Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Berber.

Berber.

25-05-2013 om 22:41

Graag vertigo

Iedere reactie is er één.

O, en die schuur, dat is echt genieten hoor. Ik ga inderdaad af en toe even kijken. Maar hoewel het een bevrijding is weet ik niet of het naar meer smaakt. Het is toch ook een soort van last want nu ben ik voortdurend bang dat er iemand tuingereedschap in het speelgoedhoekje zet, of een spijker in het bakje met bandenplakspullen stopt, of... Nou ja, dat. Poeh hee. Je zou er niet van slapen.

Tink

Tink

28-05-2013 om 21:21

Ik heb...

... eindelijk het kastje op de overloop, dat zich altijd weer ontpopt als verzamelplek voor allerlei rariteiten, leeg gemaakt bovenop. Ongelooflijk wat daar weer allemaal lag.
Nu dat ene Beruchte Pennenlaatje nog. En nog 100 andere dingen, maar dat laatje wil ik echt eerst

Rafelkap

Rafelkap

29-05-2013 om 09:45

Opbrengst koninginnedag

En hoe was de opbrengst voor Koninginnedag? Bleef er nog veel van over?
Ik ben vooral jaloers op al die opgeruimde schuren, wat zal ik blij zijn te melden dat die van mij overzichtelijk is geworden. Helaas nog veel andere projectjes.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-05-2013 om 14:43

Ben ook weer begonnen

Grote stapel paperassen van zolder gehaald. Die ligt nu op de trap en wordt stukje bij beetje uitgezocht. Vandaar gaan we verder. Het is een flinke klus, die zolder van ons....

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Tink

Tink

29-05-2013 om 16:02

Rafelkap

Ja hoor, daar bleef zeker wat van over. Ik denk na aftrek van de kraamhuur zo'n 80 euro. Heel netjes vond ik . Inmiddels heb ik de rest als pakketten op MP staan en dat loopt als een trein (dus geen losse items maar bv een pakket babykleding meisje maat 50-56). Dat ik dat niet eerder heb bedacht zeg.

Oh koninginnedag..

Ik denk 12 euro, en een euro of 4 ging naar taart, en speelgoedautootjes van het buurkleedje
Ik vond het wel heel leuk en gezellig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

tonny

tonny

30-05-2013 om 12:31

Kastje van vandaag

is klaar. Beddengoed & slaapkleding.

En een zak voor de textielcontainer geoogst.

Rafelkap

Rafelkap

31-05-2013 om 09:07

Textielzak

Vanochtend konden we weer een textielzak buitenzetten dus ik heb weer snel wat dingen uit de kasten getrokken.
Zoals een pyjama zonder elastiek die mijn man al in de tien jaar dat ik hem ken nooit heeft aangetrokken. Ik heb alleen niet overlegd maar ik denk niet dat hij het mist
Koninginnedag heeft bij jullie dus zeker wat opgeleverd! Op marktplaats vind ik het ook vaak prettig als er meerdere kledingstukken worden aangeboden.
Schuur is project in de zomermaanden, start volgende week.

Rafelkap

Rafelkap

07-06-2013 om 11:28

Gisteren

bij ikea een handig kantooropbergding gekocht en nu heb ik eea heel handig gesorteerd en het bureau opgeruimd. Ook nog een schilderijtje dat lag te verstoffen op de kast opgehangen, zo wordt het een heel leuk werkhoekje.

(en ik post maar, anders is dit draadje weg)

Tink

Tink

08-06-2013 om 21:49

Draadje redden

Vandaag is Tinkman in de voortuin bezig geweest. De heggetjes weer netjes geknipt, en een zooi kleverig onkruid eruit getrokken plus een paar grote brandnetels. Het lijkt weer een beetje op een Tuin ipv een Puin

Jaaaa

vandaag stoelen voor de tuin gevonden, EN een parasol, en ook een zomerdekbedje voor mijn oudste. Morgen hun speelhol uitmesten en voor de zoveelste x trachten een indeling te maken met bakjes enz enz. Dit is mijn kans want ze zijn uit logeren!

Opruim ze, allemaal!

JansjeRommy

JansjeRommy

09-06-2013 om 08:30

Tuin

Hier ook vooral in de tuin gewerkt. En verder veel schoongemaakt, want de hulp is ziek. In de keuken hing een paar ergerniswekkende ophaalgordijnen die heb ik weggehaald. Eigenlijk zijn ze daar totaal niet nodig, en ze zagen er echt niet meer uit. Ik heb lang het idee gehad dat ik zelf de stof wel ging vervangen en het is fijn om besloten te hebben dat ik dat dus niet ga doen. Ha ha, dat ruimt ook op toch?

Marjoleine64

Marjoleine64

09-06-2013 om 21:39

Over 2 weken rommelmarkt

dus tijd om alle oude zooi eens goed te bekijken. De oogst: 2 dozen vol bruikbare spullen voor de rommelmarkt (knutselspullen en klein speelgoed), een doosje met 'nieuw' spul wat als prijsjes naar de kraam van de vereniging kan en een volle vuilniszak afval. En natuurlijk weer wat meer ruimte in diverse kasten...
Marjoleine

Anneke

Anneke

14-06-2013 om 21:36

Geluk bij ongeluk

Ik volg dit draadje al tijden met plezier en post hier en daar ook wat. Nu is me de ultieme opruim actie overkomen; er is ingebroken!
Nou alles overhoop, alle kasten leeg gehaald op een grote hoop. Zelfs alles kleding van de planken, haakjes ( blijkt dat veel mensen daar juwelen opbergen!) Hoe erg het ook is, alle spullen van waarde zijn weg.... Maar.... Je voelt m al komen; Ik heb nu na de schoonmaak sessie een enorm leeg en opgeruimd huis!!
Nou ja, klein positief puntje bij een verder vreselijke gebeurtenis maar ik wilde m jullie toch niet onthouden!

Annet

Annet

14-06-2013 om 22:18

Dat is balen anneke!

Deze schoonmaaksessie voelt zeker vreselijk!
Ik voel met je mee.

Oh anneke

Wat vreselijk naar! Ik hoop dat je je nog een beetje veilig voelt :/ duurde bij mij een week of 2 voordat ik weer wat zwieriger door het huis liep..

Nu dus wel een net huis, hmm.. Zijn er nog spullen gejat waar je toch al vanaf wilde?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

15-06-2013 om 07:30

Anneke

Wat naar! Maar ze hebben zeker geen troep meegenomen
Verhuizen is misschien prettiger om het hele huis eens op te ruimen, alhoewel je bij tijdnood toch weer van alles in een doos propt.
Gisteren ging ik met een volle bak naar de kringloop, een topzware bak m.n. door de 20 encyclopedieen.

Anneke

Anneke

15-06-2013 om 08:57

Ze hebben gewoon alles doorzocht

Echt de tijd genomen om de goede spullen te vinden.. Alle opberg dozen en lades zijn om gekieperd. Het idee dat ze overal aan hebben gezeten is vervelend. En tja ook veel persoonlijke spullen zijn weg.. Verder alle elektronica, wat fijn is dat we alles hebben vergoed gekregen. Ook onze film camera die lag te verstoffen, de babyfoons (!) oude iPods ed. Van dat spul is het fijn om geld te krijgen. Maar tja die ketting van oma en oude ring krijg ik niet terug.

Voorraad bakjes kastje

Heb er een paar dagen over gedaan om het hele(!) draadje te lezen op zoek naar handige tips.
(Wat lijkt me dat trouwens erg Anneke als je hele huis zo overhoop is gehaald, veel sterkte met de nasleep ervan.)
Op zich gaat het beetje bij beetje opruimen hier prima. In de loop van de tijd is er al heel veel weggegaan, zeker na onze verhuizing 3 jaar geleden. Maar... iedere keer weer merk ik dat spullen door huisgenoten niet op de juiste manier teruggelegd worden. Ergernis nr.1 hier in huis is het kastje met voorraadbakjes, tupperwaredoosjes, broodtrommels en schoolbekers alles met bijbehorende deksels. Wanneer het netjes in elkaar gestapeld wordt past het prima in het kastje, maar als man of kinderen de vaatwasser hebben uitgepakt worden de bakjes zo in het kastje geschoven en is het weer één grote zooi.
Heeft er iemand tips?

Rafelkap

Rafelkap

20-06-2013 om 18:21

Beginnetje

Beginnetje gemaakt in de schuur, zowaar. Nu kunnen de skeelers en ander kinderspul tenminste weer wat sneller gevonden worden.
Maar het is nog wel een hele klus, veel spullen liggen te hoog voor mij, maar ik begin waar ik bij kan

JansjeRommy

JansjeRommy

22-06-2013 om 14:33

Margot, bakjes

Ha Margot,
Wij hebben een diepe la waar al die bakjes en bekers ongeordend ingaan. Soms is het wel even zoeken naar de juiste deksel, maar in het algemeen werkt het aardig.

Verder schiet het hier niet heel erg op, maar vandaag werk ik enkele verstelklusjes weg, dat telt denk ik ook toch?

Jansje

Bellefleur

Bellefleur

24-06-2013 om 11:29

Ja!

Ik heb weer eens een laatje aangepakt. Afgelopen half jaar het erg druk gehad, en de drempel om weer mee te doen met dit draadje werd steeds groter.
Maar ik was vergeten dat er een intrinsieke beloning aan vast zit: het diep tevreden gevoel als er weer een kastje opgeruimd is. Van de weeromstuit heb ik de afgelopen dagen maar liefst drie (!) kastjes/plankjes/laatjes aangepakt. Gevolg: de flesen vlierbessenwijn die zeker zo'n 20 jaar geleden ons kado gedaan zijn, zijn in de gootsteen verdwenen. Het bleek nog vloeibaar te zijn. De fles sangrita(alcoholvrij) waar ik gek op was tijdens mijn eerste zwangerschap, heb ik leeggeschud in de gootsteen. Het produkt van de zwangerschap is onlangs 16 geworden. En ik heb generaties poetslappen weggegooid. Vandaag ga ik de plank met vazen te lijf!

Tonny

Tonny

24-06-2013 om 18:51

Zolderkast

Twee zakken troep weggedaan, maar toch ook nog wat nostalgische zinloosheid laten staan, zoals een rij cassettebandjes. Als onze auto de geest geeft ( het laatste ' apparaat' dat deze geluidsdrager nog hanteert) dan vul ik nog een zak.

Bellefleur

Bellefleur

25-06-2013 om 09:20

Nooit te vroeg juichen...

Die plank met vazen zal moeten wachten. Dochterlief heeft haar enkel verzwikt, en dus mag ik haar krantenwijk overnemen.

mijk

mijk

25-06-2013 om 09:57

Dan zou ik dochter op de bank parkeren met een heel rommelig

laatje! Voor wat hoort wat

Mijk

Bellefleur

Bellefleur

25-06-2013 om 11:29

Mijk,

Daar had ik zelf nog niet aan gedacht! Goed idee. Ik ga een leuk laatje voor haar zoeken

Rafelkap

Rafelkap

04-07-2013 om 09:34

De tuin

De tuin is pas opgeruimd, heel erg veel snoeiafval al weggebracht, de rest komt zaterdag. Het is prachtig geworden (met hulp).
Vandaag hoop ik mijn kledingkast uit te mesten, dat is hard nodig.

JansjeRommy

JansjeRommy

04-07-2013 om 15:42

Rafelkap

Succes met je kledingkast. Heb ik laatst ook gedaan. Ik kreeg ineens de inval om ook wat dingen te vermaken. Ik had een hele mooie tuniek die ik nooit aandeed. Die heb ik ingekort tot een soort blouse en nu draag ik m wel. Toch leuk.

Hier de voortuin uitgemest, gelijk weer licht in huis. En de badkamerkast, ook prettig. Still going strong dus.

Rafelkap

Rafelkap

04-07-2013 om 18:27

Jansjerommy

Ik kwam tot de helft. Morgen het onderste deel van de kast. Nu toch echt eindelijk de dikke truien naar achteren en het zomerspul in zicht.

JansjeRommy

JansjeRommy

04-07-2013 om 22:57

Half

Een half kastje is ook goed hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.