Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een hond nemen


Natje1812 schreef op 04-02-2024 om 22:05:

Omwille van de omschrijving dat het sociale hond is die graag speelt en knuffelt.

Die omschrijving past op zo'n beetje iedere pup.

Pippeltje schreef op 11-02-2024 om 03:57:

[..]

Die omschrijving past op zo'n beetje iedere pup.

Als je een schattige pup hebt die angstig wegkruipt dan kun je die sowieso beter niet nemen, hoe sneu ook. 

Er zijn ook vaak honden die voor enkele maanden ergens anders moeten verblijven omdat hun eigenaar in het ziekenhuis opgenomen moet worden. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken. Want na 2 weken een hond hebben weet je helaas nog niet of je het ook langdurig volhoudt. Daar heb je echt wel maanden voor nodig. Zeker puberende kinderen als die ook in de verzorging moeten gaan meedraaien. 

En als eerste hond zou ik zeker geen zwerfhond nemen omdat die meestal toch wat trauma's hebben. Begin gewoon eens met een zeer makkelijke hond als een Labrador of Golden Retriever. En kies dan voor de hond met een middelmatige energie-niveau. 

Je kunt ook onafhankelijk advies vragen aan Dierenkliniek Online (punt com). Een linkje mag ik nog niet plaatsen hahah. Daar vraag ik zelf ook allerlei vragen aan die niet alleen medisch van aard zijn

Veel succes met het maken van je keuze! 

kristatenbrinke schreef op 16-02-2024 om 09:17:

Er zijn ook vaak honden die voor enkele maanden ergens anders moeten verblijven omdat hun eigenaar in het ziekenhuis opgenomen moet worden. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken. Want na 2 weken een hond hebben weet je helaas nog niet of je het ook langdurig volhoudt. Daar heb je echt wel maanden voor nodig. Zeker puberende kinderen als die ook in de verzorging moeten gaan meedraaien.

En als eerste hond zou ik zeker geen zwerfhond nemen omdat die meestal toch wat trauma's hebben. Begin gewoon eens met een zeer makkelijke hond als een Labrador of Golden Retriever. En kies dan voor de hond met een middelmatige energie-niveau.

Je kunt ook onafhankelijk advies vragen aan Dierenkliniek Online (punt com). Een linkje mag ik nog niet plaatsen hahah. Daar vraag ik zelf ook allerlei vragen aan die niet alleen medisch van aard zijn

Veel succes met het maken van je keuze!

Als je een labrador of golden retriever aanschaft met het idee dat je een zeer makkelijke hond in huis haalt, kom je van een koude kermis thuis. 

Index224 schreef op 16-02-2024 om 09:39:

[..]

Als je een labrador of golden retriever aanschaft met het idee dat je een zeer makkelijke hond in huis haalt, kom je van een koude kermis thuis.

Een lab zeker, van die onstuimige stuiterballen zijn het meestal

De beslissing nemen om een ​​hond te nemen, vooral als je geen eerdere ervaring hebt, kan echt een zenuwslopende en zenuwslopende beslissing zijn.
Je hebt al terecht besloten dat het nuttig is om naar een hondenschool te gaan. Dit zal uw hond niet alleen helpen commando's en gedrag te leren, maar het zal u ook leren hoe u een goede eigenaar kunt zijn.
Er zijn veel bronnen, boeken en video's op internet over het opvoeden en verzorgen van honden. Hoe meer u leert, hoe zelfverzekerder u zich zult voelen.
maak het huis klaar voor het ontvangen van bijvoorbeeld een hond, verwijder gevaarlijke voorwerpen en koop alle noodzakelijke dingen, zoals eten, kommen voor water en eten, een bed, speelgoed, een halsband en een riem.
Regelmatige wandelingen en fysieke activiteit: Je hebt al regelmatige wandelingen gepland, wat geweldig is. Lichamelijke activiteit is erg belangrijk voor de fysieke en emotionele gezondheid van uw hond. Het helpt ook gedragsproblemen te voorkomen die verband houden met verveling of overtollige energie.
uw wens om een ​​hond te adopteren en uw inspanningen om u hierop voor te bereiden, geven aan dat u op de goede weg bent. Met een hond wordt je leven nog vreugdevoller en actiever en krijgt je gezin een trouwe vriend. Ik wens je veel geluk!

Index224 schreef op 16-02-2024 om 09:39:

[..]

Als je een labrador of golden retriever aanschaft met het idee dat je een zeer makkelijke hond in huis haalt, kom je van een koude kermis thuis.

Ik heb juist een hele andere ervaring met zowel golden retrievers en labradors. Ja je moet er tijd en moeite in steken en er mee naar cursus gaan, maar dat moet je met elke hond als je als persoon niet weet hoe je met honden moet om gaan. Maar eenmaal door de cursus heen heb je toch vaak een maatje voor het leven die goed luistert. Althans, is mijn ervaring. 

Index224 schreef op 16-02-2024 om 09:39:

[..]

Als je een labrador of golden retriever aanschaft met het idee dat je een zeer makkelijke hond in huis haalt, kom je van een koude kermis thuis.

Zo mee eens.  Ik heb ooit een labrador gehad maar nooit meer.  Verre weg de moeilijkste hond die ik ooit gehad heb.  Hartstikke lief, zat geen kwaad in.  Maar ik ga zo slecht op dat lompe overenthousiaste, bord voor de kop gedrag.  En het is niet dat ik niet geïnvesteerd heb,  we zijn op 2 cursusplekken weggestuurd omdat hij zodra hij los ging als een speer ervan door ging om alle andere cursussen ook te verstoren.  Hij is bij mij oud mogen worden, en het werd beter vanaf dat hij een jaar of 9 was,  maar wat heb ik me vergist in dat ras. Ik heb me heus goed ingelezen,  maar 25 jaar geleden stonden ze vooral bekend als gemakkelijk,  speels en een allemansvriend.  Ja dat is heel positief genoemd.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.