. Eerlijk gezegd hadden we in februari al overwogen om de stad/suburb uit te gaan voor een paar maanden maar dat hebben we maar niet gedaan. Ook naar dit specifieke huis gekeken trouwens.

Voorspellingen heb ik nooit gedaan. Ik heb alleen gewaarschuwd voor de ramp die zou ontstaan als we dit niet serieus zouden nemen. Gelukkig is daar de afgelopen maand een flinke verandering in gekomen en valt het goddank dus mee. Want lockdowns in welke vorm ook helpen!

Overigens zullen we ook in het vakantiehuis alle contacten met anderen zoveel mogelijk uit de weg gaan. Dus we gedragen ons als modelburgers. Gaan ook niet op een camping zitten of zo, maar zelfs beter geïsoleerd dan thuis.

PS: jullie houden het wel goed bij wat ik allemaal uitspook!

Terug maar het topic

Hier komen we toe aan allerlei klussen in de tuin en ruimtes in huis aanpakken.

Huis schoonmaken is tegenwoordig een familie klus en doen we dus met zijn allen in een uurtje, heerlijk!

Hangkous

Hangkous

05-04-2020 om 12:18

Hij heeft genoeg eigen draadjes

Waar hij kan discussiëren over zijn complottheorie en horror scenario.

Positieve eigen ervaring:
Hoewel niet sporten alleen maar voor meer ongemak in het gebied van mijn versleten heup zorgt, heb ik nu ook een positief effect ontdekt.
3 weken geen noodzaak om benen te ontharen heeft ervoor gezorgd dat dat scheerongeluk van 3 werken geleden eindelijk de kans heeft gehad goed te genezen. Nu alleen nog even wachten op het afvallen van het korstje.

Sporten

Doe ik nu vaker dan eerst.

Er zijn allerlei online programma's te.volgen, dus ik sta 4x pw voorde tv!

@Emma

@Emma

05-04-2020 om 12:25

Wii Sports

Wij hebben hier zelfs de Wii uit 2008 weer uit de berging gehaald! 😉🏋️‍♂️

Ad Hombre

Ad Hombre

05-04-2020 om 12:34

Hangkous

Even voor de duidelijkheid. Welke complottheorie?

Ach ja

"PS: jullie houden het wel goed bij wat ik allemaal uitspook!" Da's geen enkele moeite, je bent er nog al uitgesproken en breedvoerig over.

Maar goed, ik vind het nogal een omschakeling van je gezin in een volledige lock down doen in een tot de tanden beveiligd huis, stockpilen, PPE en een beademingsapparaat aanschaffen, gemaskerd je boodschappen met een stoomreiniger ontsmetten in de garage waar de bezorger het contactloos heeft achtergelaten, vanaf je dak je verbazen dat er nog auto's op de weg zijn tot dit wat je nu gaat doen. Maar veel succes ermee hoor.

skik

@Emma

@Emma

05-04-2020 om 13:18

tja

Daarom geloof ik er ook geen klap van. Ik heb er echt helemaal niets mee. Zullen we ontopic blijven?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-04-2020 om 13:20

Ja Ad

Vanwaar deze move?
Is de buitenwereld weer wat veiliger geworden?

Overigens heb ik ook al bedacht om in een huisje te gaan zitten. Dus zo gek vind ik dat idee op zich niet. Maar ik heb dan ook geen beademingsapparatuur etc. die ik mee zou moeten slepen. En ik bestel het merendeel van mijn boodschappen bij de Jumbo en haal ze daarna op bij een Pick-up Piont.
Dat is dan toch een andere uitgangssituatie, zeg maar.

Ach kom op mensen

Leven en laten leven. Het draadje ging toch over de POSITIEVE KANTEN van deze bijzondere situatie??
Heb net mijn schuur uitgemest. Nu even op een gunstige moment wqchten om richting milieustraat te gaan. Gisteren was er een rij tot aan de N nog wat...
Sini

Heerlijk

Uit de wind is het heerlijk in de tuin nu.

Ad Hombre

Ad Hombre

05-04-2020 om 14:31

tsjor & ginny

Vanwaar toch die behoefte om mijn voorzorgen belachelijk te maken? Het is niet alsof ik niet steeds heb aangegeven dat ik waarschijnlijk overdreef. Een ding is zeker dit is de grootste ramp die ik ooit heb meegemaakt (by far) en in zo'n situatie vind ik overreageren niet onverstandig. Gelukkig heb ik er het geld voor.

Wat voedsel betreft is mijn jaarvoorraad zeer luxe, maar desgevraagd heb ik aangegeven dat het mij onwaarschijnlijk leek dat de voedselvoorziening gevaar zou lopen. Hoogstens, zei ik, zou men rekening moeten houden met een week of twee buffer om de begintijd door te komen waarin de supermarkten problemen zouden hebben. En wat denk je, dat advies blijkt volkomen terecht! Er waren twee weken met problemen!

Nu de dodenaantallen al bijna aan week statisch zijn denk ik dat we de piek misschien wel bereikt hebben. Heel goed nieuws. Bovendien denk ik dat de kans om nu besmet te worden *aanzienlijk* kleiner is dan in begin maart toen iedereen er met de pet naar gooide. Dat was een gevaarlijke tijd en ik denk dat we er goed aan deden om ons toen af te sluiten van de onwetende buitenwereld.

Die buitenwereld is inmiddels niet meer zo onwetend en mogelijk houden we het wat IC's betreft ook nog redelijk in de hand. Dus, ja, we staan er wat relaxter in. We gaan weer een stuikje fietsen (op een stille tijd) en zelfs naar een vakantiehuis.

Dat lijkt mij nu wel verantwoord. Ik snap niet dat jullie dat zo vreemd vinden.

Maar op de lange duur zijn we er nog lang niet. Als de lockdown weer wordt teruggedraaid gaan de besmettingen waarschijnlijk weer omhoog, dus hoelang we dit moeten volhouden weet ik ook niet. Reden te meer om nog even te genieten van een lekker glaasje wijn bij de open haard. Gelukkig hebben we ook daar het geld voor.

"Nu even op een gunstige moment wqchten om richting milieustraat te gaan. "

Bij ons is de milieustraat by appointment only

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-04-2020 om 15:51

Het was een serieuze vraag Ad

Geen poging om je belachelijk te maken.
Ik was oprecht benieuwd wat maakt dat je nu wel zo’n keuze zou maken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-04-2020 om 15:52

Ik was oprecht benieuwd

NAAR wat maakt....

Ad Hombre

Ad Hombre

05-04-2020 om 15:53

Ginny

Ik hoop dat je tevreden bent met mijn antwoord.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-04-2020 om 15:56

Yep

.

Anemone

Anemone

05-04-2020 om 18:05

Tuin

Ik vind het heerlijk om in de tuin te genieten van het mooie weer. Beetje werken, boekje lezen, tafeltennissen met kind op het pleintje voor, het geeft veel rust. Waar ik eerder een beetje last van FOMO had, het idee dat anderen het samen heel leuk hadden terwijl ik alleen in de tuin zat, kan ik er nu juist erg van genieten. Ben benieuwd of ik dit kan vasthouden als we straks weer van alles mogen.

Yta Chalne

Yta Chalne

06-04-2020 om 13:02

huisje

Wij zijn in het bezit van een eigen vakantiehuisje, op twintig minuten rijden, in het bos. En waar ik anders nu de hele dag op m'n werk zou zitten, in een saai kantoorgebouw in een nog saaier kantorenverzamelgebied, zitten we dus nu in het bos. Zoon zit scheikunde te maken op het terras in de zon en ik doe mijn video conferences met het bos op de achtergrond. We hebben ineens nog veel meer plezier van ons huisje dan gewoonlijk! Nog nooit zo genoten van de eerste echte lenteweek (alle ellende uitgezonderd).

Ik weet niet waarom je je antwoord ook aan mij adresseerde. Ik geloof niet dat ik er een woord aan vuil heb gemaakt, wat je zelf doet.
Over het algemeen heb ik niet zoveel respect voor mensen die voor zichzelf uitzonderingen claimen en dat kunnen doen, omdat de rest van de bevolking zich wel aan bepaalde afspraken houdt. Maar dat geldt ook voor mensen die al een dag eerder hun kinderen van school willen halen om op vakantie te gaan, omdat het dan niet zo druk is op de weg.
Je mag ermee coqueteren wat mij betreft, je mag je eigen beslissingen nemen wat mij betreft, ik weet niet of je hier verwacht dat je bewonderaars krijgt of dt je juist wil gaan stoken.
Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat niet iedereen tegelijk met jou in isolatie is gegaan, want die dringende behoefte om er weer uit te gaan zal bij ons vertraagd, dus over een paar weken, naar boven komen. Maar dan is het ook weer een collectief probleem geworden, waar wij collectief oplossingen voor zullen moeten zoeken.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.