Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

effieszo

effieszo

13-01-2009 om 22:18

Buren gebruiken tuin om hond uit te laten

Wat vinden jullie van het volgende:
Onze buren hebben een erg lieve labrador. Ik krijg alleen de indruk dat ze niet zo veel zin meer hebben om hem uit te laten. Ik zie ze nooit (meer) met het beest wandelen en tot mijn grote schrik (dit ontdekte ik eergisteren per toeval toen ik boven uit het raam keek) ligt hun hele tuin VOL met hondendrollen.
Omdat ik er geen last van heb (zolang de hond tenminste niet in onze tuin poept) ga ik er niks van zeggen. Wel vind ik het HEEEEEEL vies (en hou ik m'n hart een beetje vast voor de zomer, als al die drollen liggen te sudderen in de zon) maar vind het vooral ook zielig voor de hond, want zo'n beest hoort toch lekker te kunnen lopen en naar buiten toe te kunnen.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat jullie van dit verhaal vinden en of één van jullie hier wél iets van zou zeggen of mee zou doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke)

(Janneke)

13-01-2009 om 22:35

Smerig

Mijn hondje pist wel eens in de tuin ('s avonds plast hij tegen een buxus, dan wil hij er niet meer uit en het baasje ook niet eigenlijk)

Ook wil hij wel eens in de voortuin poepen, omdat hij het dan niet meer kan halen tot zijn eigenlijke vaste plekkie. Mijn hondje heeft een zwakke darmstelsel en is vaak aan diarree.

Maar..............ik ruim het altijd direct op. Dat doe ik trouwens overal. Of dat nu in de voortuin is, of bij de buren (daar komt hij nooit hoor), of op straat.

Het probleem krijg je in de zomer inderdaad....dan gaat het ontzettend stinken en volgens mij komt er ook ongedierte op af (of overdrijf ik nu?)...ik hoop voor jou dat ze tegen die tijd alles opgeruimd hebben. Maar ik vrees het ergste hoor. Als het ze nu niet interesseert, dan zal dat over een paar maanden ook niet zijn.

Arm beest!

Groetjes Janneke

Mana

Mana

13-01-2009 om 22:43

Gebeld

Hier is er een keer door de achterburen gebeld, die hadden last van hun buren die ook de honden in de tuin uitlieten. Ik weet niet wie er precies langskwam eigenlijk, maar helaas was het toen nét opgeruimd (zal je altijd zien)]

Dus je moet toch eens navragen, ik denk dat de milieupolitie hier over gaat.

Mana

Rafelkap

Rafelkap

14-01-2009 om 09:50

Buurman

Onze buurman plast in zijn tuin. Heb het 1 keer gezien, buren zagen het hem elke dag doen.
We ruiken nog niets, maar als hij ook gaat poepen bellen we ook de milieupolitie
Zolang je niets ruikt, heb je er geen last van. Misschien een hoge schutting plaatsen (kosten delen)

Asociaal

ik heb ook naast mensen gewoond met 2 honden die regelmatig in de tuin poepten, die honden liepen ook meerendeel van de tijd buiten, sliepen ook buiten. Vreselijk die stank van pis en poep zodra het voorjaar werd. Verder vond ik het geblaf heel hinderlijk en werden de honden op elke kat afgestuurd waardoor de kitten van mijn andere buurman dus dood is gebeten.

Ik heb oprecht een enorme hekel gekregen aan die mensen, geklaagd bij de woningbouw ook dus. Bah, neem dan geen huisdieren.

Bastet

Bastet

14-01-2009 om 10:18

Stopverf

Ho,niet zo stellig,mijn kater kiest echt zijn eigen tuin!
Bastet

Kattenpoep

ja ook heel goor, ik heb dus zelf 1 poes die het in onze eigen tuin doet. Aangezien we 1 van de weinige zijn met gras, struiken en aarde komt de hele kattengemeenschap in onze tuin hun behoefte doen. En dan schep ik (nu niet ik ben zwanger) al die drollen er weer uit, bah in de zomer stinkt het ook ontzettend als ik het een paar dagen oversla, gelukkig mept onze poes die bezoekers wel weer van haar erf maar s'nachts dus niet dan zit ze binnen.

Fristi

Fristi

14-01-2009 om 13:17

In eigen tuin is smerig maar

Dat een hond in zijn eigen tuin zijn behoefte doet en een baasje heeft die dat gewoon laat liggen, dat is ontzettend smerig. Maar wat ik óók smerig en misschien nog wel asocialer vind is dat men de deur opendoet, de hond naar buiten laat en hem gewoon zelf op straat (of andere tuinen) zijn behoefte laat doen die dus ook gewoon blijft liggen en waar iedereen dan last van heeft.
Zulke mensen hebben we hier in de buurt.

Sassefras

Sassefras

15-01-2009 om 21:42

geen probleem, als het maar word opgeruimd

Wij hebben 3 honden waarvan 1 pup, een tweejarige en een redelijk bejaard exemplaar van 15 jaar oud. De jongste en de oudste doen hun behoefte regelmatig in de tuin, en aan het einde van de middag ruim ik alles weer op. (Straks in de zomer onmiddelijk)
Dit heeft een reden. De pup (nu 10 wk) is nog bezig met z'n zindelijkheidstraining en heeft nu nog niet voldoende beheersing over z'n blaas om te wachten tot de uitlaatrondes. Maar hier zijn we binnen een paar weken wel klaar mee. De oudste is een ander verhaal; hij wil nog maar zelden mee met het uitlaten omdat het hem te veel moeite kost, met name 's ochtends als hij nog stram en stijf is. Om de hond nu al te laten inslapen omdat hij niet meer zo goed loopt vind ik onzinnig; dan maar in de tuin.
Poep moet natuurlijk gewoon opgeruimd worden, al vergeet ik het in de winter ook wel eens op dezelfde dag nog te doen, maar dan kom ik het de volgende dag wel weer tegen. En hier en daar een plasje, daar stoor ik me dan weer totaal niet aan; het stinkt ook nooit.
Heb je er als buren last van dat een tuin vol ligt met hondenpoep, dan zou ik dit gewoon kenbaar maken en vragen of ze het zéér regelmatig op zouden willen ruimen. Zo niet, dan leg je je klacht bij de gemeente neer. Maar om er nu maar meteen een oordeel over te vormen dat het een zielige hond zou zijn die nooit uitgelaten word? Aso's en dierenbeulen zijn er helaas ook genoeg, maar hier weet je de achtergrond of reden (nog) niet van het 'uitlaten' in de tuin.
Sassefras

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.