Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Benina

Benina

18-01-2009 om 22:34

Dacia logan mcv - iemand bekend met deze auto?

Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto.

Wie kent deze auto? Ik ken het merk niet eens. Wat ik er van lees lijkt goed.

Eigenlijk is er niets wat ons afstoot (behalve dan die besmettelijk creme bekleding). Precies wat we zoeken. We hebben nu een berlingo maar we komen soms een stoel (of twee) te kort. Dit zal dus nu opgelost zijn. De ruimte achterin hebben we dan ook behouden.

Graag hoor ik reacties.

Bedankt, Benina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

18-01-2009 om 23:30

Schrijft veel af.

Hoi Benina,
Deze auto is na enkele jaren geen fluit meer waard.
Het is jammer maar waar.
M.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

19-01-2009 om 00:25

Geen fluit

Is ie dan misschien voor geen fluit tweedehands te koop?

Jujube

Jujube

19-01-2009 om 00:44

Zeer tevreden

Hoi Benina,
Hier een zeer tevreden Dacia-rijder. Wij hebben nu bijna een jaar een Dacia Logan MCV. Een heerlijke, soepel rijdende en ruime auto. Het is van origine een Roemeense auto, maar het merk is overgenomen door Renault. Man en ik zijn er echt blij mee.
En na een paar jaar geen fluit meer waard? Hoe kom je daarbij, Rembrand? Deze auto is in Nederland nog helemaal niet lang op de markt.
Het is gewoon een goede auto voor een goede prijs. En over een paar jaar wordt 'ie vast een stuk duurder. Nu wordt hij nog in de markt gezet, maar als hij straks een groter marktaandeel krijgt stijgt de prijs.
Groet,
Jujube

Jujube

Jujube

19-01-2009 om 00:47

Oh ja

Tweedehands wordt hij natuurlijk nog maar weinig aangeboden. Ik zie er een paar te koop staan van plusminus 1 jaar oud. Je betaalt er nog bijna de nieuwprijs voor. Koop dus gewoon een nieuwe!

Tinus_p

Tinus_p

19-01-2009 om 09:17

Geen fluit

Rembrandt:
"Deze auto is na enkele jaren geen fluit meer waard. "
Vziw kost hij ook geen fluit bij aanschaf.

En oja, Benina, je kunt je man wel een flapdrol vinden, maar voor communicatie zijn twee partijen nodig.

Sassefras

Sassefras

19-01-2009 om 11:57

Benina, even over je flapdrol

Benina's man zegt: "ja, we gaan toch nog geen nieuwe auto kopen, we rijden deze eerst helemaal af. Ik dacht dat jij het gewoon leuk zou vinden om naar een andere auto te kijken".
Neemt jouw 'flapdrol' als enige de beslissing of er wel of niet een andere auto moet komen? Of heb jij misschien ook nog een heel klein beetje iets over te zeggen?
Sassefras

Hilde

Hilde

19-01-2009 om 13:54

Heel tevreden

Vorig jaar na mijn scheiding beslist een Dacia Logan MCV gekocht omdat:
- ik geen geld had voor een dure wagen, ook niet tweedehands
- deze auto mijn wensen combineerde: zuinig, ruim (ik wil op reis kunnen met mijn kinderen en evt ook eens een grote fiets in de laadruimte kunnen meenemen), goedkoop in aankoop, veilig
- mijn schoonbroer die bij Audi werkt me verzekerde dat dit prijs-kwaliteit een prima wagen was

Ik koos voor één van de standaardkleuren (passierood, haha!) maar heb wel één optie genomen: de airco.
Ik heb het "topmodel" in zijn reeks genomen.

Alle zaken die ik wilde zijn erbij (ruimte, prijs, verbruik), maar er zijn natuurlijk ook minpunten.
Zo maakt de auto nogal wat rijgeluid, zeker in vergelijking met de Renault Mégane Grandtour die we hadden.
De afwerking is degelijk en functioneel, maar ook niet meer dan dat. Tja, je kan niet alles willen. Er zitten geen toeters en bellen aan, ook niet allerlei elektronische snufjes (die vaak ook snel stukgaan). Zo zijn de achterruiten met de hand te bedienen. Maar er zitten dan weer wel twee bekerhoudertjes vooraan. Handig om een flesje water in kwijt te kunnen.
Waar ikzelf niet zo tevreden over ben, zijn de ruitenwisers.
Verder prima wagentje, hoor! Dit is duidelijk Renaultproductie, maar gemaakt in Roemenië en dus goedkoper.
Voor nog meer geld had ik amper een Renault Kangoo (en die vind ik toch nog meer op een bestelwagen lijken dan mijn Dacia).

Ik ben deze winter gaan skiën in Zwitserland en de rit ging prima met deze auto. Ik heb er toen wel winterbanden laten opleggen.

Wil je nog meer weten, laat het me dan maar weten!
Succes bij het zoeken
Hilde

mirreke

mirreke

19-01-2009 om 14:01

Toevallig!

Gisteren had mijn lief het over deze auto. Wij rijden de (lees mijn) auto eerst op, en dan wil ik toch hard over deze auto gaan nadenken. Het zal hopelijk niet te lang meer duren...
En kan mij het schelen als hij binnen een paar jaar niets meer waard is, tot nu toe rij ik nl altijd mijn auto's op. Heb ik toch goedkoop gereden.

Hetty,*

Hetty,*

19-01-2009 om 20:53

Om mee te nemen in de overweging...

Ik zie dit berichtje en dacht; heee was Dacia niet net negatief in het (economische) nieuws?
"Dacia-productie nog twee weken stil
Uitgegeven: 13 januari 2009 16:59
Laatst gewijzigd: 13 januari 2009 14:08
Vooral op de thuismarkt in Roemenië gaat het slecht met Dacia. Daarom wordt de productie nog eens twee weken stilgelegd.
Vanaf 26 januari ligt de Dacia-productie in Roemenië opnieuw twee weken stil. Eerder heeft de fabriek van 11 december tot 11 januari stilgelegen. De werknemers krijgen geduren de productiepauze 85 procent van hun salaris uitbetaald.
Eenderde van de productie van de Dacia-fabriek in het Roemeense Pitesti wordt op de thuismarkt verkocht. Daar is de autoverkoop echter flink gekelderd. Niet in de laatste plaats door de kredietcrisis maar ook omdat veel tweedehands auto’s in dat land zijn geïmporteerd. De Roemenen blijken liever te kiezen voor een westerse tweedehands dan voor een nieuwe Dacia. Het gevolg is dat in decembermaand de Dacia-verkoop met 55 procent tot 3.622 stuks is gedaald ten opzichte van die maand in 2007.
De Roemeense staat heeft al hulp aangekondigd voor de nationale auto-industrie. Bovendien zijn aan het einde van het vorige jaar belastingmaatregelen genomen die de import van tweedehandsjes duurder maakt. De belasting op nieuwe auto’s is daarentegen fors verminderd."
Ik zou nog even wachten met een Dacia...
Groetjes Hetty,*

mirreke

mirreke

19-01-2009 om 23:12

Precies, juist nu kopen

de auto wordt er niet minder van. Trouwens, alle autofabrieken gaan nu slecht, eigenlijk gaat alles slecht. Dan moeten we dus maar niets meer kopen. Dan gaat alles nog slechter...

Hetty,*

Hetty,*

19-01-2009 om 23:19

Garanties

Nou ik laat me wel beïnvloeden want ik vind het toch wel belangrijk om nog fabrieksgarantie etc te krijgen en dat wordt moeilijker als er geen fabriek meer is. Bij overnames worden dat soort dingen nou juist nog wel eens uitgesloten; vaak neem je niet de verplichtingen over, daar probeer je juist vanaf te komen als je een bedrijf over neemt.
Groetjes Hetty,*

Hilde

Hilde

20-01-2009 om 10:01

Extra's

Ik heb dus een airco als extra, maar die is - zoals ik ook al schreef voor andere dingen - eerder eenvoudig. In de Mégane die ik ervoor had, was dit helemaal elektronisch, kon je de temperatuur tot op 0,5 °C nauwkeurig instellen. Bij de Dacia niet, maar ik vind het prima. Ik heb deze zomer niet gezweet in de auto. Het is maar wat je belangrijk vindt.

De binnenbekleding is bij mij dondergrijs en geen cremekleur. Misschien verschilt de binnenbekleding afhankelijk van de buitenkleur? Dat kan je wellicht navragen bij je garage.

Ik heb geen bagagenet, maar wel dwarsstangen (of hoe noem je dat?) op het dak. Zo kan ik indien nodig ook een bagagedrager op het dak installeren.
Ik heb geen trekhaak, maar het is wel mogelijk, ook om die achteraf te nemen.

Oh ja, ik heb de Logan MCV met 5 zitplaatsen. Er bestaat ook een model met 7 plaatsen, maar dan heb je natuurlijk minder bergruimte.

Hilde

Hetty,*

Hetty,*

20-01-2009 om 22:33

Juliza

Ik weet dat het een onderdeel is van Renault. Ik geef deze problemen aan omdat er een belletje ging rinkelen dat het een paar weken terug bij RTL-Z was.
Bij overname kun je geluk hebben inderdaad. Maar het hoeft niet en het is wel erg onzeker allemaal, bij een overname kan het immers ook prima gaan om fabricageplaats + werknemers + technologie en niet om het merk Dacia. En een bedrijf dat op die manier in het nieuws komt kan ook sluiten. Ik weet niet wat de winstcijfers zijn, als het verlies is dan kan een moedermaatschappij ook erg makkelijk besluiten om de boel te sluiten.
Maar goed, dat is gewoon mijn gedachtengang! Als ik nu een Dacia zou kopen dan zou dat zijn met de gedachte: het is goedkoop en als ik problemen krijg en ze bestaan niet meer dan is er vast wel een oplossing, ergens.
Overigens denk ik ook dat je in deze tijd ook wel wat goedkoper aan de andere auto's kunt komen.
Groetjes Hetty,*

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2009 om 12:39

Anwb

kun je ook bellen, zij hebben in hun bestand een overzicht van auto's die het vaakst of juist minst vaak door hen opgepept moeten worden Wij kijken ook rond, en toen mijn oog viel voor een Hyundai Trajet (man vindt hem te zwaar) en we belden met de ANWB kwam er alleen een schamper lachje.....voor man was hij toen meteen afgeschreven ))

Jujube

Jujube

21-01-2009 om 23:40

Bekleding

Wij hebben ook grijze bekleding. Onze Dacia is donkergrijs metallic, ik denk dat de kleur van de bekleding is afgestemd op de kleur van de auto. De zandkleurige Dacia zal wel beige achtige bekleding hebben.
Verder hebben we airco; erg prettig. Wij hebben een 5-zits en dus zeer veel bagageruimte. ik vind het bovendien prettig dat de auto niet zo ontzettend breed is. Hij is wel lang, maar dat vind ik makkelijker dan zo'n breed bakbeest, zeker als je in straten moet rijden met geparkeerde auto's aan beide kanten.
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.