Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Guinevere

Guinevere

19-09-2012 om 10:53

Hier dus

Helder, dan sluit ik me hier weer aan.
Eh, moet je dan 365 verschillende plankjes/klusjes identificeren, ik dacht na alles afgerond te hebben weer gewoon van voren af aan te beginnen?!
Vandaag stort ik me gewoon op de dagelijkse rommel. Een paar dagen aan mijn gezondheid werken heeft een flinke puinhoop opgeleverd. Morgen ga ik kijken of de videorecorder het echt heeft begeven, dan kunnen alle videobanden naar de kringloop. Jammer van mijn Blackadderverzameling, dat wel. Maar weer een kastje leeg dan.
Nu het probleem: wat moet ik nou met al die lege kastruimte doen? Boven heb ik ook al een ladenkast leeg. Geen idee wat ik erin moet doen...

Wilma

Wilma

19-09-2012 om 13:00

Eerst meegelezen

Maar ik ben om. Ik ben echt gruwelijk allergisch voor stof. Een plank zooi uitmesten is al goec voor veel niezen en en rode huid. Maareen laatje/plankJE ofzo per keer zou moeten lukken misschien. Ik mis helaas dat opruim-gen, maar goed ....

Wish me luck!

Mama 5

Mama 5

19-09-2012 om 13:34

Ook uit de kast (hihi)

Ik heb ook al een paar dagen stiekem meegedaan. Om te kijken hoe het bevalt, maar nu durf ik er voor uit te komen. Ik ben om. Het geeft mij zo een trots gevoel, om naar die opgeruimde plank te kijken. En ik doe echt niet meer dan een plank per keer. Anders heb ik geen zin meer en doe ik niets meer. Of haal ik alles overhoop en wordt het chaos.

Nowee

Nowee

19-09-2012 om 13:56 Topicstarter

Ik vind het zo leuk

dat er steeds meer mensen meedoen!

Ik heb vandaag eindelijk de rest van de schoenenkast gedaan en gelijk die vele, vele losse sokken uitgezocht. Maar ja, wat nu te doen met die 13 losse sokken. Eigenlijk heb ik de neiging ze gewoon in de kliko te gooien, maar dan zal je zien dat ik morgen precies de andere helft ergens in een dekbedhoes vind.

Ik ben van mezelf nogal georganiseerd, volgens man en kinderen een beetje tè, en ik ben echt gèk op lijstjes, dus heb ik nu ook een opruimlijstje (ja mam, bedankt, dit heb ik van jou). Ik zie het iedere dag groeien en daar word ik zo blij van.

Inmiddels hangt er ook weer een nieuwe tas in de berging die vol moet om naar de kringloop te brengen. We zijn goed bezig met z'n allen!

Guinevere

Guinevere

19-09-2012 om 14:07

Losse sokken

Losse sokken heb ik in een aparte bak. Meestal duikt het 2e exemplaar na een tijdje wel weer op. En als het me opvalt dat het echt een eenzame sok is, dan gaat ie natuurlijk weg. Of stof er dan nog 1 keer de kast mee af en gooi 'm dan weg.

Nowee

Nowee

19-09-2012 om 15:11 Topicstarter

Sokken

Ik roep wel eens hier: gooi vanavond je linkersok weg, daar zit een gat in. Maar dat is natuurlijk iedereen 's avonds weer vergeten.

Vanaf nu (nieuw voornemen), ga ik dus de sokken die uit de droger komen nakijken. Sokken met gaten direct weg en even checken of er eenzelfde enkele in de kast ligt.

Zo nu, dan ga ik er de kast mee stoffen, net als Guinevere.

Nowee

Nowee

19-09-2012 om 15:11 Topicstarter

Zo niet

bedoel ik dus.

Guinevere

Guinevere

19-09-2012 om 15:26

Toch iets gedaan

Omdat ik dus een lege ladenkast had staan, heb ik alle knutselspullen die los in de trapkast rondzwierven daar maar in gestopt. Nu zit er niets anders op dan de trapkast te reorganiseren, omdat daar nu weer een "holte" is ontstaan. Wie weet wat daar aan oude voorraden inzit... misschien wel een blik kaviaar uit de oertijd, en daar dan weer een recept mee bedenken om het weg te werken.

Chippie

Chippie

19-09-2012 om 17:03

Hier

Ik ben nog niet helemaal modus om 'vol aan de slag te gaan' (gelukkig heb ik boven ook nog een wc!) maar vandaag de ondiepe kasten van de achterkant van kookeiland aangepakt. Dat was een hele makkelijke klus. Uit een kastje heb ik wat dingen gheaald die daar niet hoorden. In tweede kast stan de extra glazen etc. Beetje geschoven zodat de glazen weer netjes in een rijtje staan, 2 'losse' wijnglazen en 3 gekregen-maar-nergens-bijpassende-bierglazen weggemikt. (ik heb een beetje gespijbeld, ik zag geen stof dus heb er ook geen doekje door gehaald). Het derde kastje met het 'speciale' servies had geen opruimbeurt nodig.

Dus ook nog maar even de meterkast (ja, ik hoor rodebeuk alweer lachen) meegepakt. Inpakpapier in de houder, gekreukeld inpakpapier weggegooid, losse plastictassen, oude afvalwijzers, etc weggegooid. Water-voor-als-NL-wordt-getroffen-door-ramp is over de datum maar volgens mij goed genoeg voor als het echt nodig is. Toiletpapier, wcreinigers, wcblokjes, etc weer netjes op een rijtje gezet. Op kooplijstje staat inpakpapier en haakjes voor de binnenkant van de kast waar we de tas met batterijen, tas met lampen en sleutels van buren etc kunnen ophangen.

Chippie

Het was echt sereneus dat ik het een wereldidee vond. Al blijf je nog zo lang twijfelen!!!

D'ruitdaging

Leuk jullie enthousiaste draadje! Misschien een leuke tip is d'ruitdaging. Een jaarlijkse opruimactie van een organiser waarbij je ook massaal aan t opruimen gaat. Je krijgt elke dag een mail met opdracht en er is een soort blogforum op ervaringen te delen. Ik heb vorig jaar meegedaan en het heeft ons een heleboel opgeleverd. Ik weet zo even niet de site maar is met Google vast en zeker vindbaar. Succes en plezier verder!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

19-09-2012 om 19:59

Morgen gordijntjes

vandaag niets extra's gedaan. Dank je wel Beuk, voor de site, goeie hulp bij wegdoen.
Morgen wil ik de gordijntjes ophangen aan twee deuren(met ramen), die zijn al tijden afgeplakt met karton en vuilniszakken en dat ziet er zo armoedig uit, het ergert me al tijden. Heb gordijntjes laten maken (met lichtdichte stof), dan ziet het er wat beter uit. Nu nog ophangen.

Chippie, goeie tip

Water-voor-als-NL-wordt-getroffen-door-ramp in de meterkast. Wat een goede tip. Hier zwerft er een 4-pack literflessen door het huis, omdat het altijd ergens in de weg staat. In de meterkast dus. En gelijk weer wat opgeruimd. ;0)

Nowee

Nowee

19-09-2012 om 21:40 Topicstarter

De meterkast hoef ik niet op te ruimen, daar staat niks in!

Chippie

Chippie

19-09-2012 om 22:44

Goed op dreef!

Nog even het speelgoedkastje van dochterlief opgeruimd. Voor hoe lang het duurt. Dat dan weer wel. Ik kan er niets aan doen, het is vast politiek incorrect, maar jeetje, wat geniet ik van het weggooien van dingen waar ik me blijkbaar best aan heb gestoord maar niet durfde weg te gooien. Denk aan kleine prulspeelgoedjes, kleurboeken die redelijk gebruikt zijn, knutselwerkjes die overal slingeren, allerlei vage relatiegeschenken (we hebben tig flessenstoppen en we drinken niet eens wijn), handdoeken die nergens bij passen, losse glazen, verlepte basilicumplantje, vazen die zo onhandig zijn dat je ze nooit gebruikt, knikkers, wuppies. Of wat te denken van een te ver opengescheurd pak suiker, dat daarom in een schaaltje is gezet, waardoor het teveel ruimte inneemt waardoor de rest bijna niet meer in de kast past.
Tis nu: vuilnisbak open, no regrets, weg er mee, klaar. Heerlijk!

Enne, die kleine plankjes/kastjes, wat een heerlijk gevoel geeft het. Speelgoedkamer, pfffff. Daar zie ik nog wel tegen op. Zolder is ook nog niet klaar. Maar voor de rest: het gaat heerlijk!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-09-2012 om 23:29

Flessenstoppen!

Die heb ik vandaag ook allemaal weggemikt. Ik had een aantal jaren geleden van die leuke olieschenkflessen in mijn kerstpakket. Alleen ging de stop redelijk snel kapot. En toen heb ik dus geprobeerd om een redelijk gelijkende dop te vinden en dat viel niet echt mee. De fles is allang weggegooid (door manlief) en de doppen lagen te verstoffen in de la onder mijn kookplaat. En die heb ik vandaag dus uitgezocht en schoongemaakt.

Wel een beetje gesmokkeld want daar liggen ook de zegeltjes in en ik heb alleen de DE zegels uitgezocht en apart gelegd. De rest heb ik weer teruggemikt. Had er even de puf niet voor. Heb het namelijk nog al druk op dit moment.

Kastje op het werk is er dus niet van gekomen, en alternatief (speelgoedbak van jongste ook niet) en morgen doe ik vast ook niks, dus even bedenken wat ik vrijdag onderhanden ga nemen. Ik denk de la naast de la die ik vandaag gedaan heb. Het zijn allebei echt van die rommellades waar vanalles in ligt dat op zich allemaal reuze handig is, maar dat in de loop der tijd allemaal door elkaar schuift. Ben vandaag al begonnen om het een beetje te hergroeperen, door ook al wat spulletjes uit andere laden uit te zoeken en ergens anders op te bergen. Ik denk dat daar nog meer winst te behalen valt.
En het is me opgevallen dat ook mijn pannenkast anders moet. Normaal kookt mijn man, maar die is er nu niet. En nu valt mij dus op dat dit helemaal niet handig staat. Daar gaan we dus even op broeden. Mooi klusje voor zaterdag denk ik.
Manlief weet niet wat ie ziet als ie straks weer thuis is

Rafelkap

Rafelkap

20-09-2012 om 07:11

Chippie; niet alles zomaar weggooien

Chippie: je gaat toch geen knikkers wegggooien? Dat is veel te leuk om mee te spelen. Suiker doe ik sowieso in een pot, om muizen tegen te gaan.
De achterkant van kleurboek-blz zijn vaak wit en kunnen weer gebruikt worden als tekenblaadjes. Die eindigen dan meestal wel in de oudpapierbak.

Dames, denken jullie wel een beetje aan het milieu?

Nowee

Nowee

20-09-2012 om 10:12 Topicstarter

De kringloop

vaart wel bij onze opruimwoede. Ik denk echt aan het milieu, daarom heb ik nog steeds 5 flessen vloerenschoonmaakspul in de kast staan. Als ik nou eens ga dweilen dan komen ze tenminste op.

Ik las trouwens op de blog "een kastje per dag" dat ze overweegt een nieuw project op te starten om de foto's op te ruimen. Lijkt me een strak plan voor volgend jaar, eerst een opgeruimd huis.

Ik probeer vanavond het administratieplankje beet te pakken. Klein plankje met veel dichte enveloppen, rekening betaal ik altijd keurig, maar afschriften en zo prop ik daar gewoon tussen.

Annie

Annie

20-09-2012 om 11:54

4 dagen onderweg

Wauw dames wat zijn jullie goed bezig!
Ik ben maandag begonnen in de keuken, 4 kasten zijn daar ondertussen gedaan. Ik doe ongeveer een half uur over een kast, dat valt me wel een beetje tegen.
Gisteren kreeg ik het meesterlijke idee om wat voorraaddozen/ kisten aan te schaffen en ben volledig los gegaan in de ikea. Ik heb alle losse kleine rommel nu in leuke gekleurde bakken met deksel staan, het staat echt zo netjes in mijn kast, gewoon zonde om er iets uit te pakken. En in de voorraadkast staan nu alle losse pakjes ed. ook in een bak, hetzelfde geldt voor de ontelbare kruidenpotjes die we hebben.
Ik ben ongeveer 150 plastic tasjes tegengekomen, echt niet normaal meer, die gaan functioneren als vuilniszakje in de pedaalemmer. Meteen een paar goede plastic tasjes in de tas van echtgenoot en die van mij gedaan. In de auto heb ik van die grote boodschappentassen gegooit, dus geen excuus meer om een plastic tasje in de winkel aan te pakken.
En wat een ruimte heb ik over! Twee planken zijn nu gewoon leeg.
De kledingkast heb ik als extraatje aangepakt. Tot grote teleurstelling van mijn echtgenoot is er niets de deur uitgegaan, maar nu hangt zijn kleding wel weer netjes apart van de mijne en ik heb hem een ander kleurtje kledinghanger kado gedaan, dus het is nu voor hem makkelijk pakken, mocht het zo zijn dat zijn kleding in de toekomst weer tussen de mijne verdwijnt.

Chippie

Chippie

20-09-2012 om 12:14

Rafelkap

Ja, ik weet dat ik milieutechnisch niet altijd goed bezig ben. Maar als ik alles naar Kringloop moet brengen dan wordt de zooi alleen maar groter. Weg is weg! Ik heb wel een wasmand staan (al twee maand lang!) die ik vandaag of morgen ga uitzoeken. Meeste kan weg. Rest moet opgeruimd worden. Die ga ik gebruiken om dingen voor kringloop in te bewaren. Maar de hoeveelheid kleurboeken weggooien: HEERLIJK!

Nowee

Nowee

20-09-2012 om 12:35 Topicstarter

Chippie en annie

Ik heb het voordeel dat ik nog een dochter op de peuterspeelzaal heb (bijna naar school), psz is blij met alles. Ik had een hele zak rode hulzen van een Torresol-vliegengordijn over, daar waren ze dus heel erg blij mee, knijpers idem dito. Kleurboeken zou ik daar ook heen brengen.

Kringloop is hier op dinsdag en zaterdag open, op zaterdag is het inmiddels in het boodschappenrondje opgenomen. Man springt uit de auto, pakt de tas (ik kijk altijd stiekem wel even of ie de goeie heeft) en levert hem af.

Ik begrijp uit de post van Annie dat niet alleen de kringloop er wel bij vaart, Ikea vindt dit ook een geweldig initiatief. Ik stond vanochtend toen middelste zijn schoenen pakte uit de door-mij-opgeruimde-schoenenkast te gillen: hou je 'm netjes! Hij mompelde voor mij net hoorbaar: ga jij lekker een kast opruimen.

ishtar

ishtar

20-09-2012 om 12:37

Hahaha, savon

leuke zoon heb jij

Tonny

Tonny

20-09-2012 om 16:36

Inspirend meiden!

Heb stiekem al een beetje meegedaan, vandaaf bovenop de ''mooie' kast van vroeger, veel stof, sierdingen die stofdingen waren geworden en achterop ergens een eigenaardig soort penhouder. Herinnerde me vaag dat die van mijn man is, ooit gekregen. Ik sop hem af, loop naar boven om te la laten zien. ' oh ja, heb ik ooit gekregen. Geen idee meer van wie. '. ' heeft het nog emotionele waarde?'. Hm nee, gooi maar weg. '

Alle beetjes helpen.
Nu een kastje in de badkamer met overjarige neusdruppels en teveel doosjes paracetamol.
En dan de pannenlade.
En de naaidoos.
Dat is toch een fraaie score voor vandaag.

Tonny

Tonny

20-09-2012 om 16:41

Bewaren voor op kamers

Kan bes met spul dat er vrij tijdloos uitziet. Jongste is onlangs vertrokken en heeft een bestekla meegenomen van de oude tante naar wie zij is vernoemd - tante verblijft in een zorgcentrum en vindt het fijn dat haar spullen nu een plek hebben. Net als een aantal effen handdoeken.
Ik had jaren terug pannetjes gekocht die ik zelf heel grappig vond, maar dochters zagen er niks in. Ze zijn nu toch maar mee want gratis.

Toch nog bezig

Mooi dat ik te laat was dinsdag met die kledingophaal. Dus de zak kleding staat er nog...Maar goed die breng ik wel een keer weg. Wel gedaan gisteren én vandaag een la paperassen. Kwam o.a. 2003 en 2001 nog tegen...
Alles ook nog verscheurd en schoongemaakt en meteen wat spul uit andere jaren (de laatste natuurlijk)
gr. albana

Nowee

Nowee

20-09-2012 om 19:04 Topicstarter

Nou ja

Dochter (bijna 4) is bij de fysio en mag aan het eind een sticker uitkiezen. Ze probeert er een paar af te halen en ik zeg: Truusje, één! Zegt ze: één kastje per dag. Volgens mij heb ik het er teveel over (lees: ik ben zo trots als ik iets gedaan heb dat ik het iedereen even show, haha).

Chippie

Chippie

20-09-2012 om 20:30

Weinig spannends...

Een grote la met broodbakjes, drinkbekers, fruitbakjes (zaten toch in vaatwasser) bidons, plastic bekers en plastic bakjes opgeruimd. Ik heb 5 x zoveel deksels dan bakjes. Vijf minuten, meer dan genoeg voor vandaag.

Annie

Annie

21-09-2012 om 09:51

Verslavend

Ik heb de pannenla vanmorgen aangepakt, ben er zelfs een half uur eerder voor opgestaan, omdat ik de rest van de dag weer onderweg ben en ik persee toch een kastje vandaag wilde doen. Morgen hoef ik alleen de koelkast nog en dan is de keuken helemaal schoon, wauw ik heb daar al maanden tegenop gezien en zo'n grote moeite was het niet eens op deze manier.
Dan ga ik boven beginnen, want ik zie nu ineens in iedere andere kast, die ik opentrek, alleen maar rommel en viezigheid, mijn handen jeuken om het allemaal aan te pakken. Gelukkig zit ik heel beperkt in mijn tijd op een dag, anders zou ik vast transformeren in een hysterisch door het huis heen rennende kasten-opruim-en-schoonmaak-junkie.

mama5

mama5

21-09-2012 om 10:16

Makkelijk

Het is zo grappig. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in opruimen, maar ik doe het toch. Een plank per dag.
Vandaag heb ik het kastje van de badkamer gedaan. Tien van die kleine flesjes uit hotels die mijn man altijd meeneemt voor de kinderen en die vervolgens vergeten worden, weggegooid, heerlijk. Vond ook nog een fles babyhaarlotion. De jongsten zijn zes... En die zonnenbrand factor 8 van twee jaar terug, die doet ook niet veel meer denk ik.
Met vijf kinderen hebben we zoveel zooi. En als het er een tijdje staat, zie je het niet eens meer.

Hanny61

Hanny61

21-09-2012 om 10:21

Ook verslavend

Eergisteren heb ik braaf één kastje in de badkamer gedaan (kastje onder de wastafel). Maar toen vond ik de wastafel niet schoon genoeg en het plankje bij de spiegel moest toen ook maar even...
Gisteren heb ik me beperkt tot het schoonmaken van de douchecabine en het bad en voilà: de hele badkamer is in etappes schoon geworden. Het is zelfs mijn man opgevallen. Toch moet ik oppassen niet te veel te doen. Ik herken mij in de omschrijving van Annie. Vandaag maar weer één kastje/plankje/vakje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.