Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pros

pros

26-03-2014 om 08:33

broodtrommel met koelelement

Puber heeft steeds vaker zijn broodtrommel niet leeg. De ontbijtkoek eet hij op maar boterhammen blijven liggen. De laatste week bolletjes met chocolade stukjes erin en ja, die vind hij lekker
Maar dat is toch niet de bedoeling op de lange termijn. Gisteren even over gehad en hij geeft aan dat hij de boterhammen met chocolade pasta of speculoos er zo smerig uit vindt zien in de pauze. Vind ik trouwens ook als ik ze een paar uur later zie.
Nu heb ik wat zitten zoeken en kom ik die broodtrommels tegen met een koelelement in de deksel. Heeft iemand daar ervaring mee, werkt dat echt zo goed? Voor ik er 1 bestel want ze zijn best prijzig. 19, 95 ex verzendkosten.

Uit de vriezer in zijn broodtrommel is anders de volgende optie.


Andere optie

Geen chocolade meer mee.
Kaas, eier-huzaren-rundvlee- salade (eventueel in klein bakje) en losse speculaasjes(die je er ter plekke tussen doet) doen het beter.

Annet

Annet

26-03-2014 om 08:45

Inderdaad, losse speculaasjes

Die zijn heel lekker op brood. Dun plakje ontbijtkoek is ook lekker beleg.
Mijn kinderen nemen alleen kaas, eiersalade of vleeswaren mee naar school.

pros

pros

26-03-2014 om 08:45

jasam

Kaas en worst gaat ook liggen zweten, dat hebben we ook al eens geprobeerd. Salades lust hij niet. Speculaas vind ik wel een goeie, ga ik morgen eens vast doen todat we evt die trommel hebben. Dan hoop ik alleen niet dat hij de speculaas alleen opeet en zijn brood laat liggen
Dank voor de tip

Puck

Puck

26-03-2014 om 09:15

smerig uitzien

Volgens mij verandert een koelelement niets aan het smerig uitzien van boterhammen met pasta. Dat uiterlijk komt volgens mij vooral door het schudden en bewegen in de broodtrommel en in de tas en dat wordt denk ik niet anders of het nu gekoeld of ongekoeld gebeurt. Kaas gaat idd zweten maar worst en ham vind ik wel meevallen. Maar dat zweten zou je wel kunnen ondervangen met een koelelement. Neemt zo'n koelelement trouwens niet behoorlijk wat plaats in, m.a.w. krijg je dan niet een mega voerbak ipv een broodtrommeltje? En wil je zoon daarmee gezien worden?
Denk dat je zoon gewoon een pietluttige eter is: dingen niet lusten, er niet lekker uit vinden zien. Pasta verpak ik trouwens in een stukje alufolie, alleen op de snijkant, dat scheelt al heel erg in het uiterlijk trouwens en zo voorkom je ook dat alle boterhammen met pasta komen te zitten.

Dalarna

Dalarna

26-03-2014 om 09:26

niet heel groot

als ik er op google zien ze er niet zo groot uit en je kunt natuurlijk ook altijd zo'n blauw ding onder het brood leggen in een gewone broodtrommel, dan hoef je daar geen 20 euro voor te betalen en kun je het eens uittesten.

pros

pros

26-03-2014 om 09:34

groot

Zou dat de reden zijn? Het ziet er eerder beetje ingedroogd uit. Boterhammen gaan bij zoon ook apart verpakt per wat er op zit. Het is niet alleen bij chocoladepasta, ook bij speculoos en ook bij pindakaas.

Wat betreft de grootte van de trommel, ben de maat even kwijt maar is wel een grote ja. Maar die heeft hij nu ook en dat vindt hij prima. Hij ligt goed op school dus wbt zelfverzekerd zijn zit het wel goed. Op lange dagen gaan er toch twee pakjes drinken, 4 sneeën brood, 2 ontbijtkoek en een pakje granenbiscuit mee, daarvoor gebruikt hij nu de grootste action broodtrommel maat.
Als hij thuis komt eet hij de oren van mijn hoofd maar ik vind het beter dat hij op school ook fatsoenlijk eten binnen krijgt. Het is ook geen drama, kan ook leven op ontbijtkoek en chocomel maar liever niet.

Daarom benieuwd of er meer bekend is over die trommels

pros

pros

26-03-2014 om 09:37

dalarna

Dat bedacht ik me gisteren ook nog als optie. Zou het genoeg zijn als je dat in een plastic zakje doet, anders wordt alles vochtig denk ik

pros

pros

26-03-2014 om 09:51

puck

Ik zit nog eens te denken over wat jij zegt mbt dat schudden maar dan zou mijn man daar ook last van moeten hebben op de scooter. Die zet het weliswaar op zijn werk in de koeling maar dan is het al flink geschud drie kwartier lang.

Evanlyn

Evanlyn

26-03-2014 om 09:57

het trekt er in

Volgens mij is dat het probleem. Ik weet niet of dat door koeling minder wordt. Je zou het kunnen uittesten door een klaargemaakte boterham een paar uur in een plastic zakje in de koelkast te leggen. Ziet het er dan nog prima uit, dan is zo'n koelelement misschien de moeite waard. Maar dan test je niet het schudden uit natuurlijk.

Fiorucci

Fiorucci

26-03-2014 om 12:19

Kruidvat!!!!

Gisteren zien liggen, broodtrommels met koelelement, 2,49!!
ja, je leest het goed, nog geen drie euro.

pros

pros

26-03-2014 om 12:49

yes

Echt! Hup naar de kruidvat dan, dan wil ik het wel een keer testen.
Dank u

Marie

Marie

26-03-2014 om 13:14

bevroren brood smeren

Wij nemen gewoon allemaal een broodtommel mee met brood wat nog bevroren was toen het werd gesmeerd. Dat deed ik "vroegah" ook al toen ik op de middelbare school zat. Prima te eten tijdens de lunch op het werk of school.
Wat betreft de chocopasta, gewoon de broodjes niet openvouwen, dan zie ne er ook niks van. Hier gaat er vana alles op de boterhammen.

Marie

Marie

26-03-2014 om 13:18

maat broodtrommel

Wij hebben broodtrommels waar 4 boterhammen (pubers) precies inpassen. Alle extra's als drinken e.d. nemen ze apart mee. Zelf heb ik een kleinere broodtrommel.

Katniss

Katniss

26-03-2014 om 14:07

Andere dingen

Mijn dochter at haar brood ook steeds niet op, om dan bij thuiskomst bitterballen in de oven te gooien ;-( Daar was ze zelf gelukkig ook niet blij mee, dus nu maakt ze wat meer werk van haar lunch. Ze neemt wel eens wraps met kip en sla mee, of eiersalade en sla, of een boterham met iets wat ze wel lekker vindt en druiven.

Heb je een kruidvat klantenkaart?

Vanavond extra koopavond bij alle kruidvat winkels voor iedereen met een klantenkaart van 17.00 uur-20.00 uur, en nogris 20% korting op alles!

Sukran

Sukran

27-03-2014 om 02:29

Pakjes invriezen

Hier worden pakjes sap of zelfgemaakte smoothies ingevroren en gaan (in keukenpapier gewikkeld tegen condens) mee als koelelement. Was bang dat zo'n pakje zou klappen maar is in 3 jaar tijd, nog nooit gebeurd.

lennest

lennest

27-03-2014 om 15:14

koelelement

Ik dacht met het koelelement ook het ei van Columbus te hebben uitgevonden, maar nee. Die koelelementen gaan namelijk zweten / ontdooien en dan wordt je brood kletsnat. Oplossing is brood of het koelelement in een zakje en dan in de trommel, maar ja, ik heb juist een trommel omdat ik geen zakjes wil gebruiken! Plus dat het vocht van de koelelementen ook wel eens in het zakje met brood of uit het zakje om het element wil lopen en dus weer nat brood, jakkes. Oplossing: bevroren brood smeren/beleggen en broodbeleg wat niet snel bederft en makkelijk op bevroren brood kan: oude kaas, rookvlees, droge worst, dat soort dingen. Omdat je brood bevroren meeneemt, moet je opletten dat ook je beleg niet bevriest, bijv. kipfilet is daarna echt niet lekker meer. Bovendien als je kipfilet te lang in je trommel houdt, is de kans op bederf ook groter. Vochtig broodbeleg zoals pasta, jam, appelstroop en zo, vind ik na een paar uur echt niet lekker, het ziet er ook niet meer uit.

Dalarna

Dalarna

27-03-2014 om 19:53

Lennest

Die dure hebben een koelelement IN het deksel, zou dat dan ook mis gaan? Deze bijvoorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/frozzypack-lunchbox-frozzypack-roze/9200000015483985/ je legt het deksel dus in de vriezer.

overigens

Je kan ook brood met kaas beleggen en dan de belegde boterhammen in de vriezer schuiven. Met sommige vleeswaren zal dat trouwens ook wel gaan. De gewenste portie 's ochtends overhevelen naar de broodtrommel en tegen de pauze is de boel wel ontdooid. Nooit meer zweetkaas.

Ik had vroeger altijd smeerkaas, vleessalade en ontbijtkoek mee, en af en toe speculaasjes. Apart verpakt inderdaad. Zelf vind ik trouwens hazelnootpasta wel gaan, op meeneemboterhammen, maar pindakaas begint imho enorm sterk te ruiken, en jam en appelstroop trekt in het brood dat daar dan vies en klef van wordt.
Droge worst lijkt mij ook wel een goed idee, dat bederft ook niet zo snel.

Groeten,

Temet

lennest

lennest

27-03-2014 om 23:34

Temet, dalarna

Temet: Jouw oplossing kan alleen met vers brood, eenmaal ingevroren kun je het beter niet opnieuw invriezen. Ik haal meestal eens per week brood, gooi alles in de vriezer en haal per maaltijd de sneetjes die ik nodig heb, uit de vriezer. Aangezien we hier niet allemaal dezelfde smaak brood hebben, duurt het te lang voor een heel broood op is en oud brood meenemen, is ook geen optie. Dus: de vriezer, op zich gaat dat goed, vers is natuurlijk lekkerder, maar dit is ook prima.
Dalarna: of het nu een koelelement, een pakje of het desel is, condens krijg je altijd. Ik maak 's ochtends om een uur of half 7 mijn brood en eet dat om half 1, nou dan is het koelelement helemaal ontdooid en hartstikke nat en m'n brood dus ook. Brood uit de koelkast vind ik ook niet lekker, dan maar warm brood met aangepast beleg. Bovendien als ik op het werk eten in de koelkast leg, gebeurt het nogal eens dat het weg is omdat iemand anders denkt dat hij de koelkast moest opruimen of denkt: hee, da's lekker!

lennest

klopt. Maar zo deed ik het dus vroeger, toen ik brood meenam naar mijn werk. Brood kopen, alles tot belegde boterhammen verwerken, en in de vriezer, geportioneerd per dag.
Nu doe ik inderdaad wat jij doet. Heel brood in de vriezer, voor het naar bed gaan de benodigde sneetjes eruit en die dan besmeren voor de kinderen. Die gelukkig geen bezwaar hebben tegen ongekoelde boterhammen met chocopasta.

Groeten,

Temet

Marie

Marie

28-03-2014 om 12:33

Temet - waarom 's avonds smeren?

Temet - waarom smeer je 's avonds de boterhammen? Ik smeer 's morgens bevroren boterhammen en dan zijn ze precies lekker om half een.

bertje1

bertje1

28-03-2014 om 13:04

koele trommel?

is dat een idee? trommels in de diepvries?

Marie

Je hebt helemaal gelijk; ik doe dat ook niet, maar ik had mijn reactie onduidelijk geformuleerd. Ik haal het brood de avond tevoren uit de vriezer zodat het de volgende dag ontdooid is en dan smeer ik het.

Groeten,

Temet

Mia

Mia

28-03-2014 om 13:44

bevroren boterhammen en dubbelgebakken ei

Als je brood gesneden koopt, het meteen in de vriezer doet, 's ochtends bevroren boterhammen smeert/belegt, dan zijn ze op lunchtijd lekker vers en fris. Het beleg is dan een tijd koel gebleven door de bevroren boterhammen, en de boterhammen zijn op tijd ontdooid en smaken dan als vers. Zo doe ik het ook voor mezelf en ik vind het echt lekker (terwijl in in principe een hekel aan boterhammen meenemen heb).

Vroeger op de middelbare school vond ik boterhammen meenemen ook maar niks. Inderdaad, het wordt er niet lekkerder op een paar uur in de warmte in een bakje/zakje (mijn moeder kende de truck met bevroren brood niet). Maar wat ik wel lekker vond is als ze een dubbelgebakken ei op het brood deed. Dat is gewoon een spiegelei die je omdraait in de pan (net als een pannekoek), zodat de zachte kant ook gaar en droog wordt en het geen kliederboel wordt.

pros

pros

28-03-2014 om 21:54

ik heb hem

Trommel bij het kruidvat gekocht en zoon vandaag meegenomen. Lijkt goed te gaan. Heb het niet gezien natuurlijk maar zoon zei dat het niet vochtig was in de trommel maar om brood zit wel een zakje. Vandaag boterhamworst op zijn brood.
Ik moet de trommel zelf eens meenemen om te kijken hoe en of het werkt.
Ben in ieder geval blij met de prijs

amk

amk

29-03-2014 om 15:47

maar, maar, maar,

Een broodtrommel is toch vooral een duurzame vervanging van al die wegwerpzakjes en extra verpakkingsmaterialen.
Of worden die ook 25+ jaar gebruikt? (een goedkope broodtrommel van de blokker haalt dat makkelijk) Aluminiumfolie is zo'n enorme belasting voor het milieu in het maken maar ook in het weer afbreken.

Waarom dus extra verpakkingsmaterialen bij een broodtrommel want als een producent dit doet klagen we massaal over de hoeveelheid verpakkingsmateriaal maar blijkbaar mogen we zelf wel dubbel verpakken.

pros

pros

29-03-2014 om 16:04

milieu

Ik vind het eigenlijk net wat belangrijker dat zoon iets voedzaams binnenkrijgt en als dat alleen kan met een zakje in een trommel (voor vocht en/of uitgesmeerde chocopasta) dan kies ik daarvoor.

Angela67

Angela67

29-03-2014 om 18:27

hergebruik

als er al een keer toch echt iets met plastic zakje in trommeltje moet (een enkele keer), dan neemt men het hier altijd mee terug naar huis, dat zakje. Meestal hergebruik mogelijk, anders gaat het in ieder geval bij het plastic-afval en niet zomaar in een prullebak. Maar we hebben bijv. al een tijdje voor het tien-uur trommeltje een kleiner plastic bakje zonder dekseltje voor *in* het mepal doosje. Worteltjes/appeltjes in het bakje en een half koekje ernaast. Gaat prima (vroeger dus hannessen met plastic zakje om koekje heen enzo)
gr Angela

Hoe herken ik een goed doosje dan?

Ik koop lunchboxjes bij de Blokker of vergelijkbare winkels, maar ze gaan best gemakkelijk kapot. Ze gaan hooguit 2 jaar mee bij mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.